BET
16838.36
-0.26%
BET-TR
34937.55
-0.26%
BET-FI
59897.97
-0.98%
BETPlus
2488.64
-0.26%
BET-NG
1205.13
-0.11%
BET-XT
1434.84
-0.36%
BET-XT-TR
2943.66
-0.36%
BET-BK
3096.27
-0.44%
ROTX
36979.69
-0.22%


Acțiuni de creștere: Tesla

Autor: Financial Market
Timp de citit: 6 minute

Piața subestimează adesea volatilitatea prețurilor acțiunilor Tesla (TSLA.US), în special în timpul sezonului de raportare a câștigurilor. Elon Musk ar putea surprinde piața cu viitorul său raport din Q2, luând în considerare din nou evenimentele nou apărute în China de la raportul său pentru Q1. Datele globale de transport maritim arată, de asemenea, semne că întreruperile lanțului de aprovizionare se reduc.

Înainte de raportarea rezultatelor

Dacă istoria este un ghid, Elon Musk va surprinde și de data aceasta investitorii. Este destul de greu de anticipat care vor fi surprizele, deși este posibil ca cea mai mare surpriză să vină de pe frontul Chinei.

Mega Fabrica Tesla din Shanghai și-a revenit de când a fost închisă din cauza măsurilor de coronavirus în primul trimestru în funcție de opiniile pieței cu privire la gradul de redresare, ar putea declanșa o mișcare amplă de preț.

De asemenea, conform celor mai recente date de la China Passenger Car Association (CPCA), volumul total al Tesla a ajuns la 32.165 de unități în mai.

Încă nu a ajuns la cele mai bune cifre, dar este cu doar 4% mai puțin față de acum un an. În același timp, datele globale de transport maritim arată că semne de întreruperile lanțului de aprovizionare se reduc.

Chiar dacă surprizele sunt anticipate corect, este doar începutul. Este și mai dificil de prezis cum va răspunde piața la narațiune, ceea ce ne poate poate pune pe gânduri.

Piața nu pare să învețe niciodată alegerea lui Musk și adesea îi subestimează volatilitatea prețurilor, creând o oportunitate pentru investitorii în opțiuni sau alte instrumente derivate, cum ar fi CFD-urile, de a utiliza metode hedging sau de a marca profitul.

Volatilitatea implicită a pieței de opțiuni pentru Tesla este de aproximativ 60% până la 63% pentru opțiunile care expiră în ianuarie 2023.

Pentru a pune lucrurile în perspectivă, volatilitatea implicită a indicelui NASDAQ 100 este de aproximativ 30%. Așadar, piața consideră că volatilitatea companiei este de doar două ori mai mare decât cea a indicelui NASDAQ 100. Dar, în realitate, prețul acțiunilor Tesla a fluctuat de peste 10 ori pe zi mai mult decât cele ale NASDAQ 100.

Posibile surprize în al doilea trimestru

Mai multe orașe cheie din China, în special Shanghai, au fost blocate din cauza unei reapariții a cazurilor de Covid la începutul anului. Ca urmare, producția la mega fabrica din Shanghai a fost oprită timp de 22 de zile (28 martie – 19 aprilie).

După încheierea blocării, Tesla a restabilit producția din fabrica sa. Conform acestui raport, producția sa din Shanghai a revenit la 70% din nivelul de producție anterior închiderii care a început cu 23 mai. De la această dată, vom avea o mare surpriză în timpul publicării raportului pentru al doilea trimestrul la încheierea sesiunii de pe 20 iulie.

Am putea considera că surpriza va fi pozitivă din două motive. În primul rând, cele mai recente date de la China Passenger Car Association („CPAA”), partea de aprovizionare s-a îmbunătățit semnificativ din aprilie, iar capacitatea de producție a mașinilor conform estimărilor din această țară va reveni complet în lunile următoare.

Puteți vedea cât de neagră este luna aprilie pentru Tesla în graficul de mai jos și puteți vedea cum mai a revenit aproape complet la nivelul de acum un an.

Sursa: InsideEVs

În al doilea rând, dincolo de China, există și semne că problemele lanțului global de aprovizionare se reduc. Pe baza datelor Drewry prezentate în graficul de mai jos, costul a atins un vârf de 10.000 USD în septembrie 2021 și a înregistrat o altă creștere, mai mică, la sfârșitul lui 2021.

Costul transportului a continuat să scadă de atunci, indicând că cel mai greu moment a trecut. Și anume, indicele mondial al containerelor compus a scăzut cu 0,7%, până la 6.998 USD per container de 40 de picioare (2 TEU) în această săptămână.

Pentru a lărgi puțin mai mult imaginea, când Tesla și-a publicat rezultatele pentru trimestrul I în aprilie, indicele mondial al containerelor compus a fost de 7.874 USD. Iar nivelul actual de 6.998 USD este cu aproximativ 12% mai scăzut.

Sursa: Drewry

Piața a continuat să subestimeze volatilitatea Tesla

După cum am menționat mai sus, chiar dacă previziunile anterioare sunt corecte, piața ar putea răspunde la astfel de surprize în ambele direcții.

Și aici piața opțiunilor poate ajuta investitorii. Cumpărarea și deținerea de acțiuni pariază doar pe prețul acțiunilor. Dar opțiunile oferă investitorilor o posibilitate suplimentară de a-și controla riscurile și recompensele: volatilitatea. În plus, posibilitatea de corecție poate fi folosită și prin tranzacționarea short a CFD-urilor.

Deoarece piața pare să subestimeze în mod substanțial volatilitatea Tesla, ar putea crea „greșeli” de evaluare pe piața de opțiuni. Prețul acțiunilor Tesla a înregistrat o fluctuație ridicată și scăzută cu 24,6% după lansarea raportului său pentru Q4 2021 pe 26 ianuarie și, ulterior, a înregistrat o fluctuație similară de 21,8% la publicarea raportului său din primul trimestru al anului 2022 pe 20 aprilie.

CITESTE SI:  Analiză Claudiu Cazacu, XTB: Precedent în „uber-izarea prețurilor”. Cum pot cartofii prăjiți să influențeze valoarea acțiunilor

Adăugând la surpriza acestor rapoarte, Elon Musk are și capacitatea de a oferi (și de a provoca) mișcări mari de preț. Sondajul său de pe Twitter despre dacă ar trebui sau nu să-l reducă în noiembrie 2021 servește drept exemplu, amintind că a provocat o volatilitate a prețurilor de aproximativ 17% într-o singură zi.

Astfel de fluctuații sunt cu ușurință de până la 10 ori mai mari decât fluctuațiile medii zilnice ale NASDAQ 100 (US100), dar volatilitatea implicită a Tesla este doar de aproximativ 2 ori mai mare decât US100, așa cum vom vedea mai jos.

Sursa: xStation

Tesla în 2022 până acum: partea bună, partea rea și partea ”urâtă

În primul său trimestru, Tesla a depășit estimările, avertizând că problemele lanțului de aprovizionare sunt departe de a se fi încheiat, deși a înregistrat venituri de 18,76 miliarde de dolari și un câștig pe acțiune de 2,86 dolari, în creștere față de rezultatele din Q1 2021, care au fost de 0,93 dolari pe acțiune.

În mai, Tesla a confirmat planurile pentru a doua fabrică din Shanghai, aproape de fabrica actuală și cu o capacitate anuală de 450.000 de vehicule. Elon Musk dezvăluie că Tesla Cybertruck este vândut până în 2027, în timp ce se deschide procesul de comandă a semi camionului Tesla pe măsură ce se apropie data lansării.

Și așa mai departe, până la un lung etcetera care culminează cu o împărțire a acțiunilor 3:1 și vânzări record ale „modelului Y” care reprezintă 33% din vehiculele noi vândute în Statele Unite în 2022, fără a modifica prețurile de vânzare a acestor mașini.

Pe partea urâtă: vânzările de Tesla fabricate în China în aprilie au scăzut brusc din cauza blocării de la Shanghai. Tesla a livrat doar 1.512 vehicule din fabrică, în scădere față de 65.814 de unități în martie.

Scăderea producției Tesla în China are o tendință mai profundă decât a arătat prognoza lui Musk, datele și notele interne. Producția de la fabrica Tesla din Shanghai este pe cale să scadă cu mai mult de o treime în al doilea trimestru față de primele trei luni ale anului, din cauza blocajelor din China.

Acestea au cauzat perturbări mai profunde ale producției decât prevăzuse Elon Musk. Producătorul american de automobile își propune să construiască peste 71.000 de vehicule la fabrica sa din Shanghai în iunie.

Împreună cu cele 44.301 de unități pe care le-a produs în aprilie și mai, conform datelor de la China Passenger Car Association (CPCA), acestea s-ar ridica la aproximativ 115.300 de unități în al doilea trimestru. În primele trei luni ale anului, Tesla Shanghai a construit 178.887 de mașini, conform CPCA”.

Și răul: Tesla ajunge la 623 de dolari, pe măsură ce cumpărătorii își resetează așteptările, o scădere cu 50% față de cel mai mare nivel istoric de 1.243,49 dolari.

Vânturile în contra actuale sunt prea greu de ignorat. Realitatea este că actualele blocaje de la Shanghai au fost un dezastru epic până acum în al doilea trimestru și se așteaptă ca Tesla să vadă o livrare modestă, cu o traiectorie de creștere mai lentă în regiunea cheie a Chinei, chiar înainte de a se confrunta cu a doua jumătate a anului.

Aceste estimări slabe l-au făcut pe Elon Musk să vrea să reducă 10% din locurile de muncă Tesla. CEO-ul a susținut pe Twitter că are un „sentiment foarte prost” despre economie”.

Problemele legate de lanțul de aprovizionare al Tesla sunt o preocupare principală, Musk explicând că producția a fost împiedicată de lipsa de materii prime și de închiderea liniilor de asamblare din China.

Aspecte finale

Tesla are potențialul de a oferi o surpriză pozitivă în timpul raportului privind veniturile din al doilea trimestru. Principalele considerații sunt redresarea pe frontul din China și semnele că întreruperile lanțului global de aprovizionare se estompează.

Pentru investitorii care nu vor să mizeze pe direcția surprizelor, ci doar pe amploarea surprizelor, vor trebui să aștepte ca raportul să fie publicat în noaptea de 20 iulie.

Analiză tehnică

Sursa: xStation.

Interval zilnic. Acțiunile Tesla revin de la cel mai recent minim de 623 USD pe acțiune. De atunci, prețul a dezvoltat o formațiune de tip triunghi cu rezistența între 757,8 USD și 776,8 USD pe acțiune, ceea ce reprezintă o recuperare de 25% de la acest suport.

În ciuda faptului că are o scădere de 50% față de ATH, diferența uriașă de peste 776,8 USD pe acțiune ar putea fi domeniul cheie dacă următorul raport de câștig surprinde piața în mod pozitiv.

Analiză efectuată de casa de brokeraj XTB Spania, prin Dario Garcia, EFA