Sphera Franchise Group, compania care opereaza in Romania restaurantele KFC, Pizza Hut si Taco Bell a înregistrat vânzări consolidate în valoare de 350,1 milioane RON în primele șase luni ale anului, în creștere cu 44,5% față de rezultatele din aceeași perioadă din 2017, cea mai mare contributie la aceasta crestere avand-o brandul KFC, se arată intr-un comunicat al companiei publicat pe site-ul bursei.
Cu toate acestea, rezultatul EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a ajuns la 32,3 milioane RON, reprezentând o reducere de 7,1% față de anul trecut. Principalele motive ale profitabilității în scădere au fost accelerarea semnificativă a ritmului de deschidere a restaurantelor, incluzând cele două noi segmente de afaceri (restaurante KFC în Italia și Taco Bell în România), împreună cu o încetinire generală a condițiilor pieței de retail în al doilea trimestru al anului.
In aceste conditii, compania a raportat un profit net de 18,75 mil lei, in scadere cu 31% față de aceeasi perioadă a anului trecut.
De la inceputul anului, actiunile Sphera (simbol SFG) au continuat să scadă pe bursă, pretul maxim inregistrat anul acesta fiind de 42,5 lei/actiune, iar spre finalul sedintei de astazi (n.r. 14.08.2018) acestea se tranzacționau un jurul valorii de 24,8 lei, in scadere cu 4,6% fata de ultimul pret de inchidere.
„Pentru Sphera, prima jumătate de an reprezintă dovada că eforturile susținute aduc rezultate pe măsură. În această perioadă am navigat, încă o dată, pe teritorii noi, prin deschiderea celui de-al treilea restaurant Taco Bell în București și extinderea în continuare a rețelei noastre de restaurante, atât în România, cât și în Italia. Performanțele noastre solide nu doar că s-au reflectat în rezultate, dar au atras și recunoaștere internațională: am primit premiul ”Francizatul Anului”, cea mai înaltă distincție în cadrul YUM! Brands Inc. la nivel global”, a spus Mark Hilton, CEO, Sphera Franchise Group.
Reprezentantii companiei au mai declarat ca pentru a doua jumătate a anului, Sphera rămâne încrezătoare în capacitatea sa de a-și atinge obiectivul de creștere a vânzărilor cu 25% și estimează că își va depăși angajamentele de extindere a reţelei de unităţi pentru anul 2018.
Foto credit: Dreamstime
[ajax_load_more]