BET
16913.68
-0.08%
BET-TR
37297.48
-0.08%
BET-FI
62990.74
-0.23%
BETPlus
2498.66
-0.09%
BET-NG
1225.9
-0.09%
BET-XT
1461.17
-0.12%
BET-XT-TR
3167.44
-0.12%
BET-BK
3182.28
0.16%
ROTX
37651.39
-0.08%

Sphera Franchise Group și-a triplat profitul net la finalul primului trimestru

Autor: Financial Market
3 min

Sphera Franchise Group S.A.a început anul 2024 în forță, cu o creștere a cifrei de afaceri de 9,2% în T1 2024 față de anul precedent, Grupul înregistrând vânzări de 365,9 milioane de lei.

Vânzările din România au contribuit la veniturile totale cu 317,1 milioane de lei, înregistrând o creștere de 9,6% comparativ cu anul anterior, Italia cu 43,3 milioane de lei, o creștere de 5,7% în comparație cu anul precedent, în timp ce Republica Moldova a contribuit cu 5,5 milioane de lei, o creștere de 12,4% față de anul trecut.

Contribuția la performanța totală a rămas comparabilă cu cea din aceeași perioadă a anului 2023, România contribuind cu 86,7% la vânzările totale, Italia – 11,8% și Republica Moldova – 1,5%.

Creșterea susținută și continuă a Grupului vine într-un context în care T1 este de obicei o perioadă slabă pentru industria de food service ca urmare a unei încetiniri după sezonul de sărbători, stabilind astfel premise favorabile pentru un 2024 solid.

Analizând performanța la nivelul brandurilor, vânzările KFC s-au apreciat cu 11,8% în T1 2024 față de T1 2023, generând venituri de 317,6 milioane de lei, performanța pozitivă fiind înregistrată atât în ceea ce privește restaurantele comparabile, cât și restaurantele noi din România.

Vânzările Pizza Hut au scăzut cu 12% ca urmare a eficientizării rețelei de restaurante, contribuind cu 27,4 milioane de lei la cifra de afaceri totală în T1 2024. Taco Bell a crescut cu 5,4%, înregistrând venituri de 20,9 milioane de lei în primele trei luni ale anului 2024.

Similar împărțirii geografice, contribuția la cifra de afaceri totală a fiecărui brand a rămas comparabilă în T1 2024 față de T1 2023, KFC generând 86,8% din vânzări, Pizza Hut – 7,5% și Taco Bell – 5,7%.

Creșterea generată de KFC în cifra de afaceri totală a Grupului a fost cu 2pp mai mare decât în T1 2023. În T1 2024, Grupul a înregistrat alte venituri din restaurante în valoare de 0,8 milioane de lei, provenind din vânzarea de ulei reciclat, comisioane din subfranciză și alte venituri.

Cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm semnificativ mai lent decât vânzările, cu 4,7% față de anul trecut. În consecință, ponderea în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 4pp, de la 91,8% în T1 2023, la 88% în T1 2024.

Ca de obicei, cea mai mare contribuție la cheltuieli au avut-o costurile cu alimentele și materialele, care au crescut cu 2,8%, mai puțin decât rata inflației pentru produsele alimentare la nivel național, până la 116,2 milioane de lei, reprezentând 31,8% din vânzări (-2pp față de T1 2023).

CITESTE SI:  Romanii au investit 2.6 miliarde lei în cea mai recentă emisiune de titluri de stat Fidelis

Datorită creșterii semnificative a veniturilor și a unei creșteri moderate în toate categoriile de costuri, profitul din exploatare în restaurante a crescut cu 63,1%, de la 27,4 milioane de lei la 44,6 milioane de lei.

Ponderea cheltuielilor generale și administrative (G&A) a scăzut cu 0,2pp, la 4,3%, ajungând la 15,8 milioane de lei în T1 2024, ca urmare
a economiilor de scară.

Profitul din exploatare a crescut cu 133,3%, la 28,9 milioane de lei. EBITDA s-a ridicat la 39,8 milioane de lei în T1 2024, o creștere de 69,1% față de T1 2023. Costurile financiare nete au crescut cu 22,5%, de la 2,1 milioane de lei în T1 2023, la 2,6 milioane de lei în T1 2024, în principal ca urmare a rambursării de împrumuturi în cursul anului 2023.

Profitul înainte de impozitare pentru T1 2024 a fost de 26,3 milioane de lei, în creștere cu 156,1% comparativ cu cel de 10,3 milioane de lei înregistrat în T1 2023, în timp ce profitul net a înregistrat o creștere accelerată de 192,1%, până la 21,4 milioane de lei în T1 2024.

EBITDA a înregistrat o evoluție pozitivă, crescând de la 23,5 milioane de lei în T1 2023 la 39,8 milioane de lei în T1 2024, o creștere solidă de 69,1%.

Această îmbunătățire poate fi atribuită, în principal, măsurilor eficiente de control al costurilor luate la nivelul Grupului, ceea ce a condus la o creștere a profitului din exploatare.

Creșterea de aproape trei ori a profitului net al Grupului poate fi atribuită performanțelor solide la nivelul întregului portofoliu în ceea ce privește evoluția veniturilor, dar și măsurilor eficiente de control al costurilor implementate la nivelul Grupului.

Cea mai mare contribuție la rezultatul net în T1 2024 a avut-o USFN România, care a generat un profit de 23,9 milioane de lei (+105,6% față de T1 2023), USFN Moldova cu 1,1 milioane de lei (+132,3% față de T1 2023), CFF cu 0,4 milioane de lei (față de o pierdere netă de 0,9 milioane de lei), în timp ce USFN Italia a înregistrat o îmbunătățire de 44,5%, cu o pierdere de 0,7 milioane de lei în T1 2024 (față de o pierdere netă de 1,3 milioane de lei în T1 2023) iar performanța ARS a fost comparabilă, cu o pierdere netă de 2,3 milioane de lei, întrucât rețeaua se află într-un proces de redresare.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.