Profitul net al Grupului BRD s-a ridicat la 1.016 milioane RON (față de 920 milioane RON în primele 9 luni ale anului 2021), mai mare cu 10,3% în dinamică anuală, conducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de aproape 17%, în comparație cu nivelul de 13% obținut în aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii cu 11,5% a stocului creditelor la sfârșitul lunii septembrie 2022.
Pe segmentul retail, creșterea de 3,2% a fost susținută atât de segmentul persoane fizice, cât și de cel al clienților companii mici. Creditele pentru locuințe au rămas principalul motor, cu o creștere consistentă, de 21% în dinamică anuală, a producției noi în primele nouă luni ale anului, în timp ce creditarea pentru consum a fost rezilientă, așa cum o reflectă cota de piață cvasi-stabilă în contextul unei piețe care încetinește.
Finanțările acordate companiilor au înregistrat o performanță notabilă (+30,9% față de 30 septembrie 2021) determinată atât de activitatea impresionantă pe segmentul IMM-urilor (+49,5% față de 30 septembrie 2021), cu credite în valoare de 1,4 miliarde RON aprobate în cadrul programului IMM Invest, care a fost operational până la sfârșitul lunii iunie 2022) și o creștere solidă a creditelor acordate companiilor mari (+22,4% față de 30 septembrie 2021). Activitatea de leasing a înregistrat, de asemenea, o creștere importantă, +12,2% față de 30 septembrie 2021.
Depozitele clienților au atins 55,2 miliarde RON la finalul lunii septembrie 2022, în creștere cu 2,5% față de perioada similară a anului 2021, într-o piață tensionată din punct de vedere al lichidității.
Avansul depozitelor retail a provenit în special din intrările în creștere în conturile la vedere în valută ale clienților persoane fizice și în depozitele la termen în lei, în contextul unor rate de dobândă majorate.
Depozitele marilor clienți corporativi au crescut cu 6% față de 30 septembrie 2021, în condițiile unui avans solid al depozitelor în lei.
Totodată, venitul net bancar al Grupului BRD se ridică la 2.541 milioane RON, în creștere cu 9,8% în dinamică anuală. Creșterea de 12,2%, față de perioada similară a anului trecut, a veniturilor nete din dobânzi se datorează avansului solid al volumelor, precum și ratelor dobânzilor în creștere.
Evoluția înglobează și efectul cheltuielilor în creștere cu dobânzile pentru resursele atrase, în condițiile în care și clienții retail, și cei non-retail au beneficiat de o remunerare superioară a depozitelor.
Veniturile nete din comisioane au înregistrat un avans de 1,9% în dinamică anuală, consecință a unui volum mai mare de operațiuni cu carduri și a vânzărilor în creștere de produse de asigurare, contrabalansat parțial de venituri mai mici din servicii de e-banking, dată fiind migrarea clienților retail la noua aplicație de mobile banking gratuită, You BRD. Celelalte venituri au marcat și ele creșteri solide (+13,4% față de perioada similară a anului trecut) datorită creșterii consistente a activităților de tranzacționare și de vânzări pe toate categoriile de produse.
Cheltuielile operaționale au totalizat 1.276 milioane RON în primele nouă luni ale anului 2022 (față de 1.198 milioane RON în primele nouă luni ale anului 2021), în creștere cu 5% în dinamică anuală, excluzând contribuțiile plătite la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție (69,2 milioane RON vs 49,4 milioane RON în 2021).