BET
17549.3
-0.25%
BET-TR
38681.08
-0.25%
BET-FI
61111.78
-0.15%
BETPlus
2597.53
-0.25%
BET-NG
1236.86
-0.32%
BET-XT
1511.11
-0.25%
BET-XT-TR
3274.19
-0.25%
BET-BK
3294.74
-0.14%
ROTX
38921.53
-0.28%

Acțiunea săptămânii – Boeing

Autor: Financial Market
3 min

Prețul acțiunilor Boeing (BA.US) a scăzut cu 7,5% ieri, acțiunile companiei având cea mai slabă performanță din componența indicelui Dow Jones.

Aceasta a fost cea mai mare scădere de o singură zi a prețului acțiunilor Boeing din aproape doi ani. Vânzările și profitul companiei au ratat în mod semnificativ așteptările pieței, în timp ce compania a spus că se așteaptă să genereze un flux de numerar liber pozitiv pe parcursul întregului an, dar nu a făcut nimic pentru a atenua preocupările investitorilor.

Să aruncăm o privire mai atentă asupra companiei și a recentului său raport de venituri.

Vânzările din primul trimestru au ratat estimările cu o marjă uriașă

Investitorii se așteptau la o nouă publicare trimestrială slabă de la Boeing, pe fondul constrângerilor lanțului de aprovizionare, a inflației în creștere și a rezultatelor economice globale defavorabile.

Rezultatele reale, însă, s-au dovedit a fi mult mai slabe decât estimările deja slabe. Compania a raportat o scădere cu 8,1% față de anul trecut a veniturilor totale, toate segmentele de afaceri ratând estimările de venituri.

Situația arată similar în cazul profitului operațional, cu toate acestea, segmentul Global Services a reușit să depășească așteptările. Rata de operare și consum a numerarului liber au fost, de asemenea, mai slabe decât se așteptau analiștii.

Venituri: 14,0 miliarde USD față de 15,94 miliarde USD estimate

• Venituri din avioane comerciale: 4,16 miliarde USD față de 4,78 miliarde USD estimate

• Venituri din apărare, spațiu și securitate: 5,48 miliarde USD față de 6,84 miliarde USD estimate

• Venituri globale din Servicii: 4,31 miliarde USD față de 4,19 miliarde USD estimate

• Venituri Boeing Capital: 46 milioane USD față de 59,8 milioane USD

Profit operațional: -1,19 miliarde USD față de 0,73 miliarde USD estimat

• Profit operațional al avioanelor comerciale: -859 milioane USD față de -201,5 milioane USD estimat

• Profit operațional de Apărare, Spațiu și Securitate: -929 milioane USD față de +405 milioane USD estimat

• Profit operațional Global Services: 632 milioane USD față de 564,6 milioane USD estimat

• Boeing Capital: -36 milioane USD față de 15,4 milioane USD așteptat

EPS și poziție de numerar

• Câștig pe acțiune: -2,06 USD față de +0,22 USD estimat

• Fluxul de numerar operațional: -3,22 miliarde USD față de -2,61 miliarde USD estimat

• Flux de numerar liber: -3,57 miliarde USD față de -3,23 miliarde USD estimat

• Numerar și echivalente de numerar: 12,3 miliarde USD (-24%)

Inflația se simte, producția avioanelor 777X a fost oprită până în 2023

Rezultatele principale ale Boeing în T1 2022 nu au dat motive de optimism și nici perspectivele nu sunt prea pozitive. Boeing a spus că profitul operațional in segmentul său de apărare, spațiu și securitate a fost afectat de o taxă de 1 miliard de dolari pentru care compania a trebuit să-și asume două contracte.

CITESTE SI:  Bursa de Valori București a lansat procesul de recrutare pentru poziția de Director General

Acele contracte erau cu preț fix și, prin urmare, Boeing a fost cel care și-a asumat riscul inflației. Compania a trebuit, de asemenea, să accepte un cost de 212 milioane de dolari legat de războiul dintre Rusia și Ucraina, deoarece a oprit importurile de titan din Rusia și a oprit deservirea avioanelor rusești.

Directorii Boeing au încercat să dea un ton pozitiv în timpul anunțului privind veniturile, spunând că au peste 400 de avioane finalizate în depozit, ca urmare a consemnării la sol a lui 737 MAX și rezultatului controlului normativ mai strict asupra modelelor sale 787 și 777X.

Compania se așteaptă să înceapă să le livreze până la sfârșitul anului 2023, ceea ce ar oferi Boeing un plus de numerar pe viitor. Cu toate acestea, producătorul de avioane a luat decizia de a întrerupe producția de avioane 777X până în 2023, împingând primele livrări ale modelului până în 2025.

Va deveni Boeing mai mic decât Airbus?

Prețurile acțiunilor Boeing și ale rivalului său european Airbus s-au mișcat în tandem în timpul panicii Covid din 2020 și al redresării post-pandemie în a doua jumătate a anului 2020.

Cu toate acestea, performanța ambelor acțiuni s-a decuplat la jumătatea anului 2021, deoarece acțiunile Boeing au început să se tranzacționeze într-un canal descendent și Airbus a evoluat într-o tendință laterală.

Ca urmare, există un risc tot mai mare ca valoarea de piață a Boeing să scadă sub capitalizarea Airbus pentru prima dată în istorie. Deși acest lucru nu are niciun impact direct asupra prețului acțiunilor sau asupra afacerii, este un semn că problemele actuale ale companiei aeronautice din SUA afectează poziția sa în industrie.

b9646c6dbda6ce3af689be21b147b2f36f544a59

Capitalizarea de piață a Boeing este aproape la egalitate cu Airbus. Sursa: Bloomberg, XTB

Perspectivă tehnică

Analizând graficul Boeing (BA.US) pe intervalul D1, putem observa că acțiunile se tranzacționează pe un canal descendent de la jumătatea anului 2021.

Publicarea dezamăgitoare a câștigurilor a declanșat o scădere a prețului acțiunilor, împingând cotațiile sub limita inferioară a canalului. Scăderea a fost oprită în zona de suport de 144,00 USD, iar prețul acțiunilor a început să recâștige teren.

Cu toate acestea, nu a reușit să depășească limita inferioară a canalului. Acțiunile se tranzacționează cu 1% în presesiune astăzi, ceea ce sugerează că taurii nu au renunțat încă și o altă încercare de a readuce prețul în interiorul canalului ar putea fi făcută astăzi. Dacă acest scenariu devine realitate, investitorii ar trebui să se concentreze pe zona de swing de 172,50 USD ca prima zonă de rezistență de urmărit.

ad2ba660636eec88886a2fa185f3a09e22cf0587

Sursa: xStation5

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.