BET
17661.52
-0.37%
BET-TR
38928.44
-0.37%
BET-FI
61092.77
-0.6%
BETPlus
2614.32
-0.35%
BET-NG
1242.22
-0.41%
BET-XT
1519.83
-0.4%
BET-XT-TR
3293.1
-0.4%
BET-BK
3311.34
-0.33%
ROTX
39165.6
-0.39%

Studiu EY: Rata de adoptare a serviciilor FinTech a crescut în randul piețelor emergente

Autor: Financial Market
3 min

Ratele de adoptare a serviciilor FinTech au crescut la 64% în acest an, potrivit raportului EY Global FinTech Adoption Index 2019, piețele emergente înregistrând cele mai mari rate de adoptare, care ajung până la 87% în China și India.

Acestea sunt urmate îndeaproape de Rusia și Africa de Sud, ambele cu o rată de adoptare de 82%. Dintre piețele dezvoltate, Țările de Jos (73%), Regatul Unit (71%) și Irlanda (71%) au cele mai mari rate de adoptare, reflectate, în parte, de dezvoltarea platformelor de tip “open banking” în Europa.

A treia ediție a raportului se bazează pe un studiu online derulat în rândul a peste 27.000 de consumatori activi în mediul digital din 27 de piețe, anul acesta, studiul incluzând și 1.000 de întreprinderi mici și mijlocii (IMM) care utilizează servicii FinTech, provenind din China, SUA, Regatul Unit, Africa de Sud și Mexic.

Industria FinTech a crescut și s-a maturizat. Rata de adoptare crește mai repede decât s-a anticipat. Unul dintre motivele de creștere puternică este faptul că firmele de servicii financiare tradiționale s-au angajat în competiție la scară largă”, spune Gary Hwa, președinte executiv EY Global Financial Services Markets și coordonator EY Asia-Pacific Financial Services.

Transferurile de bani și serviciile de plată amplifică familiarizarea cu serviciile FinTech
La nivel global, în medie, 89% dintre consumatori au cunoștință despre existența în magazinele de aplicații a platformelor de plată pentru telefoane mobile și 82% știu despre sistemele de plată între utilizatori și despre transferurile de bani nebancare. Disponibilitatea acestor servicii FinTech este și mai mare atât în India, cât și în China, unde 99,5% dintre consumatori știu de existența sistemelor de transfer de bani și de plăți cu telefonul mobil.

Prioritățile clienților se schimbă
Potrivit raportului EY Global FinTech Adoption Index 2019, așteptările consumatorilor au evoluat și au condus la schimbări radicale și inovații în industria serviciilor financiare. Băncile, asigurătorii și furnizorii de servicii de administrare a averii (wealth management) tradiționali aduc modificări revoluționare propriilor oferte, propunând servicii accesibile digital și inovatoare tehnologic.

Conform constatărilor raportului, în alegerea unui serviciu FinTech, 27% dintre clienți consideră “prețul” drept cel mai important, în timp ce 20% aleg „ușurința deschiderii unui cont”.

Pe piețe precum Chile, Franța și Japonia, lipsa „încrederii” este singurul factor care îi determină pe clienți să nu aleagă serviciile unui jucător FinTech și să meargă tot spre instituțiile financiare tradiționale.

CITESTE SI:  SeedBlink lansează Raise Hub pentru startup-urile europene, care vor să atragă o investiție sindicalizată din network-ul propriu

IMM-urile – un segment distinct de clienți, în creștere rapidă
IMM-urile care au adoptat aceste servicii au influențat semnificativ evoluția pieței FinTech și au jucat un rol major în popularizarea acesteia. Cea mai mare rată de adoptare se înregistrează în China, de 61%, urmată de SUA, 23%.

Multe dintre soluțiile Fintech adresate IMM-urilor activează astăzi într-un ecosistem mai complex decât acum 2-3 ani, cu soluții care mimează paradigma `open banking`. Clienții așteaptă, spre exemplu, nu doar servicii de creditare, dar și suport în gestionarea zilnică a operațiunilor de tipul `managed services`”, arată Cristian Cârstoiu, Partener, Departamentul de Asistență în Afaceri, EY România.

Având în vedere că se preconizează că actualii clienți vor continua să utilizeze serviciile FinTech și că mai multe companii se vor adăuga pe lista celor care folosesc aceste servicii, rata de adoptare globală ar putea crește foarte rapid de la o medie de 25% la 64%.

Companiile FinTech, care nu mai sunt doar niște promotori ai inovațiilor, au devenit concurenți sofisticați, cu o sferă de influență globală tot mai mare. Interacțiunile între acești noi jucători și companiile tradiționale și cele din afara industriei serviciilor financiare dau naștere unor ecosisteme FinTech care înlocuiesc clasicele parteneriate bilaterale”, a declarat Gary Hwa, președinte executiv EY Global Financial Services Markets și coordonator EY Asia-Pacific Financial Services.

Studiu poate fi accesat aici.

Despre studiu
Raportul, aflat la a treia ediție, se bazează pe un studiu online în rândul a peste 27.000 de consumatori din 27 de piețe. Studiul a fost realizat prin interviuri online cu adulți activi în mediul digital, în perioada 4 februarie – 11 martie 2019. Scopul a fost de a dobândi o cunoaștere la nivel global a tendințelor de adoptare a serviciilor FinTech, în funcție de piețe și grupuri demografice și în timp. Am intervievat consumatori din Argentina, Australia, Belgia și Luxemburg (considerate o singură piață), Brazilia, Canada, Chile, China (continentală), Columbia, Franța, Germania, Hong Kong, India, Irlanda, Italia, Japonia, Mexic, Țările de Jos, Peru, Rusia, Singapore, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Elveția, Regatul Unit și SUA.


 

[ajax_load_more]

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.