Grupul MedLife, liderul pietei de servicii medicale din Romania anunta rezultatele financiare aferente anului trecut. Compania a inregistrat in 2021 o cifra de afaceri consolidata pro-forma de 1.632 milioane lei (332 milioane euro) cu 51.6% mai mare fata de anul 2020 si un profit net aproape dublu, in valoare de 123 milioane RON, in crestere cu 93%.
Veniturile operationale s-au ridicat la 1.647 milioane RON, in crestere cu 51.6% fata de 2020, in timp ce cheltuielile operationale au atins 1.460 milioane RON, in crestere cu 49.4%.
Grupul MedLife a continuat in 2021 strategia dinamica de extindere prin achizitii, iar investitiile au fost directionate catre sustinerea unor obiective strategice care au vizat partea de cercetare, consolidarea zonei de radioterapie si oncologie, amplificarea procesului de digitalizare si de extindere teritoriala, bugetul investit la nivelul anului trecut depasind valoarea de 30 milioane de euro.
Potrivit reprezentantilor companiei, toate liniile de business au urmat in 2021 un trend ascendent, cu performante notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar si pentru stomatologie si farmacii.
In ansamblu, anul trecut, activitatea MedLife a avut un impact puternic in intregul sistem medical din Romania fiind oferite la nivel national nu mai putin de 14 milioane de servicii in regim de analize, investigatii, diagnostic, tratamente si operatii chirurgicale.
Din perspectiva celui de-al doilea an al pandemiei, MedLife s-a concentrat pe interventie rapida in cazul pacientilor cronici si acuti in contextul limitarii activitatii din spitalele de stat.
O activitatea intensa a fost inregistrata pe segmentul de clinici in partea de monitorizare a patologiei cronice si a pacientilor care au trecut prin Covid.
In acest context, a fost evidenta si dinamica activitatea diviziei corporate, aceasta fiind axata pe sprijinul oferit companiilor mari, IMM-urilor si start-up-urilor pentru siguranta si sanatatea angajatilor pe perioada pandemiei. In paralel, zona de cercetare a jucat un rol important in ultimul an, agregand resurse proprii si investitii suplimentare de peste 1 milion de euro.
2021 a marcat si consolidarea pe segmentul de servicii oncologice dupa ce de curand Grupul a primit unda verde din partea Consiliului Concurentei pentru achizitia a 50% din actiunile Neolife Romania, cea mai mare tranzactie derulata de MedLife anul trecut.
Aditional parteneriatului cu NeoLife, MedLife a mai anuntat anul trecut alte alte 7 tranzactii: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distributie (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galati.
“Am ajuns la un grad de maturitate care confirma ca MedLife este un model de business sustenabil si replicabil, performanta recunoscuta si prin includerea recenta a companie in indicii FTSE Russell.
Ne bucuram mult pentru faptul ca am finalizat parteneriatul cu NeoLife Romania, fiind cea 36 tranzactie incheiata cu succes la nivel de grup. In prezent avem discutii in stadii avansate pentru 3 tranzactii mari si alte 5 mici si speram sa le finalizam pana la finalul anului.
De altfel, bugetul de investitii planificat pentru perioada urmatoare este de 100-120 milioane de euro iar aproximativ 50-70 milioane de euro intentionam sa-i alocam pentru tranzactii in Romania si in tarile din regiune.”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO MedLife.
Programul de dezvoltare si extindere planificat pentru 2022 urmeaza traseul Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta, deschideri de noi clinici in Muntenia si Translivania, dar si in alte regiuni ale tarii, cu obiectivul de a consolida in urmatorii 2 ani acoperirea nationala. In acest moment, MedLife detine cea mai extinsa retea din Romania, cu prezenta in peste 25 de orase mari si medii din tara, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel national.
In 2022 va fi impulsionata si dezvoltarea retelei Sfanta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacientii care isi doresc sa acceseze in mod special servicii in regim CAS. Anul acesta brandul Sfanta Maria isi va extinde prezenta in mai multe orase mici si mijlocii atat prin achizitii cat si organic.
Obiectivele anului 2022 se leaga si de MedLife Park, cel mai mare hub medical din tara care a intrat intr-un ritm sustinut de dezvoltare. Astfel, pentru anul acesta este planificata finalizarea primei etape care implica inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spatii green avangardiste, dar si extinderea laboratorului de biologie moleculara si anatomie patologica.
Compania vizeaza o unitate mult mai mare care sa acomodeze si divizia de cercetare care isi va extinde anul acesta activitate in zona de oncologie. Etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificata pentru 2023 cand MedLife intentionaza sa puna in functiune noi sali de operatie si sa extinda capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului cu alte 150 de paturi.
Potrivit reprezentatilor companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma sa fie sa fie replicat pe termen mediu si lung in mai multe orase mari din tara cum ar fi Brasov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Aditional proiectelor de dezvoltare prin achizitii si in regim organic, MedLife va continua sa puna accent pe digitalizare si tehnologizarea serviciilor, fiind o directie strategica pentru dezvoltarea grupului in perioada urmatoare.
„Pe masura ce avanseaza tehnologia, implicatiile asupra medicinei sunt tot mai evidente: consumul digital reconfigureaza abordari traditionale ale consumatorului, apare un nou tip de pacient care doreste sa fie informat si care vrea sa aiba acces la aplicatii si device-uri care ii eficientizeaza exprienta din punct de vedere timp si costuri, iar ca urmare a acestor schimbari piata serviciilor medicale se transforma la randul ei.
Pandemia a actionat ca un catalizator pentru a reimagina viitorul sanatatii atat la nivel colectiv, cat si personal si ca atare am facut un salt mult mai rapid. Daca in primul an de Covid am gasit solutii rapide pentru a oferi pacientilor nostri consultatii online sau am pus in functiune roboti pentru self check in si self pay, in 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea experientei pacientului in raport cu interactiunea pe care o avem.
La nivel de B2C am investit in noi instrumente care te ajuta sa ai acces in orice moment si de oriunde ai fi la tot istoricul medical si chiar posibilitatea de a le vedea in dinamica sau de a cumpara produse din sectiunea de shop – toate disponibile intr-o singura aplicatie. Pe partea de B2B am investit in noi produse digitale care ne ajuta in aceasta interactiune cu angajatorul, dar si cu angajatul. In plus, am digitalizat foarte multe fluxuri si programe la nivel intern.
Evolutia tehnologiei ne impinge sa ne depasim limitele si sa sustinem actiuni din ce in ce mai complexe atat din punct de vedere medical, cat si din punct de vedere tehnologic.
Medicina de maine este despre roboti, realitate vituala, realitate augmentata, holograma, procesarea datelor si monitorizare la distanta – prin investitiile pe care le facem tinem pasul cu tehnologia si, totodata, aducem medicina din viitor mai aproape de pacient” a mai declarat Mihai Marcu.