BET
18655.68
-0.5%
BET-TR
40761.03
-0.51%
BET-FI
60511.24
-1.35%
BETPlus
2755.7
-0.52%
BET-NG
1332.69
-0.1%
BET-XT
1590.94
-0.56%
BET-XT-TR
3423.19
-0.56%
BET-BK
3464.17
-0.52%
ROTX
41051.91
-0.5%

TeraPlast integrează soluții digitale complexe în fluxul său de procese și își propune să digitizeze 80% din procesele logistice

Autor: Financial Market
2 min

TeraPlast adopta accelerat si pe scara larga solutii de digitalizare, iar, in acord cu strategia la nivel de Grup, estimeaza ca, in termen de un an, 80% dintre procesele operatiunilor logistice sa fie derulate prin intermediul unor softuri care cresc eficienta si reduc timpii necesari de livrare.

Ritmul de dezvoltare a afacerilor TeraPlast accentueaza nevoia de automatizare a proceselor logistice, in conditiile in care, in varfuri de sezon, in TeraPlast, se proceseaza si se livreaza un numar foarte mare de comenzi zilnic.

Procesul de digitalizare in cadrul TeraPlast presupune construirea unui ecosistem integrat de solutii digitale, care tine cont de specificul operatiunilor si nevoile TeraPlast si care concentreaza mai multe solutii digitale care duc la interoperabilitatea datelor.

Cel mai recent proiect in acest sens vizeaza analiza si ofertarea. Pentru optimizarea procesului, a fost implementat un program care permite atat o analiza rapida a cererii, raportand pretul solicitat la costurile inregistrate, cat si acces la istoricul preturilor de vanzare pentru produsele in cauza.

Structura softului este gandita si personalizata de echipa TeraPlast si a fost realizat si implementat cu succes de catre Cicada Tehnologies din Cluj.

Cresterea vitezei de raspuns la solicitari a fost posibila prin dotarea echipei de vanzari cu echipamente IT care permit acces rapid si in timp real la informatii legate de preturi, stocuri si oferte.

Programele software inlocuiesc sistemul anterior de administrare a logisticii si ofertelor, bazat pe un format Excel, care, din cauza volumului urias de date, nu mai raspundea cerintelor actuale.

Adoptarea solutiilor de digitalizare este parte din obiectivul nostru de eficientizare a timpilor si eliminare a probabilitatii greselilor in contextul unui volum ridicat de munca.

Dimensiunea Grupului TeraPlast este in crestere constanta, suntem cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, iar nevoile logistice trebuie adaptate la noile realitati. Solutiile implementate au tinut cont de dinamica, diversitatea si complexitatea proceselor comerciale, sunt personalizate industriei in care activam.

Mai specific, cu aceasta solutie, volumul de munca se proceseaza mult mai rapid, viteza de obtinere a rezultatelor si sansele de eroare scad foarte mult, iar echipa dedicata acestor operatiuni ramane aceeasi.

Avem 7 depozite proprii si o retea de peste 350 de distribuitori, iar impreuna cu forta de vanzari proprie servim prompt si eficient cei peste 2.000 de clienti ai TeraPlast. Vom continua sa extindem solutiile digitale necesare pentru a fi pregatiti si competitivi, deoarece acum facem tranzitia catre noua era, cea a industriei 4.0” a afirmat Ovidiu Gurau, directorul comercial al TeraPlast.

CITESTE SI:  Ce oportunități de investiții ar putea apărea în a doua jumătate a anului pe piețele financiare

Digitizarea si automatizarea proceselor permit accelerarea operatiunilor, cresterea rezilientei lantului de aprovizionare la stres si reducerea pana la eliminare a erorii umane. Accesul rapid la diversi parametri monitorizati permite o mai mare flexibilitate a operatiunilor interne cu beneficii care tin de:

• Productivitate

• Optimizarea fortei de munca

• Siguranta

• Utilizarea eficienta a spatiilor

• Management integrat al stocurilor

Pe langa utilizarea celei mai recente versiuni SAP (S4HANA), pentru analiza bonitatii clientilor este folosit un robot RPA de la UiPath, iar analiza performantelor de vanzari se face prin intermediul Business Intelligence, dezvoltat pe platforma Qlik.

TeraPlast are in vedere pentru perioada urmatoare analiza si gasirea de solutii pentru dezvoltarea si implementarea softurilor de logistica, finalizarea platformei de comert B2B, cat si continuarea dezvoltarii aplicatiilor de WMS, astfel incat echipele din depozite sa aiba posibilitatea de a face operatiunile necesare cat mai usor si mai repede, fara greseli.