BET
17548.68
-1.12%
BET-TR
38679.77
-1.12%
BET-FI
61479.18
-0.62%
BETPlus
2597.8
-1.07%
BET-NG
1238.97
-0.57%
BET-XT
1511.62
-1.03%
BET-XT-TR
3275.31
-1.03%
BET-BK
3297.62
-0.65%
ROTX
38951.71
-1.25%

MedLife anunță o creștere de 28% a cifrei de afaceri dar o scădere a profitului net după primele trei luni

Autor: Financial Market
4 min

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania a inregistrat in primele trei luni ale anului 2022 o cifra de afaceri consolidată pro-forma in valoare de 431 milioane lei, in creștere cu 28% față de primul trimestru din 2021.

Însă, pe fondul creșterii accelerate a cheltuielilor cu mărfurile, rezultatul net a fost mai mic cu 16% față de aceeasi perioadă a anului trecut.

Potrivit reprezentantilor companiei, rezultatele din primul trimestru reflectă faptul ca piata a inceput sa reintre in miscare, dupa doi ani de pandemie, iar romanii isi reiau usor si precaut activitatile obisnuite.

Cei doi ani de pandemie, dar si razboiul din Ucraina ne-au aratat ca sanatatea nu poate fi pusa pe pauza. Din contra, ne-au confirmat ca indiferent de context, suntem in masura sa ne adaptam si sa ne aliniem la nevoile pietei, si sa fim un partener de nadejde atat pentru companiile din Romania, cat si pentru fiecare roman care ne trece pragul.

Am investit masiv in digitalizare, am investit in cercetare si inovatie, am facut upgrade la nivel de echipamente si dotari si ne-am consolidat pozitia de lider pe zona de oncologie.

Vom pastra un nivel de actiune echilibrat, atat din perspectiva medicala cat si de business, consolidand segmentul de oncologie, iar in unitati spitalicesti cel de boli acute. Acestea sunt afectiuni care nu pot fi amanate pe ciclul economic urmator, in functie de pandemie sau situatia geopolitica.” a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

rez medlife e1652437943660

Cresteri sustinute pentru servicii de oncologie, dar si pentru interventii chirurgicale in cazul afectiunilor acute, care nu suporta amanare

In pofida contextului incert de la inceputul anului, MedLife a reusit sa inregistreze cresteri la nivelul tuturor diviziilor de business. Compania a pus un accent important pe zona de oncologie, dar si pe zona de preventie, venind in intampinarea nevoilor pacientilor cu o serie de produse si programe noi privind evaluarea post covid, screening-ul bolilor cronice si a controalelor de rutina. Astfel la nivelul diviziei de clinici, MedLife a inregistrat o crestere de 58%.

„La nivelul pietei de servicii medicale private nu am vazut o stagnare. Dimpotriva, odata cu relaxarea treptata a restrictiilor Covid, cererea pentru servicii medicale a crescut.

Romanii au simtit nevoia sa isi reia controalele pentru patologia cronica, sa isi programeze interventiile chirurgicale amanate in pandemie sau pur si simplu sa isi faca un control de rutina post Covid, iar acest lucru continua sa se reflecte in numarul mare al pacientilor care ne trec pragul zi de zi” a declarat Dorin Preda, Director Executive, MedLife Group.

Si in zona de spitale compania a inregistrat un salt important, acesta fiind pus pe seama cresterii numarului de interventii chirurgicale amanate in pandemie sau a interventiilor cu caracter de urgenta.

Realitatea este ca ne confruntam cu un numar tot mai mare de pacienti care necesita un tratament chirurgical in regim de urgenta. Cu parere de rau, aceasta lunga perioada de pandemie a lasat in urma nu doar un numar mare de decese, dar si un numar mare de cancere nediagnosticate la timp sau de boli cronice nemonitorizate, iar trendul pare sa fie unul ascendent” a mai declarat Dorin Preda.

CITESTE SI:  OMV Petrom își extinde activitatea de furnizare de gaze naturale în Bulgaria

Cea mai puternica platforma de diagnostic si tratament pentru bolile cu cea mai ridicata rata de mortalitate din Romania

Odata cu acentuarea tendintei de crestere a numarului de bolnavi cu cancer, MedLife si-a intensificat eforturile pentru consolidarea segmentului de oncologie si radioterapie.

Astfel dupa alaturarea NeoLife Romania in grup, compania a reusit sa finalizeze si achizitia OncoCard, devenind operatorul cu cea mai puternica platforma de diagnosic si tratament din Romania pentru patologia cu cea mai ridicata rata de mortalitate, inclusiv patologia oncologica.

Avem nevoie mai mult ca niciodata de solutii complexe si complete pentru a lupta cu aceasta boala a secolului, cancerul. Dupa ce am dezvoltat cea mai mare platforma medicala pentru diagnosticul si tratamentul patologiei acute si cronice, venim in completare cu expertiza si acoperire insemnate pe oncologie si radioterapie in particular.

Alaturi de companiile partenere din grup avem dotarile si expertiza necesara pentru a lupta impotriva bolilor cu cea mai ridicata rata de mortalitate din Romania, inclusiv cancerul. Asadar ne turam motoarele si suntem pregatiti sa venim in sprijinul unui numar cat mai mare de romani cu solutii complete de diagnostic si tratament pentru a salva cat mai multe vieti” a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Accent pe digitalizare, extindere teritoriala si robotizare dar si adaugarea unor linii de venituri rezistente la tensiunile geopolitice si valurile pandemice. MedLife a devenit fara indoiala compania din regiune cu cea mai echilibrata structura de venituri.

Pentru perioada urmatoare, reprezentantii MedLife se arata optimisti cu privire la evolutia pietei si reconfirma intentia de a continua investitiile, avand ca prioritati zonele de digitalizare, extidere teritoriala si tehnologizarea.

“Dincolo de contextul geopolitic, suntem conectati cu tot ceea ce inseamna dinamica economica actuala si credem in continuare ca Romania are o perspectiva buna de crestere pe termen mediu.

Ne concentram pe programul de achizitii si speram ca in curand sa integram noi parteneri in grup. Fiind singura firma romaneasca ce consolideaza piata si, in acelasi timp, fiind perceputi de firmele din Romania mai degraba ca un partener decat un achizitor, avem avantaje importante in consolidarea acestui segment.

Totodata, vizam consolidarea infrastructurii pe zona de chirurgie de inalta performanta la nivelul grupului. Aici avem deja in derulare proiecte importante legate de robotizare care vor creste si mai mult nivelul de complexitate al actului chirurgical.

Nu in ultimul rand, am reusit sa echilibram activitatea medicala a grupului MedLife adaugand serviciilor de screening si preventie un volum important de venituri pe segmentele de oncologie si chirurgie, segmente ce sunt mai putin elastice la sezonalitate, valuri de pandemie si amenintari geopolitice.” a mai declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.