Prețul unei acțiuni are mai degrabă legatură cu profiturile viitoare ale companiei respective, de aceea nu este suficient să calculăm P/E Ratio pe baza profiturilor anului anterior. Investitorii își pun problema să evalueze acțiunile prin prisma profiturilor pe anii următori, folosind estimări disponibile pe piață.
Indicatorul Forward P/E Ratio ne arată raportul capitalizare vs. profitul companiei pe anul viitor.
- În video-ul de față vei vedea mai multe exemple de calcul ale raportului P/E fata de profiturile pe anii următori:
unul pe baza profiturilor indicate prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli al unei companii – calcul pentru acțiunea OMV Petrom (SNP) - apoi pornind de la bugetul companiei pentru anul în curs și de la ghidajul oferit de management privind profiturile de peste 2 ani – calcul pentru acțiunea Teraplast (TRP)
- precum și calcule pe baza estimărilor analiștilor din piață, cu exemple pe 3 companii americane – Alphabet (GOOG), Johnson&Johnson (JNJ) și JP Morgan (JPM).
Când ai o vizibilitate mai bună către profiturile de peste 1-2 ani ale unei companii listate, poți lua o decizie mult mai avizată în prezent referitoare la achiziționarea sau vânzarea unei acțiuni din portofoliu.
Un alt indicator folosit mai ales pentru acțiunile de creștere (Growth Stocks) este PEG Ratio, sau Price-Earnings-Growth Ratio.
Exemplificăm pe 3 companii americane – Alphabet (GOOG), Netflix (NFLX) si Johnson&Johnson (JNJ), cum PEG Ratio te-ar conduce la o concluzie diferită față de simpla calculare a P/E Ratio.