BET
23276.18
-0.05%
BET-TR
54272.74
-0.05%
BET-FI
88351.95
-0.03%
BETPlus
3391.51
-0.06%
BET-NG
1733.76
0%
BET-XT
2012.52
-0.02%
BET-XT-TR
4592.04
-0.02%
BET-BK
4553.94
0.1%
ROTX
52382.07
-0.07%

Rezultate trimestriale companii România: Grupul ALRO înregistrează o cifră de afaceri de 2,98 miliarde RON în primele nouă luni

Autor: Financial Market
3 min

ALRO S.A. (BVB: ALR, “Compania” sau “ALRO”), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta astazi rezultatele financiare interimare consolidate pentru perioada de noua luni incheiata la 30 septembrie 2025.

Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 17% (T1-T3 2025: 2,98 miliarde RON fata de T1-T3 2024: 2,54 miliarde RON), sustinuta de o strategie de vanzari puternica, profitand de preturi mai mari la aluminiu si de o cerere imbunatatita.

„Rezultatele obtinute in primele noua luni ale anului demonstreaza puterea modelului nostru de afaceri si eficacitatea strategiei noastre intr-un mediu economic provocator. Aceste performante sunt rezultatul a doua directii strategice majore care au ghidat dezvoltarea ALRO. Primul se concentreaza pe investitii continue in tehnologie, eficienta operationala si dezvoltarea oamenilor, factori care au permis companiei sa-si optimizeze procesele, sa-si diversifice portofoliul de produse si sa se concentreze pe sectoare cu valoare adaugata ridicata, cum ar fi aerospatial, auto si aparare, unde cererea continua sa creasca.

A doua directie strategica este reprezentata de politica noastra comerciala, construita pe o intelegere profunda a dinamicii pietei internationale si pe parteneriate pe termen lung cu clientii nostri, care ne-au permis sa valorificam aceasta cerere in crestere intr-un mod sustenabil si profitabil”, a declarat Marian NASTASE, Presedintele Consiliului de Administratie, ALRO. „Impreuna, aceste elemente consolideaza pozitia ALRO ca producator european competitiv si confirma capacitatea companiei de a livra rezultate sustenabile prin inovatie, disciplina operationala si o orientare strategica pe termen lung”,a adaugat Marian NASTASE.

Actualizare de piata

Primele noua luni ale anului 2025 au reflectat un mediu de afaceri dinamic pentru piata globala a aluminiului, preturile mentinandu-si traiectoria de redresare initiata la sfarsitul anului 2024. Cotatiile de aluminiu au atins un varf pentru perioada de 2.718 USD/tona in septembrie 2025, de la 2.561 USD/tona in ianuarie 2025. La randul sau, pretul mediu LME (bursa de metale de la Londra) pe trei luni pentru T3 2025 a inregistrat o crestere de 8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2024 (2.617 USD/tona, in T3 2025, fata de 2.421 USD/tona in T3 2024).

CITESTE SI:  One United Properties aprobă distribuirea de dividende de 0,36 lei/acțiune din profitul aferent anului 2024

Pe de alta parte, tensiunile comerciale in crestere si conflictele internationale au avut un impact asupra pietelor de marfuri, crescand preturile pentru majoritatea materiilor prime si produselor auxiliare. Mai mult, cresterea semnificativa a preturilor energiei electrice inregistrate pe piata locala a avut un impact direct asupra rezultatelor Grupului.

Analiza financiara si operationala

In primele noua luni ale anului 2025, Grupul a inregistrat o crestere solida a vanzarilor, atat din punct de vedere al valorii, cat si din punct de vedere al volumului, cu accent pe placi si pe sarma, cu impact pozitiv direct asupra cifrei de afaceri pentru aceasta perioada. Mai mult, strategia de investitii, impreuna cu un program puternic de vanzari si de marketing, a dus la vanzari mai mari pentru placi pentru industria aeronautica si de aparare, punand o baza solida pentru cresterea viitoare in acest sector. In consecinta, vanzarile segmentului de aluminiu prelucrat au crescut cu 15% in primele noua luni ale anului 2025, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2024. La randul sau, segmentul aluminiului primar a inregistrat o crestere a vanzarilor de 19% in perioada analizata.

Cu toate acestea, impactul preturilor mai mari ale materiilor prime si utilitatilor, cuplat cu ratele ridicate ale dobanzilor, a condus la rezultate nete mai mici, respectiv un profit net de 1,8 milioane RON, in primele noua luni ale anului 2025, comparativ cu profitul comparativ ajustat de 4,5 milioane RON in T1-T3 2024, dupa deducerea sumei de 122 de milioane RON din vanzarea certificatelor de CO2 (fonduri utilizate pentru sustinerea procesului de productie pentru anul precedent).

ALRO si-a continuat programul strategic de investitii axat pe eficienta energetica, modernizarea proceselor si tranzitia catre productia de aluminiu cu emisii scazute de carbon.

Grupul a continuat sa implementeze proiecte strategice de investitii menite sa-si diversifice si mai mult portofoliul de produse, sa imbunatateasca calitatea si eficienta generala, reducand in acelasi timp amprenta ecologica. Printre acestea se numara punerea in functiune a unui nou cuptor electric pentru imbatranirea placilor din aliaj de aluminiu, in urma unei investitii de 11,6 milioane de lei.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.