BET
18715.59
0.1%
BET-TR
40890.94
0.11%
BET-FI
60463.05
-0.79%
BETPlus
2765.33
0.09%
BET-NG
1334.86
-0.09%
BET-XT
1595.42
-0.06%
BET-XT-TR
3432.75
-0.05%
BET-BK
3477.07
-0.09%
ROTX
41155.43
0.09%

2Performant raportează o cifră de afaceri de 21 milioane de lei în primul semestru din 2023, în creștere cu 31%

Autor: Financial Market
3 min

2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie și liderul pieței de marketing afiliat din România, raportează o cifră de afaceri de 21 de milioane de lei în primul semestru din 2023, o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net normalizat (care exclude impactul non-cash al programului de Stock Option Plan) de 210 mii de lei, o majorare cu 124% față de S1 2022.

Prima jumătate a anului 2023 a continuat trendul ascendent al business-ului 2Performant, mulțumită investițiilor constante pe care le realizăm în dezvoltarea platformei.

Acest aspect este reflectat și de atingerea, în primul semestru, a unei noi borne importante din istoria noastră, cea de 10 milioane de vânzări intermediate de platforma 2Performant.

De asemenea, soluțiile noastre tehnologice, precum Big Bear și Direct Debit, care îmbunătățesc calitatea relațiilor dintre afiliați și advertiseri, sunt adoptate de tot mai mulți utilizatori, fapt care determină o creștere a beneficiilor oferite de către ecosistem.

Performanța pe care am înregistrat-o la nivel operațional și financiar a determinat o evoluție remarcabilă a 2Performant la Bursa de Valori București, în acest an prețul acțiunii crescând cu 85%, în timp ce valoarea tranzacțiilor s-a ridicat la 2,2 milioane de lei.

Astfel, compania noastră a reușit să profite de interesul ridicat al investitorilor pentru piața locală de capital din ultimele luni, făcând din 2P unul dintre campionii bursei de la București”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al 2Performant.

În S1 2023, 2Performant a înregistrat venituri din exploatare de 23,7 milioane de lei, o majorare cu 32% în comparație cu anul anterior. Această creștere se datorează, în principal, avansului cu 31% a cifrei de afaceri, precum și cu 71% a veniturilor din producția de imobilizări necorporale și corporale, care au ajuns la 2,7 milioane de lei.

În plus, veniturile operaționale (cifra de afaceri minus comisioanele afiliaților) s-au ridicat la 5,3 milioane de lei, în urma unei creșteri de 33% față de perioada similară a anului anterior.

La cifra de afaceri de 21 de milioane de lei realizată în primul semestru din 2023, România a contribuit cu 86%, în timp ce restul de 14% din cifra de afaceri a fost generat de piața externă, pondere care rămâne constantă față de anul precedent.

În ceea ce privește veniturile după modalitatea de plată, pre-paid vs. post-paid, în S1 2023 a existat un progres important al plăților pre-paid în comparație cu cele post-paid.

CITESTE SI:  Corecții importante în rândul companiilor tech: Tesla conduce scăderile cu peste 8% urmată de Nvidia cu 5.5%

Astfel, în primul semestru din 2023, plățile pre-paid au reprezentat 56%, iar plățile post-paid 44%, după ce în S1 2022 raportul dintre plățile pre-paid și post-paid a fost de 45-55%.

Unul dintre factorii care au determinat creșterea ponderii plăților pre-paid a fost implementarea funcționalității Direct Debit de către magazinele online, automatizând plățile bugetelor de marketing, care în T2 2023 a ajuns la 180 de advertiseri, o creștere cu 46% față de T1 2023.

Creșterea calității ecosistemului 2Performant este unul dintre principalele noastre obiective pentru acest an, iar indicatorii de până acum ne confirmă reușita în această direcție.

În primul semestru al anului, comisionul mediu de rețea per afiliat productiv a crescut cu 76%, în timp ce valoarea totală a comisionului de rețea generat de advertiserii noi s-a majorat cu 191%. Un alt proiect important din acest an a fost noul model de calcul al comisionului de rețea pentru advertiseri, care va fi calculat ca procent din valoarea vânzărilor, acesta urmând să fie implementat începând cu luna octombrie a acestui an.

Investițiile în dezvoltarea ecosistemului sunt menite să stimuleze și să recompenseze într-o manieră transparentă performanța în marketingul afiliat.

Redesignul competiției Business League și lansarea de noi provocări în cadrul acesteia sunt două dintre cele mai recente proiecte realizate de echipa 2Performant, care contribuie semnificativ la îmbunătățirea experienței utilizatorilor și la generarea de vânzări și comisioane în creștere”, a adăugat Dorin Boerescu.

La nivel operațional, platforma 2Performant a generat în S1 2023 vânzări în valoare de 60,2 milioane de euro (fără TVA), o creștere de 43% comparativ cu primul semestru din 2022.

Cei 7.910 de utilizatori unici din cadrul platformei au trimis 49,9 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, o majorare cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut, care s-au concretizat într-un număr total de 1,34 milioane de vânzări online (+67% vs. S1 2022), generând afiliaților comisioane de 3,6 milioane de euro (+38% vs. S1 2022).

2Perfomant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021 acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață.