BET
18507.05
-0.03%
BET-TR
40438.01
-0.04%
BET-FI
59755.17
0.41%
BETPlus
2737.17
-0.06%
BET-NG
1322.39
0.08%
BET-XT
1578.89
0.01%
BET-XT-TR
3397.4
0.01%
BET-BK
3448.87
0.08%
ROTX
40695.58
-0.03%

Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group, la Feel the Markets: Putem acorda 70 mil lei sub formă de dividende, pe lângă distribuția din martie

Autor: Maria Paun
2 min

Prezent în cadrul emisiunii Feel the Markets săptămâna precedentă, Valentin Budeș, CFO al Sphera Franchise Group (BVB: SFG), cel mai mare grup din industria food service din România a declarat că la dispozitia companiei mai sunt cel putin 70 mil lei care pot fi distribuiți sub formă de dividende pe parcursul acestui an. La sfârșitul lunii martie, Grupul Sphera a mai distribuit alte 20 de milioane sub formă de dividende.

Suntem foarte atenți la cum evoluează contextul macroeconomic, cum ne poziționăm ca și nivel de lichiditate, la potențialele oportunități de alocare de capital, dacă vor fi unele în afară de cele menționate în buget cu investițiile de capital pentru deschiderea de noi restaurante. Ca profit nedistribuit, în momentul de față există suma de 70 de milioane de lei, ce poate fi atribuită în viitor dividendelor,” a declarat acesta.

Performanțele financiare atinse de companie în primul trimestru al anului curent au depașit nivelul veniturilor, cheltuielilor și cel al EBITDA față de aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel, vânzările din restaurante au crescut cu 20,3% in timp ce cheltuielile au crescut doar cu 13%, EBITDA înregistrând o creștere spectaculoasă de 525,6%.

Wa3KMQyy

Cheltuielile au crescut într-un ritm semnificativ inferior celui înregistrat de venituri, ceea ce a dus la o performanță operațională EBITDA de 6 ori mai mare decât am înregistrat în 2022, la un nivel substantial de 23,5 milioane RON”.

“Suntem foarte mândri de aceste rezultate, rezultate care ne confirmă strategia inițiată încă de anul trecut și ne dă putere să credem în țintele ambițioase pe care le-am setat pentru anul 2023 așa cum reiese din bugetul aprobat,” a subliniat Valentin Budeș.

În ciuda evenimentelor care ar fi putut afecta numărul clienților din restaurante, numărul tranzacțiilor nu a fost afectat, din contră franciza a avut “o evoluție pozitivă a tranzacțiilor, de la pandemie încoace”.

CITESTE SI:  PepsiCo a raportat o creștere a profitabilității în T2 dar estimează o scădere a cererii pe piața din SUA

În prima parte a trimestrului I, compania a optat pentru o creștere a prețurilor pentru a contracara creșterea semnificativă a inflației cu scopul de a controla marjele de profit.

În funcție de volumul vânzărilor la nivel de brand, KFC a ocupat prima poziție cu suma de 284,1 milioane de lei. Locul doi a fost ocupat de Pizza Hut cu suma de 31,2 milioane de lei iar pe locul trei s-a situat Taco Bell cu 19,8 milioane de lei.

În ceea ce privește strategia de dezvoltare, Valentin Budeș a menționat faptul că au în plan să deschidă 10 restaurante în 2023, dintre care două au fost deja deschise în primul trimestru și alte două restaurante au fost, de asemenea, deschise după închiderea primului trimestru. Din cele 10 restaurante opt vor fi KFC și două Taco Bell.

Dorința de a deschide noi restaurante Taco Bell este dată atât de creșterea procentuală de 41% care a fost înregistrată în primul trimestru al anului 2023 față de cel al anului 2022, cât și de modul în care brandul a evoluat de la începutul apariției în România.

Mai mult, pe lângă locațiile clasice de restaurante, SFG a încheiat un parteneriat în primăvară cu Rompetrol, consolidându-și astfel poziția de lider al inovării în industria de food service din România. Valentin Budeș precizează faptul că acesta reprezintă un mod de a ajunge la clienți, satisfăcând o nevoie de consum care nu avea acoperire.

În ciuda inflației care râmâne persistentă, Valentin Budeș rămâne optimist în modul în care compania va reacționa la orice situație care ar putea apărea în viitor pe planul cheltuielilor.