LIFE IS HARD (LIH), companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București și inclusa in indicele BET-AeRo, a încheiat primul semestru din 2023 cu o creștere de 75% a profitului net, acesta ajungând la 2,8 milioane lei, iar cifra de afaceri a companiei se ridică la 13,3 milioane lei, cu 7% mai mult decât la jumătatea anului precedent.
Cea mai mare contribuție o are divizia de Insurance (51%), care operează platforma 24broker (cu peste 40% cotă de piață în România) respectiv divizia de Telecomunicații pentru digitalizare, cu o pondere de 42% din cifra de afaceri totală.
Conform raportului financiar pe semestrul 1, compania se află într-un echilibru financiar stabil și are un nivel redus la expunere la risc (34% din active).
“În prima jumătate a anului am găsit soluții de creștere indiferent de provocările pieței, de la situația globală până la presiunea pe costurile salariale, păstrându-ne focusul pe îndeplinirea promisiunilor făcute acționarilor noștri și consecvenți cu strategia asumată: aceea de a deveni key technology partner pentru companiile din România. Consolidăm, prin îndeplinirea obiectivelor noastre de business, bazele pentru noi creșteri pe care le vizăm mai departe având ca drive tehnologia și digitalizarea”, spune Cătălin Chiș, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație LIH.
LIFE IS HARD și-a atins obiectivele stabilite pentru primul semestru 2023, iar companiile în care LIH este acționar ca urmare a campaniei de achiziții (Innobyte 100%, respectiv Performia 40%) au de asemenea mai mulți indicatori care înregistrează creșteri.
Astfel, într-o consolidare orientativă pentru rezultatele ecosistemului LIFE IS HARD, cifra de afaceri înregistrată de LIH și companiile în care are dețineri se ridică, însumat, la 20 milioane lei în prima jumătate a anului 2023, în timp ce profitabilitatea a crescut atât la nivel brut, cât și la nivel net, cu 106% față de perioada similară din 2022.
“Întregul ecosistem LIFE IS HARD are ca piatră de temelie digitalizarea, iar perioadele de raportare următoare vor aduce valoare sporită pentru partenerii noștri de construcție, căci avem în vedere direcții de creștere noi, unele deja în curs de derulare-pilotare.
Viitorul acestei industrii ține de diversificare și specializare, iar conceptul de administrare a programelor de asigurare prin integrarea inteligenței artificiale, furnizarea de soluții la cerere și dezvoltarea de competențe tehnice pentru piața bancară și de asigurări sunt câteva dintre temele pe care vom reveni cu noutăți și care ne vor fundamenta relevanța ca partener de transformare digitală”, menționează antreprenorul Cătălin Chiș.
2023 este anul în care direcția strategică de creștere LIFE IS HARD o reprezintă industria de asigurări, compania având în plan câștigarea unei poziții relevante la nivel regional.
Proiectele în derulare cu cel mai mare impact direct se referă la 24 broker, platformă pentru care echipa dezvoltă o nouă versiune și în care compania a investit pana acum 1,86 milioane lei (fonduri proprii), respectiv dezvoltarea de noi module cu impact in business-ul brokerilor de asigurări – proiect derulat cu finanțare europeană, printr-un contract cu valoare totală de 14 milioane lei, din care finanțarea nerambursabilă se ridică la 10.122.487,75 lei.
În primul semestru din 2023, valoarea primelor subscrise prin intermediul platformei 24broker de către brokerii de asigurare a crescut cu 2%, ajungând la 1,7 miliarde lei.
LIFE IS HARD, prima companie românească de software listată la BVB, piata AeRo, a pornit de la o valoare de piață de 6.37 mil. lei și a ajuns, astăzi, la o capitalizare de 56 mil. lei.
Compania are ca obiectiv să atingă pragul de 100 de mil. lei capitalizare la final de 2024, iar valoarea generată pentru acționari să fie în creștere în fiecare etapă de dezvoltare de business.
LIFE IS HARD a procedat la distribuirea de acțiuni gratuite în valoare de 4 mil. lei acționarilor înregistrați la data de 15.06.2023, în baza profitului pentru anul 2022, iar din 2022, LIH a început de asemenea procesul de transformare a angajatilor în acționari ai companiei prin programele SOP, demers legat de creșterea retenției de personal într-o piață cu competitivitate ridicată.