iHunt Technology raportează după primele trei luni ale anului 2023 venituri totale de 10,9 milioane lei, în scădere față de primul trimestru al anului 2022, un rezultat din exploatare de 984 mii lei și un profit net de 52 mii lei.
Sub efectele scăderii generalizate a puterii de cumpărare pe parcursul trimestrului, cifra de afaceri marchează o scădere procentuală de 15,7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2022.
Focusul companiei se îndreaptă acum spre diversificarea continuă a produselor de tip Smart Home și promovarea produselor proprii în aplicația iHunt și urmărește lărgirea portofoliului cu produse noi și inovative.
Puse pe seama decelerării activității de vânzare, cheltuielile operaționale s-au diminuat cu 13,1% în Q1 2023 față de aceeași perioadă a anului precedent.
Din punct de vedere structural, acestea sunt compuse preponderent din cheltuieli privind mărfurile 79,7%, cheltuieli cu personalul 4,1% și alte cheltuieli de exploatare 15%. Categoria altor cheltuieli de exploatare însumează în procent de 98% cheltuieli privind prestațiile externe și 2% cheltuieli.
Compania va lansa noi produse din gama energie verde, în colaborare cu Luxen, un producator de sisteme de panouri solare. iHunt completează noua linie de business cu două noi Power Stations de capacitate medie: iHunt Energy BackUp și iHunt Energy BackUp PRO. Stațiile electrice portabile iHunt pot fi utilizate pentru alimentarea cu energie electrică în cazul unor pene de curent, pentru alimentarea
tuturor electrocasnicelor, a sculelor electrice, a aparaturii medicale sau altele.
Veniturile financiare, generate în proporție de 91% din venituri din diferențe favorabile de curs valutar și 9% din câștiguri din investiții financiare pe termen scurt, se diminuează în Q1 2023 cu 25,4% comparativ cu Q1 2022 și înregistrează 279 mii lei.
Pe de altă parte cheltuielile financiare înregistrează în Q1 2023 o valoare de 1,2 milioane lei, cu 60% mai mare decât în perioada de referință. Acestea sunt compuse în proporție de peste 65,6% din diferențe nefavorabile de curs valutar și 32,1% din cheltuieli privind dobânzile.
Creșterea de 452 mii lei este pusă, în cea mai mare parte, pe seama variației nefavorabile a cursului dolarului față de momentul achiziției mărfurilor de către Societate.
Impactul pierderii din activitatea financiară a societății accentuează panta descendentă a profitului net la Q1 2023, împresurată de o ușoară tergiversare a activității de vânzare, societatea înregistrând după primele trei luni ale anului 2023 un rezultat net în valoare de 52 mii lei, în
scădere cu 94%.
În contextul reluării fluxurilor comerciale internaționale fără presiunea blocajelor logistice, strategia conducerii privind stocurile de marfa este de reducere cu 40% până la sfârșitul anului 2023, în tandem cu strategia de lansare de noi game de produse.
Sub specificul ciclicității afacerii în care, în prima parte a anului, mai concret în primul trimestru, societatea înregistrează un aflux mai mare de marfa, care se diminuează constant spre sfârșitul anului, la 31.03.2023, ponderea principală în total stocuri revine, astfel, mărfurilor (90%), urmate de avansuri pentru stocuri (10%).