BET
17544.57
-1.15%
BET-TR
38670.71
-1.15%
BET-FI
61158.08
-1.14%
BETPlus
2597.21
-1.09%
BET-NG
1239.62
-0.52%
BET-XT
1510.47
-1.1%
BET-XT-TR
3272.83
-1.1%
BET-BK
3296.28
-0.69%
ROTX
38919.19
-1.33%

Brokerii de la Goldring au un preț țintă de până la 17.5 lei/acțiune pentru Sphera Franchise Group, pe următoarele 12 luni

Autor: Financial Market
3 min

Un raport de analiză al casei de brokeraj Goldring indică un preț-țintă actualizat, pentru următoarele 12 luni, cuprins în intervalul 15,96-17,50 lei/acțiune pentru Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, după publicarea rezultatelor preliminare de către emitent.

Față de ultima cotație de inchidere, potentialul de crestere indică un interval cuprins intre 4% si 14%, in ușoară scădere comparativ cu ultima analiză.

grafic sfg

Date financiare cheie – performanță în creștere
Profitul din exploatare obținut în anul 2021 în restaurante se situează la nivelul de 85,7 mil. RON, cu aproximativ 74% mai mult față de cel înregistrat în anul 2020, în timp ce creșterea EBITDA a fost de 67%, ajungând la 73 mil. RON.

Ca urmare a relaxării restricțiilor, grupul a obținut un profit net de 19 mil. RON, după ce marcase o pierdere de 10 mil. RON cu un an înainte. La nivel de brand, KFC a fost principalul contributor, livrând 86% din totalul vânzărilor, în timp ce la polul opus, Taco Bell a marcat aproximativ 5% din totalul vânzărilor aferente anului 2021.

Creșterea vânzărilor consolidate din restaurante a contribuit în mod direct la trendul ascendent pe care se situează Grupul, avansând cu 41% anual.

Un alt factor determinant este îmbunătățirea controlului costurilor, ritmul de creștere a cheltuielilor fiind inferior celui de creștere a veniturilor obținute.

sfg1

Indicatori bursieri. Randamentele au fost calculate pe baza prețurilor de tranzacționare din data de 16/03/2022, la preț de închidere, surse: comunicatele, datele financiare și cotațiile companiilor listate la BVB, Dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA

Având în vedere specificul activității, ponderea cea mai însemnată în totalul cheltuielilor din restaurante este deținută de cheltuielile cu alimente și materiale, fiind de aproximativ 35,72%, urmate de cheltuielile aferente salariilor și beneficiilor angajaților, în pondere de 24,62%.

Datorită mediului general inflaționist resimțit pe parcursul anului 2021, creșterea de 50% a cheltuielilor cu salariile, respectiv de 41% a costurilor cu alimente, a reprezentat pentru performanța Grupului, cea mai mare presiune.

Fiind direct proporționale cu numărul de restaurante operate, cheltuielile cu chiria au crescut cu 24% față de anul 2020, cu toate că renegocierea contractelor a continuat și în ultimul trimestru al anului.

sfg2

Sursa: Comunicatele, datele financiare și cotațiile companiilor listate la Bursa de Valori București, bvb.ro, dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA

Creșterea poziției „alte cheltuieli din exploatare” cu 29% față de anul 2020 este pusă pe seama creșterii cheltuielilor cu terții care constau în principal din taxele datorate platformelor de livrare, dar și pe seama creșterii cheltuielilor cu utilitățile.

CITESTE SI:  Nike raportează o scădere a veniturilor și a profitului net pe fondul diminuării cererii

Având în vedere evoluția contextului epidemiologic, alături de noile restricții impuse, rezultatele preliminare raportate de către emitent se află ușor sub nivelor celor estimate în luna noiemebrie a anului 2021.

Cu toate că veniturile obținute sunt doar cu 1% mai mici decât cele estimate, cheltuielile de exploatare în restaurante sunt de 1,63ori mai mari decât cele previzionate, generând astfel un profit de exploatare în restaurante cu 29,52% mai mic față de estimările managementului.

Impunerea Certificatului verde COVID-19, începând cu luna octombrie a anului 2021, a impactat negativ volumul vânzărilor întregistrat de către companiile din Grup. Pe de altă parte, veniturile obținute prin intermediul platformelor de livrare în trimestrul patru au fost superioare celor înregistrate în trimestrul anterior, cu aproximativ 6pp.

sfg 3

Sursa: Dep. Analiză și Strategii de piață SSIF Goldring SA

În vederea atenuării costurilor aferente taxelor acordate platformelor de livrare, Grupul a crescut prețurile produselor vândute cu livrare. Ca urmă a înlăturării recente a tuturor restricțiilor impuse, brokerii de la Goldring preconizează o creștere accelerată a veniturilor, determinată, în special, de traficul în creștere al persoanelor care frecventează mallurile și restaurantele, veniturile obținute din livrările la domiciliu fiind înlocuite treptat cu veniturile din interiorul restaurantelor.

Ca urmare a contextului actual, Grupul a continuat renegocierea contractelor de închiriere și pe parcursul ultimului trimestru al anului, beneficiind de reduceri de aproximativ 0,6 mil. RON.

În ceea ce privește presiunea generată de pandemia de COVID asupra angajaților, în ultimul trimestru al anului 2021 au fost acordate în continuare îndemnizații de șomaj tehnic angajaților, continuând totodată proiectul de angajare de personal din străinătate.

Îndeplinirea planului de dezvoltare
În anul 2021 SFG a operat un număr total de 170 de restaurante cu servire rapidă, 87% dintre acestea desfășurându-și activitatea pe teritoriul României (148), aproximativ 12% în Italia (20), iar restul de 1% în Republica Moldova (2).

În ultimul trimestru al anului 2021, Grupul a deschis un număr de 6 restaurante, respectiv un total de 13 restaurante pe tot parcursul anului, conform angajamentului de dezvoltare stabilit inițial în acord cu YUM!.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.