Acțiunile producătorul de echipament sportiv Nike (NKE.US) pierd aproape 7% înaintea sesiunii de astăzi, investitorii simțindu-se dezamăgiți din cauza faptului ca Nike a raportat venituri trimestriale în scădere și a retragerii orientărilor pentru întregul an.
Compania a amânat, de asemenea „Ziua investitorilor” programată pentru luna noiembrie, în timp ce se pregătește să instaleze un nou CEO. Din cauza schimbării iminente, Nike a decis să retragă perspectivele de buget pentru acest an fiscal și va oferi orientări trimestriale „pentru restul anului”.
Rezultate financiare trimestriale Q1 2025 (an fiscal)
• Venituri: 11,59 miliarde de dolari față de 11,65 miliarde de dolari așteptat și 12,94 miliarde de dolari cu un an înainte, adică o scădere cu 10% an/an
• Câștiguri pe acțiune: 0,70 USD față de 0,52 USD așteptat și 0,94 USD cu un an înainte)
• Rezultat net de 1,05 miliarde USD față de 1,45 miliarde USD cu un an înainte (scădere cu 28% față de anul precedent)
• Marja brută: 45,4% vs 44,4% așteptat de către analiști, cu 1,2% mai mare decât 44,2% în trimestrul anterior
Afacerile Nike încetinesc
Vânzările Nike Direct au scăzut cu 12% de la an la an, iar canalul Nike Digital a scăzut cu aproape 20% de la an la an. Vânzările magazinelor Nike au crescut cu 1% an/an, dar vânzările en-gros au scăzut cu 7%, ceea ce sugerează că ar putea fi necesare reduceri suplimentare pentru a vinde stocurile.
Compania a înregistrat o expansiune a marjei brute de 1,2% la 45,4%, datorită costurilor mai mici și acțiunilor de stabilizare a prețurilor.
Rata efectivă de impozitare a fost mult mai mare de la an la an, la 19,6% față de 12% cu un an înainte, ridicând costurile.
Rezultatele au fost slabe în America de Nord (o piață importantă pentru companie), cu venituri în scădere cu 11% și vânzări în magazine în scădere cu 1% față de anul precedent (Nike Direct și Nike Digital în scădere cu 11% și, respectiv, 15%).
De asemenea, vânzările din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) au scăzut cu 12% față de anul precedent, în timp ce veniturile din China au scăzut cu 3% față de anul trecut (Nike Direct a scăzut cu 16% și Nike Digital a scăzut cu 34% față de anul precedent).
Nike se așteaptă la o creștere a veniturilor cuprinsă între 8% și 10% în trimestrul următor, cu o marjă în scădere cu aproximativ 1,5%. Compania a informat cu privire la creșterea „cu două cifre” a vânzărilor de noi produse de încălțăminte (fotbal la nivel mondial, încălțăminte de alergare), creșterea puternică a modelului Pegasus 41.
Cu toate acestea, cererea din China este încă slabă, cu o încetinire pe piața din SUA și vânzări cu amănuntul sub așteptări (problema stocurilor, presiune asupra reducerilor).