BET
17063.55
-0.45%
BET-TR
37627.97
-0.45%
BET-FI
62702.7
0.04%
BETPlus
2519.73
-0.43%
BET-NG
1237.95
-0.72%
BET-XT
1470.29
-0.35%
BET-XT-TR
3187.24
-0.35%
BET-BK
3206.22
-0.35%
ROTX
38017.44
-0.46%

Analiză: Potențial de creștere de aproape 7% pentru Purcari Wineries după rezultatele din T2. Aquila rămâne ″sub observație″

Autor: Tiberiu Porojan
3 min

Casa de brokeraj BT Capital Partners (BTCP) a publicat două rapoarte de analiză intermediare, unul pentru producătorul de vinuri Purcari Wineries și altul pentru compania de distribuție și logistică Aquila, în asteptarea rezultatelor financiare care vor fi publicate în zilele imediat următoare.

Astfel, in cazul Purcari, BTCP estimează că în al doilea trimestru al anului 2023, veniturile ar putea să crescă cu 25% an/an până la 84,4 milioane lei, ceea ce implică o creștere de 15% trim/trim, cu vânzări în aprilie-iunie, în general peste nivelul ianuarie-marte, perioada fiind responsabilă pentru un consum mai mare de vin.

De asemenea, vânzările de produse finite sunt estimate că vor crește până la 76,5 milioane lei (+16% trim/trim) sau cu 24% an/an, determinate în principal de dinamica pozitivă a vânzărilor de vin pe piețele de bază (România și Moldova).

În ceea ce privește evoluția altor venituri, acestea ar putea să crească cu 33% an/an la 7,9 milioane lei și +6% trim/trim, în principal datorită evoluției pozitive a afacerii EcoSmart Union, întrucât filiala a crescut prețurile pentru serviciile sale de reciclare a deșeurilor care includ plastic, lemn și metal începând cu 01 mai ‘23.

Vânzările în România vor crește atât în volum, cât și în valoare, înregistrând o creștere de 31% an/an creștere, ajungând la 41,5 milioane lei (+13% trim/trim), brandurile Purcari și Bostavan fiind principalii contribuitori, ajutați de o activitate HoReCa mai intensă.

Anticipăm  că veniturile în Moldova vor înregistra o creștere de 14% an/an la 15,7 milioane lei, în principal pe fondul unei performanțe puternice de la brandurile Purcari și Bardar, care încorporează și efectul prețurilor mai mari.”

În Polonia, vânzările ar trebui să crească cu 14% an/an până la 7 milioane lei (+19% trim/trim), în timp ce restul piețelor ar trebui să înregistreze o scădere ușoară cu -1,3% a/a până la 12,4 milioane lei.

Estimările noastre indică un EBITDA de 20,5 milioane lei în trimestrul II (+13% an/an, -3% trim/trim), reprezentând o marjă de 24,3% (-5pp an/an, -3p trim/trim).

Ne așteptăm ca Purcari să înregistreze o pierdere financiară netă de 1,3 milioane lei pentru trimestrul II (+38% an/an și -19% trim/trim).

Având în vedere toate aceste lucruri, anticipăm că profitul net al companiei va crește cu 57% an/an până la 12,1 milioane lei, ușor sub primul trimestru ‘23 (-3% trim/trim), ceea ce presupune un venit net în prima jumătate a anului de 24,6 milioane lei, cu 31 % mai mare an/an,″ se precizează in raportul brokerilor.

De aici, prețul țintă pentru acțiunile Purcari este de 12.26 lei/acțiune, reprezentând un randament potențial de +7% față de cotația curentă.

CITESTE SI:  Green Tech International se listează la BVB după oferta publică de la finalul anului trecut

În cazul Aquila, vânzările din al doilea trimestru din 2023 sunt estimate să crească cu 21% an/an, până la 595,7 milioane lei (+6% trim/trim).

Estimăm că vânzările pe segmentul Distribuție vor crește cu 22% an/an, ajungând la 559,5 mil. lei (+6,6% t/t), în principal datorită prețurilor mai mari, în timp ce volumele ar putea scădea ușor din cauza impactului inflației asupra puterii de cumpărare.

În ceea ce privește alte segmente, estimăm ca veniturile din logistică să crească cu 31% an/an până la 18,4 milioane lei, încă urmând să scadă cu 11% trim/trim, iar veniturile din serviciile de transport vor crește cu 3,3% față de cifrele din T2 ‘22, ajungând la 17,8 milioane lei.

Costurile mărfurilor vândute sunt de așteptat să crească într-un ritm ceva mai rapid decât veniturile, cu 22,3% an/an până la 433,6 milioane lei (+6,3% trim/trim), deoarece compania s-a confruntat și cu creșterea prețurilor la furnizori în T2 ’22.

Acest lucru ar trebui să conducă la o marjă brută din distribuție de 20,5%, cu 2,3 puncte procentuale mai scăzute an/an și cu 2 puncte procentuale sub nivelul din T1 ’23.

Cheltuielile operaționale, altele decât costurile mărfurilor vândute, sunt prognozate să crească cu 10,7% an/an, până la 132,6 milioane lei (+3% trim/trim), în principal datorită creșterii salariilor și a altor beneficii ale angajaților cu 17% an/an, ocupând 51% din Opex.

Pe măsură ce prețurile combustibililor au înregistrat scăderi continue în trimestrul II și au devenit mai stabile, se estimează că costul combustibilului și al serviciilor de transport va scădea cu 18% an/an, până la 16,4 milioane lei (-9,5% an/an).

Anticipăm ca venitul financiar net al Aquila să crească cu 11,3% an/an la 3,6 milioane lei, deoarece ratele dobânzilor sunt ușor mai mari la nivel anual, iar depozitele sunt cu 27% mai mari în 2023 an/an, dar mai mici trim/trim cu 20%, deoarece ratele dobânzilor sunt ușor mai mici în comparație cu T1 ’23.

Ca atare, estimăm un venit net atribuibil acționarilor societății de 27,8 milioane lei, în creștere cu 36% an/an și cu 4,6% trim/trim, implicând o marjă de profit net de 4,7% (+0,65 pp an/an, +0,1 trim/trim).

Profitul net din prima jumătate a anului ar trebui astfel să ajungă la 54,3 milioane lei, cu 68% mai mare față de venitul net din aceeași perioadă a anului trecut.″

Prin urmare, brokerii de la BT Capital Partners mențin sub observație (under review) acțiunile Aquila fără a estima vreun preț orientativ al cotației.

Raportul Purcari Wineries poate fi accesat aici.

Raportul Aquila poate fi accesat aici.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.