BET
17581.17
-0.94%
BET-TR
38751.34
-0.94%
BET-FI
61753.13
-0.17%
BETPlus
2602.48
-0.89%
BET-NG
1239.69
-0.51%
BET-XT
1514.19
-0.86%
BET-XT-TR
3280.87
-0.86%
BET-BK
3297.5
-0.65%
ROTX
39019.49
-1.08%

Analiștii Erste Group recomandă Cumpărare pentru acțiunile Medlife, prețul țintă fiind acum 28.5 lei, o creștere potențială de aproape 50% față de prețul actual

Autor: Financial Market
2 min

Analiștii Erste Group și-au actualizat recomandarea privind perspectiva de creștere a companiei Medlife, liderul pieței de servicii medicale private din Romania si recomandă Cumpărare pe acțiunile companiei, prețul țintă fiind acum 28.5 lei/acțiune, o creștere potențială de aproape 50% față de cotația curentă.

Îmbunătățirea marjelor in trimestrul I
După creșterile de costuri de la sfârșitul anului trecut, compania si-a diminuat profitabilitatea, tendință ce a fost inversată în T1 2022, veniturile în creștere mai rapidă decât costurile aducând o imbunatatire a cifrei de afaceri și consolidarea marjelor, fapt ce ar trebui să continue pe tot parcursul anului.

Principalii factori de creștere ai companiei rămân in continuare neschimbați, cererea puternică completând capacitatea companiei de a stabili prețuri indexate cu inflația și o perspectivă bună pe segmentul de fuziuni și achiziții. Ipotezele de prognoză conservatoare rămân în continuare neschimbate și sunt validate de rezultatele financiare ale primul trimestru al anului 2022.

Creșterea potențială a prețului este considerabilă, având în vedere tendința de scădere a riscului în urma războiului din Ucraina, impactul conflictului fiind în cel mai rau caz marginal, in opinia analiștilor. De asemenea, cererea internă a crescut în perioada postpandemică și se așteaptă să fie solidă pe termen mediu.

grafic M

Rezultate T1 2022: Pe drumul cel bun după o ușoară scădere a profitabilității

Rezultatele MedLife in primul trimestru arată un impuls semnificativ cu vânzări consolidate in crestere cu 24%. În același timp, cheltuielile operationale au crescut cu 33%, ceea ce a condus la un profit operațional mai mic cu 24% decât cel din primul trimestru al anului trecut și EBITDA care a fost cu 2% mai mic comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

CITESTE SI:  Scăderea inflației din Zona Euro consolidează probabilitatea unei a doua reduceri de dobândă din partea BCE

Profitul net a scăzut, de asemenea, comparativ cu primul trimestrul 2021, cu 18%. Marjele au scăzut și ele, marja EBITDA scăzând de la 23,5% la 18,6%, iar marja netă de la 10,7% la 7,1%.

M3 e1653420516371

O evoluție trimestrială mai bună
A doua jumătate a anului trecut a fost marcată de o combinație de factori care au avut un impact negativ asupra marjelor. Pe de o parte s-au facut mai putine teste PCR iar pe de altă parte prețul mai mare al mărfurilor și costurile de compensare au dus la o erodare a marjelor.

Situația s-a extins până în primul trimestru al acestui an, însă cu o valoare semnificativ îmbunătățită față de trimestrul precedent. Astfel, comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut, veniturile au crescut cu 6%, în timp ce costurile operaționale au crescut doar cu 4%, profitului operațional majorându-se cu 35% și EBITDA cu 15%, în timp ce profitul net a crescut cu aproape 60%.

Creștere la nivel general, cu exceptia segmentului de laboratoare
Toate segmentele de afaceri au înregistrat ritmuri de creștere solide, cu excepția laboratoarelor. Principalul contributor al veniturilor – clinicile – a avut o creștere a veniturilor de 40%, în timp ce spitalele au crescut cu 9%, stomatologia cu 16%, iar farmaciile cu 66%.

Veniturile din segmentul corporativ au rămas în mare parte neschimbate în timp ce „alte venituri” au crescut semnificativ pe fondul consolidarii afacerii de distribuție farmaceutică. Excepția a fost scăderea bruscă a veniturilor laboratoarelor, din cauza scăderii testelor PCR în perioada de după pandemie.

M2Raportul integral poate fi descărcat aici.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.