Amazon, gigantul american din sectorul de comerț electronic a raportat aseară rezultate financiare pentru cel de-al treilea trimestru din acest an, care au fost in creștere față de T3 2022 atât din punct de vedere al veniturilor cât si al profitabilității.
Astfel, compania a publicat venituri de 143,1 miliarde de dolari, marcând o creștere de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut și depășind estimările analiștilor. Totodată, profitul net la nivel trimestrial a fost de 9,9 miliarde de dolari, de peste trei ori mai mare, depășind, de asemenea, estimările.
Acțiunile Amazon au crescut cu peste 5% in sesiunea de tranzactionare extinsă pe bursa americană.
Vânzările din America de Nord au crescut cu 11% de la an la an, până la 87,9 miliarde USD, cele la nivel internațional cu 16%, până la 32,1 miliarde USD în timp ce vânzările Amazon Web Services au crescut cu 12% de la an la an până la 23,1 miliarde USD.
Venitul din exploatare a crescut la 11,2 miliarde USD în al treilea trimestru, comparativ cu 2,5 miliarde USD în trimestrul al treilea 2022 in timp ce profitul net a crescut la 9,9 miliarde dolari, sau 0,94 dolari pe acțiune, comparativ cu 2,9 miliarde dolari, sau 0,28 dolari pe acțiune, în trimestrul al treilea 2022.
Venitul net din al treilea trimestru din 2023 include un câștig de 1,2 miliarde USD din investiția în producătorul de automobile electrice Rivian Automotive, Inc. Compania a raportat, de asemenea, venituri din publicitate de aproximativ 12,1 miliarde de dolari, marcând o creștere puternică de 26% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Am avut un al treilea trimestru puternic, creșterea AWS (n.r. segmentul de cloud) a continuat să se stabilizeze, veniturile noastre din publicitate au crescut puternic, iar veniturile din exploatare și fluxul de numerar liber au crescut semnificativ,” a spus Andy Jassy, CEO-ul Amazon.
Compania a precizat că a vândut sute de milioane de articole în timpul Prime Big Deal Days, cel mai mare eveniment la început de octombrie și a atras 15,1 milioane de telespectatori în deschiderea sezonului Thursday Night Football, cel mai vizionat joc din toate timpurile.
În perspectivă pentru trimestrul IV 2023, compania se așteaptă la vânzări nete cuprinse între 160 și 167,0 miliarde USD, adică o creștere între 7% și 12% comparativ cu trimestrul al patrulea din 2022 și un impact favorabil de aproximativ 40 de puncte de bază din impactul valutar.
Venitul din exploatare este de așteptat să fie între 7,0 și 11,0 miliarde de dolari, comparativ cu 2,7 miliarde de dolari în al patrulea trimestru din 2022.