BET
16760.73
3.14%
BET-TR
37592.68
3.15%
BET-FI
57957.85
2.22%
BETPlus
2470.9
3.07%
BET-NG
1209.13
2.91%
BET-XT
1435.44
2.93%
BET-XT-TR
3155.83
2.94%
BET-BK
3170.58
2.59%
ROTX
37447.68
3.17%

Brokerii de la Erste Group au actualizat la 47,5 lei/acțiune prețul țintă pentru Sphera Franchise Group

Autor: Financial Market
3 min

Erste Group, prin divizia de brokeraj, a emis o actualizare a raportului de analiză care acoperă emitentul Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell.

Astfel, noul preț țintă este de 47,5 lei/acțiune ceea ce înseamnă un potențial de creștere de peste 20% raportat la cotația actuală.

Ne actualizăm prețul țintă pentru Sphera la 47,5 RON/acțiune, având în vedere ultimele rezultate ale companiei, costul riscului, eficientizarea și profilul de dezvoltare, și menținem recomandarea noastră de CUMPĂRARE, se arată in analiză.

Deși în al doilea trimestru al anului 2024 creșterea comparabilă a vânzărilor în restaurantele KFC România a scăzut sub mediile multianuale, analiștii consideră că multiplele campanii de marketing, creative și direcționate vor ajuta – ca și în trecut – să profite de tendințele sezoniere și să contribuie la creșterea veniturilor și a profitabilității.

În plus, se observă o evoluție pozitivă în ceea ce privește costurile alimentelor, managementul profitând de actualul mediu dezinflaționist și valorificându-și capacitățile de aprovizionare și negociere.

Deși costurile cu forța de muncă sunt în mare parte în afara controlului managementului, mai important este totuși gradul de retenție a personalului, care vine inevitabil cu un cost suplimentar, dar cu beneficii adiționale.

Rămânem conservatori în ceea ce privește creșterea vânzărilor comparabile (sub rata inflației) și creșterea cheltuielilor (peste rata inflației).

Distribuirea dividendului, inclusiv dividendul extraordinar care urmează să fie aprobat, este un stimulent suplimentar, fără a ridica încă preocupări legate de lipsa de finanțare a companiei, care are un bilanț solid capabil să susțină un grad de îndatorare crescut.

Rezultate primului semestru – profitabilitate mai bună de la an la an și de la trimestru la trimestru

Sphera Franchise Group a anunțat rezultate pentru primul semestru care au arătat o creștere constantă a veniturilor de la an la an, împreună cu o creștere semnificativă a profitabilității atât la nivel de EBITDA, cât și de profit net, indicând un an mai bun decât precedentul, marcat de continuarea eforturilor managementului de a eficientiza operațiunile, combinate cu o creștere mai moderată a costurilor.

La nivel trimestrial, comparativ cu Q2 23, veniturile și profitabilitatea au crescut, de asemenea, foarte bine. Comparativ cu trimestrul anterior, rezultatele arată o ușoară scădere a profitabilității, care nu este complet în linie cu evoluțiile istorice, dar nu are o magnitudine îngrijorătoare și este cauzată de evoluții normale ale pieței, majoritatea în afara controlului managementului.

CITESTE SI:  Philip Morris International: Rezultate solide în trimestrul 1 2025 datorită produselor fără fum

Veniturile din S1 2024 au avansat cu peste 6,5% comparativ cu S1 2023, ajungând la 741 milioane RON, față de 696 milioane RON. Costurile operaționale totale ale restaurantelor, au avansat mai puțin decât veniturile, crescând doar cu 2,6% de la an la an, ajungând la 647 milioane RON comparativ cu 631 milioane RON anul trecut.

Drept urmare, profiturile operaționale din restaurante în S1 2024 au crescut cu 45% față de cifrele din anul precedent. Profitul net a crescut cu 147%, ajungând la 41 milioane RON, față de 17 milioane RON, iar EBITDA a crescut cu 33%, ajungând la 118 milioane RON, față de 89 milioane RON. Marjele au crescut și ele, marja netă ajungând la 5,5% față de 2,4%, iar marja EBITDA la 15,9% față de 12,8% în S1 2023.

În ceea ce privește evoluția brandului, cel mai mare contributor la veniturile companiei rămâne de departe KFC România, cu aproximativ 74% din vânzările totale, urmat de KFC Italia, cu aproximativ 12%, Pizza Hut și Taco Bell.

În S1 2024, KFC România a înregistrat o creștere a veniturilor de 9% de la an la an, ajungând la 544 milioane RON. Cu o creștere de 5% a veniturilor, KFC Italia a contribuit cu aproximativ 90 milioane RON la veniturile totale.

Rate impresionante de creștere a veniturilor au fost înregistrate de KFC Moldova, care a crescut veniturile cu 11%, în timp ce Taco Bell a înregistrat o creștere de 4%, deși ambele au pornit de la o bază mult mai mică decât brandurile principale ale grupului.

De asemenea, este de remarcat scăderea semnificativă a contribuției Pizza Hut, ca urmare a închiderilor, cu o scădere a veniturilor de aproximativ 10% de la an la an. În rest, pe baza trimestrială, KFC România a crescut cu 5% de la an la an – o ușoară încetinire în comparație cu tendința de la jumătatea anului, dar în rest tendințele sunt similare cu cele pe baza semestrială.

Distribuirea dividendelor

Compania a anunțat o distribuire de dividende în valoare de 1,05 RON/acțiune, reprezentând aproximativ 56% din profitul net din 2023, care a fost plătită în iunie. Managementul a propus, de asemenea, la Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) din 7 octombrie, distribuirea unui dividend suplimentar, extraordinar, de 1,05 RON/acțiune, cu data ex-dividend pe 21 octombrie și cu data plății pe 7 noiembrie. În prezent, randamentul dividendului ar crește la nivelul de 2,7%.

Aanliza completă poate fi accesată aici.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.