Acțiunile Amazon au scăzut cu 14% după ce compania a raportat joi o încetinire a creșterii veniturilor, costuri mai mari în ultimul trimestru și a oferit o perspectivă dezamăgitoare in următoare perioadă.
Gigantul din sectorul tehnologic a declarat că veniturile au crescut cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut până la 116,4 miliarde de dolari, depășind ușor previziunile analiștilor, dar mai lentă decât creșterea de 9% din ultimele luni ale anului trecut.
Compania a estimat că creșterea veniturilor va încetini și mai mult trimestrul următor, anticipând o rată de creștere între 3% și 7%.
Mai mult de atât, Amazon a raportat o pierdere netă de 3,8 miliarde de dolari pentru trimestrul încheiat la 31 martie, o scădere bruscă față de aceeași perioadă a anului trecut, când a realizat un profit de 8,1 miliarde de dolari. Cifrele sunt cu atât mai slabe cu cât analiștii se așteptau la un profit de 4,4 miliarde de dolari.
• Câștigul pe acțiune: 7,38 USD pe acțiune, ajustat, față de 8,36 USD așteptați, potrivit Refinitiv
• Venituri: 116,44 miliarde USD față de 116,3 miliarde USD estimate, potrivit Refinitiv
• Venituri din Amazon Web Services: 18,44 miliarde USD față de 18,27 miliarde USD estimate, potrivit StreetAccount
• Venituri din publicitate: 7,88 miliarde USD față de 8,17 miliarde USD estimate, potrivit StreetAccount
Compania a atribuit scăderea în mare parte datorită unei pierderi de 7,6 miliarde de dolari din investiția sa în producătorul de automobile electrice Rivian Automotive.
Pierderea Amazon a survenit a doua zi după ce Ford, un alt investitor timpuriu în Rivian, a marcat o pierdere de 5,4 miliarde de dolari înainte de impozitare aferentă acelei investiții, ceea ce a făcut ca Ford să raporteze o pierdere netă de 3,1 miliarde de dolari pentru primul trimestru.
Excluzând pierderea Rivian, Amazon ar fi realizat un profit de 3,8 miliarde de dolari, care ar fi fost însă sub așteptările analiștilor care se așteptau la 4.4 mld dolari, conform Refinitiv.
„Pandemia și războiul din Ucraina au adus provocări neobișnuite”, a declarat CEO-ul Amazon, Andy Jassy, într-un comunicat.
În conferința privind rezultatele, directorul financiar al Amazon, Brian Olsavsky, a declarat că inflația mai mare, prețurile la combustibil și constrângerile forței de muncă au adăugat costuri cu 2 miliarde de dolari comparativ cu anul trecut.
„Costul pentru expedierea unui container în străinătate s-a dublat în comparație cu tarifele de dinainte de pandemie”, a spus el. „Costul combustibilului este mai mult decât dublu față de acum un an”.