BET
18507.05
-0.03%
BET-TR
40438.01
-0.04%
BET-FI
59755.17
0.41%
BETPlus
2737.17
-0.06%
BET-NG
1322.39
0.08%
BET-XT
1578.89
0.01%
BET-XT-TR
3397.4
0.01%
BET-BK
3448.87
0.08%
ROTX
40695.58
-0.03%

MidEuropa vinde rețeaua Profi către Ahold Delhaize pentru 1.3 mld euro. În românia, grupul olandezo-belgian are aproape 1000 de magazine Mega

Autor: Financial Market
3 min

MidEuropa, un actor principal pe piața europeană de private equity, a anunțat astăzi încheierea unui acord privind vânzarea Profi Rom Food, unul dintre cei mai extinşi retaileri alimentari din România, către Ahold Delhaize la o valoare a întreprinderii de 1,3 miliarde de euro pre-IFRS16 (1,8 miliarde de euro post-IFRS 16).

Profi este unul din liderii pe segmentul de supermarketuri și magazine de proximitate în România, unde oferă produse locale de calitate pentru clienți din mediul rural dar și urban.

Compania operează o rețea de peste 1.650 de magazine și a înregistrat o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de euro, în perioada de 12 luni încheiată la sfârșitul lunii iunie 2023.

După achiziționarea de către MidEuropa în 2017, Profi a devenit cea mai extinsă rețea de supermarketuri din România (ca număr de magazine) și unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creștere de pe piaţa locală, adăugând cu succes peste 1.100 de magazine și crescând vânzările de peste 3,3 ori.

Această tranzacţie reprezintă a patra operațiune de exit întreprinsă de MidEuropa în 2023, după exiturile parțiale din compania de software Symfonia și din platforma de e-commerce Allegro, precum și vânzarea completă a furnizorului de servicii medicale Kent.

Aceste tranzacții demonstrează sentimentul pozitiv al investitorilor față de Europa și reafirmă poziția MidEuropa ca lider al tranzacțiilor din Europa Centrală, o regiune cu fundamente solide și potențial de creștere continuă.

Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity.

De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.

Robert Knorr, Managing Partner în cadrul MidEuropa, a declarat: „Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piața poloneză de magazine de proximitate.

Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi și marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputația de generare a unor profituri atractive și lichidități semnificative pentru investitorii noștri.

CITESTE SI:  Compania internațională Very Nice Retail intră pe piața românească cu 4 magazine în București în această lună

Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacție foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potențial de creștere din Europa .”

Aleksandar Dragicevic, Director în cadrul MidEuropa, a adăugat: „Profi este o companie extraordinară, care a evoluat într-un veritabil campion național, atrăgând interesul unui investitor strategic global.

Evoluția remarcabilă a brandului Profi și expansiunea sa impresionantă au fost posibile datorită angajamentului neclintit al echipei de management de a îmbunătăți constant oferta și experiența clienților.

Ne bucurăm că am contribuit la acest capitol din istoria Profi și urăm succes echipei în noua lor etapă alături de Ahold Delhaize.”

Alain Beyens, Operating Partner în cadrul MidEuropa, a declarat: “De la achiziționarea Profi în 2017, echipa noastră operațională a pus în aplicare expertiza și resursele necesare, accesând și rețeaua noastră de specialiști, pentru dezvoltarea Profi.

Am susținut astfel expansiunea companiei, modernizarea rețelei de magazine și îmbunătățirea infrastructurii logistice. De asemenea, am contribuit la cresterea considerabilă a prezenței online și a capacităților digitale ale firmei. Suntem încrezători în potențialul viitor al companiei alături de noii săi acţionari.”

Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume și un lider atât pe segmentul de supermarketuri, cât și în segmentul de e-commerce.

Prin brandurile locale, compania deservește săptămânal 60 de milioane de clienți atât în magazine, cât și online, în Statele Unite, Europa
și Indonezia.

În România, Ahold Delhaize operează o rețea națională de 969 de magazine, care funcționează sub brandul Mega Image. Acest parteneriat va complementa și extinde amprenta Ahold Delhaize în România, pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și pe cele rurale, creând o
ofertă completa care adreseaza nevoile consumatorilor români.

Tranzacția a fost executată de Aleksandar Dragicevic, Dragoș Ardelean, Valentina Giambaşu și Ivo Cavrak. Consultanții MidEuropa au inclus: Citigroup Global Markets Limited* (consultant financiar), White & Case și RTPR (consultant juridic), Ernst & Young (financiar și fiscal) și Beragua (comercial).

Tranzacția este condiționată de obținerea aprobărilor necesare din partea organismelor de reglementare și este preconizat a se finaliza în 2024.