Venituri și profit operațional în creștere semnificativă
Coca-Cola a raportat o creștere de 5% a veniturilor nete, până la 12,5 miliarde dolari, în timp ce veniturile organice (non-GAAP) au avansat cu 6%. Profitul operațional a crescut spectaculos cu 59%, susținut de măsuri eficiente de control al costurilor și de o majorare de 6% a prețurilor medii. Marja operațională s-a extins la 32%, de la 21,2% în aceeași perioadă a anului trecut, iar marja comparabilă (non-GAAP) a fost de 31,9%.
Câștigul pe acțiune (EPS) a urcat cu 30%, la 0,86 dolari, iar EPS ajustat (non-GAAP) a crescut cu 6%, până la 0,82 dolari, chiar și în contextul unui impact negativ al cursului valutar de până la 6 puncte procentuale.
Expansiune globală și consolidarea modelului de franciză
Grupul continuă procesul strategic de refrancizare globală, semnând un acord prin care Coca-Cola HBC va prelua controlul asupra Coca-Cola Beverages Africa, cea mai mare afacere de îmbuteliere de pe continentul african. În paralel, compania a vândut un pachet de 40% din Hindustan Coca-Cola Holdings către grupul indian Jubilant Bhartia, consolidând parteneriatele regionale și accelerând creșterea sustenabilă.
Portofoliu diversificat și performanțe în categoriile cu valoare adăugată
Coca-Cola își consolidează poziția în categoriile cu creștere rapidă prin extinderea portofoliului de băuturi fără zahăr și funcționale. Coca-Cola Zero Sugar a înregistrat o creștere globală de 14%, Fuze Tea a performat de cinci ori peste media industriei, iar brandurile Powerade și BODYARMOR au câștigat cotă de piață în segmentul băuturilor sportive. În Mexic, brandul Santa Clara a devenit lider pe segmentul lactatelor premium, cu un avans de 13% al volumelor vândute.
Totodată, compania a lansat Minute Maid Zero Sugar pe piețele asiatice, unde cererea pentru băuturi cu conținut scăzut de calorii este în creștere accelerată.
Perspective pozitive pentru finalul de an
Directorul General, James Quincey, a subliniat că „flexibilitatea strategică și modelul de franciză globală permit companiei să se adapteze rapid la schimbările din piață, să investească în inovație și să livreze valoare acționarilor”.
Coca-Cola menține estimările pentru întregul an 2025, mizând pe creșterea cererii în piețele emergente și pe consolidarea brandurilor-cheie din portofoliu.