Allianz-Țiriac a finalizat primele trei luni din 2023 cu creșteri pe toate liniile de business facultative și cu o consolidare a vânzărilor pe linia RCA.
Subscrierile totale ale Allianz-Țiriac au cumulat 848 milioane de lei la finalul lunii martie 2023, în creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Plățile către asigurați și terți păgubiți au depășit ritmul de creștere al vânzărilor. Aproximativ 300 de milioane de lei s-au întors la asigurați și terți păgubiți prin despăgubirile plătite, în timp ce peste 3,6 miliarde de lei sunt direcționate în rezerve de daună, care garantează plățile viitoare, conform angajamentelor asumate.
„Anul 2023 a început bine pentru Allianz-Țiriac. Rezultatele financiare confirmă viabilitatea modelului nostru de business și sprijinul pe care îl oferim oamenilor, companiilor din România și economiei, în general.
Cifrele sunt doar un rezumat și o reflectare a muncii susținute a angajaților, agenților și consultanților noștri, care pun strategia Allianz-Țiriac în acțiune în fiecare zi.
Datorită lor, într-o perioadă încă provocatoare, oamenii ne investesc cu încredere, lucru dovedit de baza de clienți stabilă și creșterile semnificative pe toate tipurile de asigurări facultative”, a declarat Virgil Șoncutean, CEO Allianz-Țiriac Asigurări.
Asigurările de proprietăți, sănătate și de viață traditionale, cele mai mai creșteri
Asigurările de proprietăți, inclusiv cele dedicate protecției locuințelor persoanelor fizice, au crescut cu peste 25% în primele trei luni din 2023.
Cutremurele care au avut loc la începutul lunii februarie în România și campania de sporire a protecției lansată de Allianz-Țiriac au contribuit la extinderea portofoliului atât din perspectiva subscrierilor, cât și a numărului de clienți.
La finalul lunii martie, peste 400.000 de persoane fizice și companii aveau locuințele, clădirile și bunurile asigurate la Allianz-Țiriac.
O altă linie de business, care a înregistrat o creștere importantă, de peste 40% în primele trei luni din 2023, este reprezentată de asigurările de răspundere generală, în contextul creșterii activității în zona proiectelor de infrastructură.
Asigurările de sănătate și de viață tradiționale, care beneficiază de o atenție sporită din partea Allianz-Țiriac, datorită efectului pozitiv și susținut pe termen lung pe care aceste tipuri de produse le au asupra nivelului de bunăstare a populației, cresc consecvent.
Vânzările de asigurări de viață tradiționale, care au ca obiectiv exclusiv protecția, au crescut cu aproape 20% în primul trimestru din 2023, în timp ce subscrierile din asigurările de sănătate s-au majorat cu aproximativ 30%.
Din perspectiva ponderii în totalul subscrierilor, asigurările RCA cumulează aproximativ 50%, majorarea cotei la nivelul portofoliului fiind un efect direct al deciziei asumate de către Allianz-Țiriac de a contribui la stabilitatea pieței de asigurări din România.
Portofoliul de RCA s-a stabilizat în primul trimestru din 2023, iar Allianz-Țiriac își reconfirmă angajamentul de a fi parte din soluția pieței RCA.
Online-ul duce asigurările aproape de un segment nou de clienți și generează 200 de polițe/zi
Instrumentele de vânzare online încep să atragă atenția și să fie utilizate de un segment de clienți nou pentru companiile de asigurări, prea puțin accesat până acum.
În cazul Allianz-Țiriac, online-ul – website și aplicația mobilă – generează aproximativ 200 de polițe pe zi (reînnoiri și polițe noi), fiind accesat în principal de către un segment nou de clienți, care nu a fost în atenția mijloacelor de distribuție tradiționale.
Clienții care optează pentru serviciile online preferă interacțiunile digitale și apreciază accesul la serviciile dorite în câteva click-uri. În principal, produsele bază, structurate într-un mod simplu de înțeles, precum asigurările RCA sau de călătorie sunt cel mai frecvent achiziționate în mediul online.
De asemenea, în premieră pentru piața de asigurări din România, Allianz-Țiriac a lansat în primul trimestru din 2023, prima asigurare de viață disponibilă online, în 6 pași simpli, fără chestionar medical.
Allianz-Țiriac se numără printre primii asigurători din România care a pus la dispoziția clienților o platformă online de vânzare, în 2008. Totodată, pe fondul accelerării procesului de digitalizare în ultimii doi ani ca efect al pandemiei, Allianz-Țiriac a investit semnificativ în dezvoltarea platformelor online proprii, atât de vânzare, cât și de acces la beneficiile asigurării.