BET
22544.2
1.03%
BET-TR
52327.15
1.03%
BET-FI
83141.21
2.22%
BETPlus
3284.63
0.96%
BET-NG
1698.18
1.8%
BET-XT
1943.95
1.1%
BET-XT-TR
4419.26
1.1%
BET-BK
4338.11
1%
ROTX
50581.87
1.08%

Rezultate trimestriale companii: Carrefour raportează vânzări în creștere cu 2,1% și confirmă obiectivele pentru 2025

Autor: Financial Market
2 min

Grupul francez Carrefour a anunțat rezultate bune pentru trimestrul al treilea din 2025, raportând o creștere de 2,1% a vânzărilor comparabile (Like For Like) și confirmându-și obiectivele pentru întregul an, care vizează o ușoară creștere a EBITDA, a profitului operațional recurent și a fluxului de numerar liber.

Vânzări consolidate la nivel de grup

În trimestrul al treilea, vânzările totale (inclusiv TVA) au ajuns la 22,6 miliarde euro, în creștere cu +1,2% la cursuri constante și +2,1% LFL. Efectele de calendar (-0,2%) și prețurile carburanților (-0,1%) au avut un impact negativ marginal, iar deprecierea realului brazilian și a peso-ului argentinian a determinat o scădere de -1,5% a vânzărilor la cursurile actuale. Segmentul alimentar a crescut cu +2,9% LFL, în timp ce cel non-alimentar a scăzut cu -3,5% LFL.

Franța și Europa susțin creșterea

Pe piața din Franța, vânzările au avansat cu +0,7% LFL, impulsionate de segmentul alimentar (+1,5%) și de o performanță solidă în comerțul online, care a crescut cu +9%. Integrarea magazinelor Cora și Match continuă conform planului, iar investițiile în prețuri, promoții și produse marcă proprie au început deja să producă efecte pozitive. Carrefour a câștigat 30 puncte de bază cotă de piață în septembrie, potrivit datelor Worldpanel by Numerator.

CITESTE SI:  Titlurile de stat Fidelis emise în octombrie debutează la Bursa de Valori București

În Spania, vânzările au crescut cu +1,3% LFL, susținute de o dinamică solidă pe segmentul alimentar (+2,4%), în timp ce în Belgia, grupul a raportat o creștere de +2,1% LFL, datorită volumelor mai mari și rezilienței modelului multi-format.

În România, vânzările Carrefour au crescut ușor cu +0,2% LFL, într-un context economic marcat de măsurile de austeritate care afectează încrederea consumatorilor. În Polonia, rezultatul a fost negativ (-1,3% LFL), din cauza unui mediu competitiv intens, deși percepția privind prețurile s-a îmbunătățit considerabil (NPS +6 puncte).

Obiectivele pentru 2025 rămân neschimbate

CEO-ul Alexandre Bompard a subliniat că „aceste rezultate confirmă forța modelului Carrefour și relevanța deciziilor strategice”, evidențiind progresul integrării achizițiilor recente, planul de economii și disciplina financiară. Grupul și-a confirmat țintele pentru 2025, vizând o creștere moderată a profitabilității și consolidarea poziției competitive, în special în Europa și America Latină.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.