Prețul acțiunii Netflix (NFLX.US) a scăzut cu peste 7% în timpul sesiunii de pe Wall Street, de ieri. O mișcare descendentă bruscă poate fi atribuită raportului de câștiguri al companiei pentru primul trimestru al anului 2021, publicat după încheierea sesiunii de marți, pe care piețele l-au considerat dezamăgitor. Cu toate acestea, a fost chiar atât de rău?
Creșterea numărului de abonați dezamăgește
Netflix a raportat o creștere anuală de 24,2% a veniturilor din primul trimestru, până la 7,163 miliarde de dolari, un rezultat ușor mai mare decât cel așteptat 7,136 miliarde de dolari. Venitul net a crescut de la 709,1 milioane USD în primul trimestru al anului 2020 la 1,706 miliarde USD în primul trimestru al anului 2021 (preconizat 1,35 miliarde USD). Ca rezultat, câștigurile pe acțiune au avansat de la 1,57 USD la 3,75 USD (așteptat 2,98 USD).
Rezumând, rezultatele financiare pentru Q1 2021 au fost mult mai bune decât se aștepta piața. De ce acțiunile Netflix au scăzut atunci?
Compania nu a reușit să obțină noi abonamente. Netflix a raportat o creștere netă de 3,98 milioane de abonați în primul trimestru al anului 2021, comparativ cu estimarea sa de 6 milioane. Deși ratarea estimărilor pieței nu este un lucru de dorit pentru o companie, situația este mai rea atunci când o companie ratează semnificativ propriile estimări.
Conducerea pare să fi învățat o lecție, a emis o prognoză foarte conservatoare pentru Q2 2021 – o creștere netă de 1 milion de abonați. Dacă va fi confirmată, aceasta ar marca cea mai mică creștere din Q3 2014, când modificarea numărului de abonați a fost negativă.
Creșterea numărului de abonați Netflix a încetinit semnificativ la începutul anului 2021. Compania a raportat o creștere netă de 3,98 milioane de abonați în primul trimestru al anului 2021, comparativ cu estimarea proprie de 6 milioane.
Este chiar așa de rău și de dezamăgitor?
Creșterea numărului de abonați a încetinit semnificativ, dar investitorii ar trebui să țină cont de faptul că numărul abonaților a crescut foarte mult în 2020.
Oamenii au petrecut mai mult timp acasă în timpul blocadelor fapt care s-a dovedit a fi un impuls major pentru Netflix. Deoarece restricțiile legate de coronavirus sunt fie ridicate, fie nu sunt la fel de severe ca înainte, nu ar trebui să fie o surpriză faptul că oamenii au mai puțin timp pentru a viziona filme sau seriale.
Datele despre abonați au fost dezamăgitoare deoarece conducerea a stabilit un standard ridicat prin orientarea sa, dar nu a fost rău. La urma urmei, Netflix avea un record de 207,6 milioane de abonați la sfârșitul primului trimestru al anului 2021, o creștere de 24% comparativ cu sfârșitul trimestrului IV 2019 pre-pandemic.
Mai mult, se așteaptă ca modificarea netă a numărului de abonați să rămână pozitivă în trimestrul actual.
Un alt punct de remarcat este că, deși ridicarea blocajelor a încetinit creșterea numărului de utilizatori, a accelerat, de asemenea, ritmul de producție de filme și serii noi. Aceste noi adiții la oferta de streaming pot, prin urmare, ajuta la păstrarea abonaților și la atragerea unora noi.
Gapul negativ masiv de la deschiderea sesiunii de ieri este destul de îngrijorător. Totuși, prețul acțiunilor Netflix a reușit să rămână peste zona de 500 USD, care a servit drept suport în a doua jumătate a lunii martie. Limita inferioară a structurii Overbalance poate fi găsită ușor mai jos, la 486 USD.
În teorie, cât timp prețul rămâne peste 486 USD, tendința ascendentă continuă. Acțiunile se tranzacționează ușor în creștere înainte de deschiderea sesiunii de tranzacționare de pe Wall Street.