După primele 9 luni ale anului 2022, iHunt Technology Import Export S.A., companie listata pe piața AeRO de la BVB sub simbolul HUNT, a raportat o cifră de afaceri de 37,6 milioane lei, in creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, păstrându-și trendul ascendent al vânzărilor.
Pe seama intensificării veniturilor din vânzarea mărfurilor, care generează, la 30 septembrie 2022, 96,54% din cuantumul cifrei de afaceri, vânzările au crescut pe piața de referință, atât online cât și offline, care se confruntă cu scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor.
iHunt continuă strategia asumată încă de la începutul anului 2022, urmărind creșterea cotei de piață ca avantaj strategic pe termen lung prin menținerea celui mai bun raport preț-calitate de pe piață.
Veniturile din producția vândută, provenite din servicii oferite clienților în afara garanției reprezintă 3,47% din totalul cifrei de afaceri și înregistrează o ușoară scădere de sub 2% față de perioada de referință.
Categoria acestora însumează 7% venituri din servicii prestate și 93% venituri din activități diverse. Categoria altor venituri din exploatare, provenite din despăgubiri și amenzi, înregistrează o diminuare de 95% comparativ cu al treilea trimestru al anului anterior.
Prin urmare, cea mai importantă categorie de venituri care contribuie, în primele 9 luni ale anului curent, la majorarea veniturilor din exploatare cu un procent de 10% este reprezentată de veniturile din vânzarea mărfurilor, fapt susținut de specificul activității desfășurate de societate.
La 30 septembrie 2022, cheltuielile operaționale cele mai semnificative sunt înregistrate în rândul cheltuielilor privind mărfurile (80%), care marchează o creștere de 17,8%, pe seama majorării prețurilor mărfurilor și a costurilor cu transportul acestora, urmate de alte cheltuieli din exploatare (15%), cu un plus de 7,4% față de primele 9 luni ale anului trecut.
Categoria altor cheltuieli din exploatare totalizează în procent de 94% cheltuieli privind prestațiile externe, 2% cheltuieli cu protecția mediului înconjurător și 3% alte cheltuieli din exploatare.
Pe seama creșterii cheltuielilor din exploatare într-un ritm superior ratei de creștere a veniturilor operaționale, la finalul trimestrului trei al anului 2022, compania înregistrează un rezultat din exploatare în valoare de 5 milioane de lei, în scădere cu 16% față de perioada de referință.
Veniturile financiare, provenind din diferențe favorabile de curs valutar (80%), câștiguri din investiții financiare pe termen scurt (15%) și alte venituri financiare (5%), însumează la finalul perioadei 1 milion de lei și înregistrează o diminuare de 30%.
Pe de altă parte, cheltuielile financiare, alcătuite, în cea mai mare parte, din cheltuieli privind dobânzile (56%) și diferențe nefavorabile de curs valutar (35%) se majorează cu 13% și totalizează 1,8 milioane de lei.
Astfel, pe fondul încorporării efectelor nefavorabile ale instabilității cursului valutar și a majorării cheltuielilor cu dobânzile, rezultatul financiar al societății înregistrează o pierdere de 792 mii lei.
Marja netă a profitului de 9,72% cunoaște o diminuare de 35% față de aceeași perioadă a anului precedent, consecință directă a strategiei de a nu transfera integral către piață creșterea costurilor privind mărfurile.
Rezultatul net al exercițiului înregistrează o valoare de 3,6 milioane lei, în scădere cu 28%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe fondul contextului actual îndoielnic, cu toate că vânzările își mențin trendul ascendent, managementul societății păstrează o atitudine prudențială pentru perioada imediat următoare, venind cu o perspectivă adaptată la situația din piață a Bugetului de Venituri și Cheltuieli aferent sfârșitului de an.
Prin urmare, pentru finalul anului, compania estimează un profit net în valoare de 5 milioane lei și o cifră de afaceri în cuantum de 52 milioane lei.