Acțiunile FedEx (FDX.US) au crescut miercuri cu peste 15%, marcând cel mai mare salt al acțiunilor într-o singură zi din istorie, după publicarea raportului privind rezultatele din trimestrul fiscal IV 2024.
În timp ce rezultatele s-au dovedit a fi ușor mai bune decât se așteptau, compania a surprins cu o perspectivă optimistă pentru întregul an și cu anunțul privind programul de răscumpărări.
FedEx a câștigat 15% după anunțarea rezultatelor din trimestrul fiscal IV 2024
FedEx a crescut ieri cu peste 15% ca urmare a publicării marți seară a rezultatelor aferente trimestrului fiscal 4 din 2024 (pentru trimestrul încheiat la 31 mai 2024).
Raportul a prezentat rezultate mixte, cu venituri în linie cu așteptările și venituri din exploatare care nu au atins estimările. Cu toate acestea, venitul operațional ajustat s-a dovedit a fi mai bun decât se aștepta.
Marja operațională globală s-a deteriorat comparativ cu anul trecut, dar segmentele din diviziile de transport terestru și de marfă s-au îmbunătățit.
Compania a raportat un venit net și un câștig pe acțiune peste așteptări. Fluxul liber de numerar a fost mai mic decât în urmă cu un an, dar semnificativ mai mare decât se așteptaâ in timp ce cheltuielile de capital au fost mult sub așteptări.
Creșterea de peste 15% a prețului după publicarea rezultatelor a fost cea mai mare creștere înregistrată într-o singură zi pentru acțiunile FedEx.
Rezultatele din trimestrul fiscal IV 2024
• Venituri: 22,10 miliarde de dolari față de 22,10 miliarde de dolari preconizate (+0,9% de la an la an)
– Expres: 10,42 miliarde USD față de 10,40 miliarde USD preconizate (+0,1% YoY)
– Transport terestru: 8,49 miliarde de dolari față de 8,51 miliarde de dolari preconizate (+2,4% față de anul anterior)
– Mărfuri: 2,31 miliarde de dolari față de 2,33 miliarde de dolari preconizate (+1,6% YoY)
– Servicii: 59,0 milioane de dolari față de 72,7 milioane de dolari preconizate (-22,4% față de anul anterior)
• Venit operațional: 1,555 miliarde de dolari față de 1,757 miliarde de dolari preconizat (+3,5% YoY)
• Marja operațională: 7,0% față de 8,1% preconizată (6,9% în urmă cu un an)
• Venit operațional ajustat: 1,873 miliarde USD față de 1,827 miliarde USD preconizat (+6,0% față de anul precedent)
• Marja operațională ajustată: 8,5% față de 8,25% estimat (8,1% în urmă cu un an)
• EBITDA ajustată: 2,977 miliarde de dolari față de 2,919 miliarde de dolari preconizată (+4,9% în termeni anuali)
• Venit înainte de impozitare ajustat: 2,028 miliarde de dolari față de 1,765 miliarde de dolari preconizat (+16,4% YoY)
• Venit net ajustat: 1,344 miliarde de dolari față de 1,327 miliarde de dolari preconizat (+7,2% în urmă cu un an)
• EPS ajustat: 5,94 $ față de 5,22 $ preconizat (6,05 $ în urmă cu un an)
• EPS diluat ajustat: 5,41 USD față de 5,34 USD preconizat (4,94 USD în urmă cu un an)
• Cheltuieli de capital: 1,202 miliarde USD față de 1,463 miliarde USD preconizate (-31,4% față de anul anterior)
• Flux de numerar liber: 1,496 miliarde USD față de 1,100 miliarde USD preconizat (-11,6% față de anul precedent)
FedEx se așteaptă la o creștere puternică a vânzărilor anul viitor
Deși creșterea anuală de 0,9% a veniturilor în trimestrul fiscal 4 poate părea mică, trebuie remarcat faptul că aceasta vine după o perioadă de slăbiciune.
Veniturile FedEx au scăzut de la un an la altul în fiecare trimestru între Q2 fiscal 2023 și Q3 fiscal 2024, astfel încât o mică creștere pozitivă poate fi considerată o realizare.
Cu toate acestea, veniturile în întregul an fiscal 2024 au fost cu 2,7% mai mici decât în anul fiscal 2023. Totuși, compania se așteaptă ca, creșterea vânzărilor pentru întregul an să devină pozitivă în anul fiscal 2025.
De asemenea, compania se așteaptă la un câștig pe acțiune ajustat pentru întregul an de 20,00-22,00 $, punctul mediu al acestui interval (21,00 $) fiind peste estimarea analiștilor (20,85 $).
Creșterea prețului acțiunilor este probabil susținută și de anunțul de răscumpărare – FedEx intenționează să cheltuiască 2,5 miliarde de dolari pe răscumpărări de acțiuni în anul fiscal 2025.
Previziuni pentru anul fiscal 2025
• Creșterea veniturilor: „creștere de o singură cifră, de la mică la medie”
• EPS ajustat: 20,00-22,00 USD față de 20,85 USD preconizat
• Cheltuieli de capital: 5,20 miliarde de dolari față de 5,55 miliarde de dolari preconizate
• Răscumpărări: 2,5 miliarde de dolari
Reducerea costurilor se derulează satisfăcător
FedEx a declarat că măsurile sale de reducere a costurilor dau roade și că este pe cale să își atingă obiectivul de 4 miliarde de dolari în reduceri de costuri.
Compania a depus eforturi pentru a minimiza cheltuielile și a anunțat recent, la începutul acestei luni, o reducere importantă a forței de muncă, afirmând că intenționează să reducă numărul de angajați din Europa cu până la 2.000 de locuri de muncă. Compania vizează reduceri permanente ale costurilor de 2,2 miliarde de dolari în acest an fiscal.
De asemenea, investițiile au fost reduse în ultimii doi ani fiscali, dar se preconizează că vor crește ușor în acest an și vor crește semnificativ în anul fiscal 2026.
În general, compania a avut dificultăți în îmbunătățirea marjelor în ultimele trimestre, dar în trimestrul fiscal 4-2024 s-au înregistrat îmbunătățiri semnificative, în special în segmentul de transport de marfă. FedEx a declarat că aceasta a fost determinată de un randament mai ridicat și de o gestionare mai eficientă a costurilor.
Am afirmat că societatea este pe cale să își atingă obiectivul de reducere a costurilor cu 4 miliarde de dolari. Se așteaptă ca restul de 2 miliarde de dolari să provină din consolidarea afacerilor.
Divizarea activității de transport de marfă?
FedEx intenționează să își consolideze activitatea, prin combinarea segmentelor Express, Ground și Services într-o singură unitate. Scopul acestei restructurări este de a realiza reduceri de costuri, precum și de a îmbunătăți eficiența operațiunilor companiei.
Combinarea diviziilor Ground și Express va reprezenta o schimbare importantă față de sistemul cu două rețele pe care compania îl operează de ani de zile, deși pare necesară în condițiile în care segmentul Express se confruntă cu dificultăți pe fondul scăderii cererii de servicii de transport aerian.
Cu toate acestea, cel mai important anunț a venit în ceea ce privește afacerea Freight. Deși FedEx nu a anunțat nimic specific, compania a declarat că va analiza opțiunile pentru afacerea sa de transport de marfă, ceea ce îi face pe investitori și analiști să se întrebe dacă nu cumva se va produce o cesiune a unității.
Transportul de marfă este cel mai mic dintre segmentele majore ale FedEx în ceea ce privește veniturile, dar este, de asemenea, o activitate cu cea mai mare marjă, reprezentând aproximativ 10,4% din veniturile totale în cel mai recent trimestru și aproape 28% din veniturile totale din exploatare.
FedEx a refuzat să precizeze motivul pentru care revizuiește compania, însă procesul de revizuire a segmentului Freight în portofoliul de afaceri al companiei este în plină desfășurare. Deși Freight este o activitate cu o marjă mare pentru FedEx, segmentul s-a confruntat cu o creștere sub nivelul minim al vânzărilor în ultimul trimestru, iar cesionarea poate ajuta compania să deblocheze valoarea.