Vrancart Adjud, companie producătoare de carton ondulat și hârtie igienică listată la (BVB: VNC), a finalizat cu succes operațiunea de majorare a capitalului social in valoare de aproape 50 mil lei.
Compania era deținută inainte de majorare în proporție de 75.5% de Lion Capital (fostă SIF 1) și Paval Holding cu 17.1%.
In urma operatiunii de majorare a capitalului social, din numarul total de 488.409.440 actiuni nou emise, s-a subscris un numar de 487.831.139 actiuni, reprezentand 99,88% din Oferta, astfel:
• in prima etapa a operatiunii, s-au subscris 476.737.826 actiuni nou emise, la un pret de 0,1 lei/actiune, care au atras sume in cuantum de 47.673.782,60 lei;
• in cea de a doua etapa, s-au subscris 11.093.313 actiuni, ramase nesubscrise in Etapa I, la pretul de emisiune de 0,11 lei/actiune, care au atras sume in cuantum de 1.220.264,43 lei.
Astfel, au fost subscrise 487.831.139 actiuni ordinare, nominative, cu o valoare nominala de 0,1 lei/actiune, in valoare totala de 48.894.047,03 lei, din care 48.783.113,90 lei reprezinta valoarea nominala totala, iar 110.933,13 reprezinta prima de emisiune.
Celelalte acțiuni rămase nesubscrise, in număr de 578.301, vor fi anulate.
In primele șase luni ale acestui an, Vrancart a realizat venituri totale de 236.2 mil lei, in scădere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorita scăderii vanzarilor in urma reducerii cererii pe piață.
Cheltuielile totale au fost in sumă de 226.67 mil lei, in scădere cu 15% față de aceeași perioada a anului precedent, in principal datorită creșterii preturilor utilitățiilor si a cheluielilor cu personalul ca urmare a majorărilor salariale de la inceputul anului.
Prin urmare, compania a inregistrat un profit operational în scadere cu 13% ca urmare a efectelor enumerate anterior, iar profitul net a inregistrat o valoare de 8.54 mil lei, o scădere procentuala de 32%.