Acțiunile LVMH (MC.FR) au pierdut 4.7% în sesiunea de astăzi și au atins cel mai scăzut nivel din ultimele șase luni, după ce rezultatele dezamăgitoare ale producătorului de bunuri de lux au arătat că până și cele mai puternice mărci cedează în fața încetinirii cererii de produse high-end.
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, principalul grup mondial de produse de lux , a înregistrat venituri de 41,7 miliarde EUR în prima jumătate a anului 2024.
Creșterea a continuat pe parcursul perioadei (2% creștere organică) în ciuda unui mediu geopolitic și economic care a rămas incert.
Profitul din operațiuni recurente pentru prima jumătate a anului 2024 a fost de 10,7 miliarde de euro, echivalent cu o marjă operațională de 25,6%, depășind semnificativ nivelurile pre-Covid. Fluctuațiile cursului de schimb au avut un impact negativ substanțial asupra perioadei semestriale. Cota de profit net a Grupului a fost de 7,3 miliarde de euro.
Bernard Arnault, Președinte și CEO al LVMH, a comentat: „Rezultatele pentru prima jumătate a anului reflectă rezistența LVMH într-un climat de incertitudine economică și geopolitică. Grupul abordează cu încredere a doua jumătate a anului și va conta pe agilitatea și talentul echipelor sale pentru a-și consolida și mai mult poziția de lider global în domeniul bunurilor de lux în 2024.”
Cele mai importante momente din prima jumătate a anului 2024 au inclus următoarele:
• Creștere organică continuă a veniturilor.
• Impact negativ substanțial al fluctuațiilor cursului de schimb, în special asupra diviziei Fashion & Leather Goods în special pentru mărcile emblematice Louis Vuitton și Christian Dior.
• Creștere a veniturilor în Europa și Statele Unite, creștere excepțională în Japonia, rezultată în special din achizițiile făcute de călătorii chinezi.
• Performanța vinurilor și băuturilor spirtoase care reflectă normalizarea continuă a cererii care a început în 2023.
• Un impuls puternic la toate casele de ceasuri și bijuterii și investiții susținute în comunicații și în renovarea magazinelor.
• Performanță excepțională a Sephora, care și-a consolidat poziția de lider mondial în retailul de frumusețe.
• Creștere semnificativă a fluxului de numerar liber operațional, care a ajuns la peste 3 miliarde EUR.
Perspectiva pe 2024
Într-un mediu geopolitic și economic incert, Grupul rămâne încrezător și va menține o strategie axată pe îmbunătățirea continuă a dezirabilității mărcilor sale, bazându-se pe calitatea excepțională a produselor sale și pe excelența în retail.
Compania va acorda un dividend intermediar de 5,50 EUR care va fi plătit miercuri, 4 decembrie 2024.