BET
17507.68
-0.49%
BET-TR
38589.25
-0.49%
BET-FI
61280.82
0.12%
BETPlus
2591.53
-0.48%
BET-NG
1234.42
-0.51%
BET-XT
1508.3
-0.43%
BET-XT-TR
3268.1
-0.43%
BET-BK
3287.88
-0.35%
ROTX
38834.89
-0.5%

Grupul TTS s-a implicat în procesul de reconfigurare a lanțurilor logistice de transport pentru exporturile și importurile ucrainene

Autor: Financial Market
2 min

Primele trei camioane cu porumb pentru export din Ucraina au descărcat săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deținut de grupul TTS în Galați.

Acestea fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane – dintre care alte șapte se află deja în vama Giurgiulești, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galați.

Operațiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim.

Pe segmentul terestru marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galați, pentru început cu mijloace auto.
După reabilitarea, ce urmează a fi realizată de CFR Infrastructură, a porțiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 km, care face legătura între Giugiulești și terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galați.

Produsele depozitate în terminalul portuar TTS din Galați vor fi mai departe transbordate în barje și transportate pe ruta Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră cu destinație portul Constanța unde vor fi în final depozitate și transbordate în nave maritime. Alternativ, în Galați mărfurile pot fi transbordate direct în nave maritime cu destinații de peste mări.

CITESTE SI:  Ce se întâmplă cu prețul aurului după ce a trecut pragul de 2.600 de dolari?

Petru Ștefănuț, Director General TTS :

Noua rută este unul dintre rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanțurilor logistice de transport pentru exporturile și importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime, blocate din cauza războiului.

În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galați și transport fluvial pe Dunăre până la Constanța, soluții mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiționale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre, Reni și Izmail. Astfel, primele rute alternative operaționalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanța, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat și operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale și agricole, reprezentând exporturi și importuri ucrainene.

Rezultatele eforturilor grupului TTS s-au materializat prin creșterea susținută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi și importuri ucrainene, expediate, transportate și operate în porturi de către grupul TTS, creștere ce va continua și în perioada următoare”.

Alte peste 100.000 tone exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar și prin punctele de frontieră dintre Ucraina și România.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.