Nu există nicio îndoială că piața vehiculelor electrice va continua să crească pe termen lung. Deși există evoluții contra temporare care decimă segmentul chiar acum, investitorii trebuie să înțeleagă că în cele din urmă situația va reveni, iar când se va întâmpla, estimăm că schimbarea se va declanșa rapid.
În ceea ce privește NIO (NIO.US), recesiunea a lovit-o mai puternic decât pe mulți dintre colegii săi datorită sediului său în China, întreruperi pe termen scurt ale lanțului său de producție și aprovizionare, presupunerea greșită că rămâne în urma concurenților săi. în vehiculele livrate, deși deservesc o bază diferită de consumatori și, desigur, mediul economic cu atitudine adversă față de risc asociat cu viitoarele majorări ale ratei dobânzii pentru a combate creșterea inflației .
Să aruncăm o privire la ce se poate face cu NIO în condițiile actuale de piață și de ce este important să comparăm aceleași valori atunci când comparăm NIO cu colegii săi și la ce să fim atenți, deoarece deținătorii de acțiuni răspund la revenirea prețului acțiunilor NIO.
NIO și competitorii săi din China
Există câțiva factori importanți de luat în considerare atunci când comparăm NIO cu cei doi principali concurenți locali, cum ar fi livrările de vehicule. În primul rând, NIO operează de la o linie de bază mult mai înaltă (profilul clientului) decât concurenții săi și, în al doilea rând, concurează pe un alt segment de piață decât Li Auto (LI.US) sau Xpeng (XPEV.US).
De exemplu, atunci când o companie vinde un vehicul cu costuri mai mici, va exista desigur o cerere mai mare. NIO, care concurează în prezent la vârful pieței EV, nici măcar nu concurează cu Xpeng în acest sens.
Totuși, există titluri care susțin că NIO pierde pe piața chineză doar pe baza livrărilor, fără a ține cont de modernizarea îndelungată a unității majore de producție în așteptarea lansării de vehicule electrice care vor concura la diferite puncte de preț în viitoarele luni si ani.
Când vorbim de cifrele privind livrările:
• NIO avea 10.878 în noiembrie; 10.489 în decembrie; 9652 în ianuarie; și 6.131 în februarie.
• Li Auto a livrat 13.485 în noiembrie; 14.087 în decembrie; 12.268 în ianuarie; și 8.414 în februarie.
• XPeng a livrat 15.613 vehicule în noiembrie; 16.000 în decembrie; 12.922 în ianuarie; și 6.225 în februarie.
Odată cu creșterea producției și lansarea noilor vehicule în 2022, prețul acțiunilor NIO va crește vertiginos în a doua jumătate a anului și probabil nu după. Dar ar putea fi mai devreme dacă va surprinde în al doilea trimestru calendaristic (aprilie-iunie).
Nu facem o evaluare fundamentală, dar după raportul din al doilea trimestru, odată cu impactul războiului, multe necunoscute ar putea fi rezolvate. Dar, de asemenea, impactul semnificativ a COVID-19 în restul anului.
Concluzia pentru NIO în comparație cu colegii săi este că trebuie făcută într-un mod în care să fie comparați aceiași parametri. Piața mai largă încă nu o discerne, motiv pentru care NIO a scăzut mult mai mult decât cei doi colegi chinezi, așa cum arată graficul de mai jos.
De ce a avut NIO atât succes?
Dincolo de lipsa percepută de performanță față de concurenții săi menționați anterior, există alte câteva motive pentru care NIO a coborât.
Primul este faptul că operează în China, ceea ce a stârnit temeri nejustificate că va fi delistată sau ADR în Statele Unite, așa cum au făcut o serie de alte companii chineze. Am scris un articol pe tema fricii de delistare și de ce cred că a fost disproporționată.
La acea vreme, NIO nu avea investitori alternativi la bursă la care să graviteze în cazul în care urma să existe o delistare. Acest lucru s-a schimbat recent când compania a anunțat că va fi listată la Consiliul principal al Bursei de Valori din Hong Kong Limited. Piața a ignorat în mare măsură știrile, sugerând că într-adevăr nu a fost atât de mare îngrijorare cu privire la problemă.
Cealaltă mare îngrijorare este creșterea inflației și răspunsul Rezervei Federale la această problemă. Pentru o vreme, s-a crezut că va lua măsuri agresive pentru a reduce inflația, dar acum pare a fi mai moderat în răspunsul său. Acesta este un potențial catalizator pozitiv pentru NIO, dar piața ar putea aștepta să vadă dacă comentariile conciliante ale lui Jerome Powell se reflectă în viitoarea creștere a ratei de mâine.
Macroeconomia, cuplată cu livrări mai mici decât se aștepta piața, sunt factorii cheie pentru care prețul acțiunilor NIO a scăzut mai rău decât corespondenții săi.
Pe de altă parte, pentru că NIO este supravândut, are și o șansă semnificativă de a crește mult mai rapid și mai mult decât concurenții săi, măsurată în termeni relativi, deci în procente.
Tranzacționând NIO într-un mediu provocator
Există momente în care cea mai bună tranzacție pe care să o faci în condiții nefavorabile de piață este să nu faci nici o tranzacție. Deci, dacă nu investiți încă în NIO, acesta este probabil primul lucru pe care ar trebui să îl luați în considerare.
Acestea fiind spuse, prețul NIO se apropie de niveluri pe care s-ar putea să nu le mai vedem niciodată odată ce începe să schimbe direcția în ceea ce privește livrările de vehicule. Când se va întâmpla asta, va avea un potențial mare de a avansa rapid.
Dacă, în schimb, credem că acum este momentul să investim în NIO, sunt două lucruri pe care trebuie să le luăm în considerare. În primul rând, decideți cât de mult doriți să investiți în companie și, în al doilea rând, asigurați-vă că mediați costul dolarului în timp, din cauza volatilității pe care o întâmpină prețul acțiunilor dvs. în acest moment, ca urmare a schimbărilor valutare, dacă contul de tranzacționare este în euro.
Dacă am avea deja o poziție pe NIO?
Multe dintre aceste elemente nu îi ajută pe cei care deja au investit în NIO. Dar sunt câteva lucruri la care să ne gândim dacă cumpărăm compania la un preț mai mare decât este în prezent.
Primul lucru care trebuie să vă întrebați este dacă piața vehiculelor electrice este sustenabilă pe termen lung. Cred că răspunsul la acest subiect este evident, așa că în acest sens este un plus pentru NIO chiar și la un punct de intrare mai înalt.
Un alt lucru de luat în considerare este dacă merită să reduceți pierderile pentru a vă redistribui capitalul și a vă reconstrui contul. După cum am menționat deja, cu prețul NIO atât de scăzut acum, probabil că va fi dificil să își egaleze creșterea în viitor în acest mediu economic. Desigur, ar putea scădea și mai mult, dar dezavantajul este mult mai limitat decât era cu puțin timp în urmă și sunt mai multe elemente favorabile pe termen scurt și lung în decât nefavorabile.
Pentru cei care au intrat aproape de vârful maximului de 52 de săptămâni, le va dura ceva timp pentru a ajunge la acel nivel încă o dată. Acest lucru este important de înțeles, deoarece acționarii ar putea fi tentați să vândă, având în vedere fluctuațiile sălbatice ale prețului acțiunilor NIO în ultima vreme, mai ales când acesta se prăbușește. Ideea este că de obicei este o anomalie temporară care se remediază singură.
Cu toate acestea, puteți oricând să marcați ceva profit înapoi și să intrați din nou la un preț mai bun, sau cel puțin să vindeți o parte pentru a bloca profituri.
Rețineți că trebuie să existe o mulțime de deținători NIO și, atunci când prețul acțiunilor va începe să crească constant, ei vor vinde pentru a își recupera o parte din pierderi. Acest maxim va rămâne până când vânzările se vor epuiza.
Analiză tehnică
Scăderea este scenariul principal după spargerea suportului cheie al ultimilor doi ani. După spargerea unui alt suport secundar marcat de zona maximelor din iulie 2020. Următorul nivel este maximul atins în IPO-ul său din 2018, la 13,8 USD.
Concluzie
Deși NIO se numără printre favoriții care vor avansa atunci când vom vedea o îmbunătățirii situației pe piață, adevărul este că contextul încă nu dă semne că am atins minimul.
În ceea ce privește concurenții săi, este clar faptul că mulți investitori nu își clasifică corect vehiculele și nivelurile de preț în comparație cu segmentul de piață în care își desfășoară activitatea concurenții.
Vestea bună este că, în următorii doi ani, NIO ar trebui să concureze în majoritatea segmentelor pieței de vehicule electrice, iar producția sa va continua să crească de-a lungul anului 2022, implicit numărul livrărilor ar trebui să crească semnificativ. Poate să mai dureze încă un trimestru înainte să se întâmple acest lucru, dar când se va întâmpla, va fi rămas bun de la punctul de intrare cu preț scăzut pe care îl vedem acum.
Nimic nu s-a schimbat pe piața EV și nimic nu s-a schimbat cu NIO. Are potențialul, deoarece este supravândut, să recupereze mai mult decât concurenții săi, pe măsură ce livrările sale cresc și își extinde piața țintă.
Ar putea NIO să cadă mai departe? Absolut, având în vedere teama care face ca migrarea capitalului să fie dinspre acțiunile tehnologice cu creștere mare la vehicule de investiții mai sigure.
Dar aceasta este doar o problemă temporară pe piața vehiculelor electrice în general și pentru NIO în special. Pentru investitorul răbdător, va genera niște randamente solide în timp, dacă nu se sperie și nu părăsește piața.
Analiză efectuata de casa de brokeraj XTB Spania