Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au înregistrat o creștere de 28% în primul trimestru din 2024 comparativ cu anul anterior, atingând suma de 14.9 milioane lei.
De asemenea, cifra de afaceri de 12.8 milioane lei, a înregistrat o creștere de 22% față de anul 2023, veniturile din operațiuni înregistrând o creștere de 28% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Veniturile generate din producția de active fixe tangibile și intangibile, au atins suma de 2.2 milioane de lei, o creștere de 75% față de primul trimestru al anului 2023, reprezentând succesul inițiativelor dezvoltate de echipa de Product Development și Business Intelligence.
Compania și-a reconfigurat structura cifrei de afaceri concentrându-se în mod exclusiv către marketingul afiliat, după ce a exclus linia de business de influencer marketing începând cu anul 2022.
Această schimbare evidențiază o tranziție strategică în modul în care compania își gestionează activitățile și își generează veniturile. Prin focusul pe marketingul afiliat, compania a pus un accent deosebit pe eficiență și performanță în cadrul noii strategii comerciale.
Evoluția pozitivă a creșterii comisionului de rețea cu 29% față de primul trimestru al anului precedent reflectă angajamentul companiei de a maximiza performanța și rentabilitatea pentru partenerii săi, cu un accent deosebit pe dezvoltarea unor soluții inovatoare adaptate nevoilor afiliaților, menite să stimuleze o creștere sustenabilă a rețelei.
În esență, 2Performant se concentrează pe generarea de valoare adăugată atât pentru afiliații săi, cât și pentru întregul ecosistem digital, asigurându-se că toate părțile implicate scalează pe baza acestor oportunități.
Din cifra de afaceri de 12.8 milioane de lei realizată în T1 2024, România a contribuit cu 86% la cifra de afaceri, în timp ce 14% din aceasta a reprezentat ponderea pe piața externă, o creștere în valoare absolută ca urmare a strategiei de a extinde compania în afara țării. 2Performant a înregistrat o creștere de 22% atât pe piața internă cât și pe piața externă, față de anul precedent.
În ceea ce privește veniturile după modalitatea de plată, Pre-Paid vs. Post-Paid, s-a înregistrat o creștere de 35% pentru plata Post-Paid, în timp ce creșterea pentru Pre-Paid a fost de 13%.
A fost observată o schimbare în ritmul de creștere al advertiserilor care utilizează modalitatea Post-Paid, comparativ cu cei care utilizează Pre-Paid, datorită migrării unui jucător important de la un program Pre-Paid la un program Post-Paid.
Veniturile operaționale ale 2Performant Network (după deducerea comisioanelor plătite afiliaților) au crescut cu 28%, atingând suma de 3.3 milioane de lei, comparativ cu 2.6 milioane de lei în anul precedent. Această creștere a fost stimulată de implementarea unei noi formule de calcul a comisionului de rețea, care se bazează acum pe un procent din valoarea vânzărilor.
Rezultatul din exploatare s-a îmbunătățit cu 95%, trecând de la o pierdere de 1.45 milioane de lei la o pierdere din exploatare de 69 mii de lei.
Cheltuielile financiare au înregistrat o scădere comparativ cu nivelul din anul 2023, influențate de volumul advertiserilor externi și de fluctuațiile pozitive ale cursului valutar asociate tranzacțiilor cu aceștia.
Din totalul de 18 mii de lei, cheltuielile cu dobânzile au fost de 5 mii de lei, înregistrând o scădere față de perioada precedentă, contrabalansată de dobânda obținută din depozite, în sumă de 63 mii lei. Prin urmare, rezultatul financiar pentru această perioadă a fost pozitiv, în valoare de 45 mii de lei.
EBITDA a crescut cu 156% față de anul 2023, ajungând la 603 mii de lei, iar marja EBITDA a crescut la 4% față de -9% în 2023. Profitul brut a înregistrat o evoluție pozitivă, creștere de la o pierdere de 1.47 milioane de lei, la o pierdere de 24 mii de lei, o creștere de 98%.