Acțiunile gigantului francez LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (MC.FR) au înregistrat marți seara un declin abrupt de aproape 8%, după ce compania a raportat rezultate financiare sub așteptările investitorilor pentru primul trimestru din 2025. Slăbirea performanței financiare a dus, temporar, la pierderea poziției de lider global al industriei de lux în favoarea rivalului Hermès (RMS.FR).
Conform raportului publicat luni seara, LVMH a înregistrat venituri de 20,3 miliarde euro în primele trei luni ale anului, marcând o scădere organică de 2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceste rezultate au contrazis așteptările analiștilor, care anticipau o creștere ușoară.
Cele mai afectate segmente au fost cel al vinurilor și băuturilor spirtoase, cu o scădere de 9% la nivel organic, cauzată de cererea mai slabă pentru coniac în piețele-cheie precum SUA și China. Segmentul Fashion & Leather Goods a raportat o scădere de 4%, în timp ce divizia de parfumuri și cosmetice a stagnat.
La nivel regional, Europa a continuat să înregistreze o evoluție pozitivă, în timp ce SUA au cunoscut un ușor declin, în ciuda performanțelor solide din segmentele Fashion și Ceasuri & Bijuterii. Japonia a fost afectată de comparația cu primul trimestru din 2024, care beneficiase de o creștere puternică a cheltuielilor consumatorilor chinezi. În restul Asiei, tendințele s-au menținut similare cu cele din anul precedent.
În ciuda contextului geopolitic și economic dificil, conducerea LVMH a subliniat că grupul și-a menținut dinamica de inovare și reziliența operațională. Un exemplu notabil este relansarea colecției Louis Vuitton în colaborare cu artistul japonez Takashi Murakami, la 20 de ani de la prima colaborare, care a avut un succes remarcabil.
Scăderea acțiunilor LVMH evidențiază sensibilitatea industriei de lux la cererea globală, mai ales în contextul încetinirii consumului în piețele majore. Investitorii vor urmări cu atenție modul în care grupul va răspunde provocărilor în trimestrele următoare.