BET
16170.13
-0.78%
BET-TR
35658.67
-0.78%
BET-FI
57397.74
-1.57%
BETPlus
2392.44
-0.84%
BET-NG
1163.24
-0.71%
BET-XT
1389.8
-0.87%
BET-XT-TR
3012.82
-0.87%
BET-BK
2958.67
-1.26%
ROTX
36018.76
-0.71%

Preț țintă de 19,3 lei/acțiune pentru Purcari Wineries, potențial de creștere de aproape 30% față de prețul actual

Autor: Tiberiu Porojan
4 min

Purcari Wineries (BVB:WINE), unul dintre principalii producători de vin din Europa Centrala si de Est, are un target price de 19,3 lei pe acțiune, conform ultimului raport de analiză efectuat de brokerii de la BRK Financial Group.

Creșterea potențială este de aproape 30% față de cotația actuală (14,86 lei) in condițiile in care de la inceputul anului evoluția acțiunilor a fost una modestă (+3,63%).

Purcari Wineries a avut o evoluție bună pe piața din România, înregistrând o creștere anuală (CAGR) de 22% pe venituri și 26% pe EBITDA din 2014 până în prezent.

De la o prezență modestă în 2011, compania a obținut în 2023 a doua cea mai mare cotă de piață din România în funcție de venituri (estimări proprii) și este în continuă expansiune pentru a deveni un producător regional relevant.

Din 2014 compania a raportat rezultate financiare solide, cu o valoare medie a ROE de 21,2% și o marjă a profitului net de 15,7%. Cu toate acestea, ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina, evaluarea companiei a scăzut considerabil, multiplul EV/EBITDA a ajuns la 5,7x, de la 9x, în scădere cu 30%.

Chiar dacă a revenit parțial pe trend crescător, situându-se în prezent la 7,3x, rămâne în continuare sub nivelurile istorice și media pe sector de 8,6x. Chiar dacă geografic se află în proximitatea războiului, nu considerăm că ar putea avea un impact asupra activității operaționale a companiei în viitorul apropiat, luând în considerare realitățile geopolitice.

Considerăm nejustificat discount-ul la care se tranzacționează în prezent compania și estimăm că veniturile s-ar putea dubla până în 2029, chiar dacă ratele de creștere se vor normaliza la o medie de 13,6% (CAGR pe 5 ani), pe măsură ce urmărește extinderea în alte țări (Bulgaria) și o tendință de premiumizare accelerată (România).

Estimările noastre sunt mai conservatoare, în medie cu 2%-3% sub nivelul obiectivelor noii echipe de management. Compania a prezentat un plan ambițios de a atinge o cifră de afaceri de 600 mil. RON până în 2027 (față de estimarea noastră de 588 mil. RON) și să dubleze EBITDA la 200 mil. RON (față de estimarea noastră de 194 mil. RON), ceea ce implică o îmbunătățire a marjei EBITDA între 36% și 37%, față de estimarea noastră de 33%, se arată în analiză.

Compania rămâne în continuare subevaluată, chiar și cu rate de creștere mai scăzute. Evaluăm compania la un preț țintă de 19,3 RON/acțiune, cu un potențial de apreciere de 29,4% pe baza mediei dintre evaluarea DCF de 17,8 RON/acțiune (+18,9%) și evaluarea prin multiplii de 20,9 RON/acțiune (+40%). În noul model DCF, am estimat un CAGR pe 5 ani de 8,6% pentru primii 6 producători de vin din România și ne așteptăm ca Purcari să continue să își crească cota de piață cu încă 4 puncte procentuale, de la 17,9% în prezent.

În ultimii 12 ani, compania a reușit să își crească cota de piață, în medie, cu 1,2% pe an. Cu toate acestea, ne așteptăm ca această rată de creștere să se înjumătățească până în 2029, pe măsură ce compania se apropie de potențialul maxim de creștere pentru brandurile premium, într-o piață cu o competiție crescută.

CITESTE SI:  MedLife continuă creșterea cifrei de afaceri cu 24% în primele nouă luni ale anului față de 2023

Oportunitate investițională
Purcari Wineries se află pe locul al doilea în topul producătorilor de vin din România, în funcție de venituri, după ce și-a crescut cota de piață, în medie, cu aproximativ 1,2% pe an (începând cu 2011).

Uitându-ne la primii 6 producători de vin din România (reprezentând aproximativ jumătate din piața totală a vinului), Purcari a reușit să depășească mărci bine cunoscute în piață, precum Jidvei și Cotnari, prin valorificarea gamei sale de produse distinctive (precum Rara Neagra, Negru de Purcari), pe măsură ce preferințele consumatorilor au trecut de la vinuri de masă la opțiuni mai premium.

Compania a reușit să obțină o creștere exponențială, cu un CAGR de 22% al veniturilor și de 26% la EBITDA (din 2014), oferind o gamă largă de vinuri care au reușit să ajungă în topul preferințelor consumatorilor. Cu mărcile sale bine cunoscute Purcari și Ceptura, compania și-a extins în mod eficient canalele de distribuție în România prin stabilirea de parteneriate cu principalii retaileri și distribuitori, atrăgând astfel o bază mai mare de clienți.

Ne așteptăm ca piața de vinuri din România să își continue trend-ul de creștere în următorii 5 ani, cu o medie de 8,9%, pe baza modelului nostru, prin care estimăm veniturile primilor 6 producători de vin pe baza creșterii PIB-ului nominal (R2=15%). Estimăm că Purcari își va menține în următorii ani trendul actual de creștere a cotei de piață, de 1,2% pe an, respectiv o înjumătățire a acestui ritm de creștere până în 2029.

Previziunile noastre sugerează că Purcari va continua să depășească piața în general, deși la o rată de creștere mai scăzută, deoarece mai multe mărci își promovează produsele premium, cum ar fi gama Solo Quinta de la Recas sau Mysterium de la Jidvei.

În perioada prognozată, pe piața din România anticipăm un CAGR de 13,06% pentru Purcari, în timp ce pentru celelalte piețe principale, ne așteptăm la rate de creștere în linie cu media istorică.

Pentru Moldova, preconizăm un CAGR de 9,4%, susținut de vânzările mărcilor Purcari, Bostavan și Bardar. Pentru Bulgaria, principala piață pentru extinderea grupului după achiziția Angel’s Wine, preconizăm un ritm de creștere mai puternic, cu un CAGR de 18,3%, pe măsură ce compania își consolidează în mod constant marca.

Pentru Polonia, ne așteptăm la un ritm de creștere mai lent (+2,3% CAGR), în conformitate cu media istorică, deoarece această piață a rămas în urmă în ultimii doi ani din cauza concurenței ridicate.

Raportul de analiză se poate accesa aici.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.