MedLife, cea mai mare retea de servicii medicale private din Romania, anunta rezultatele financiare pentru primele noua luni ale anului: o cifra de afaceri consolidata pro-forma de peste doua miliarde de lei, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada din 2023.
Se confirma, astfel, trendul ascendent al operatorului din primele sase luni din 2024, crescand sansele ca MedLife sa devina prima companie din domeniul sanatatii private care va depasi o jumatate de miliard de euro cifra de afaceri la finalul anului curent.
De asemenea, marja EBITDA a inregistrat o imbunatatire de un punct in primele noua luni din 2024 in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, imbunatatire care s-a mentinut constanta, ceea ce evidentiaza stabilitatea Grupului.
Rezultatele obtinute in primele noua luni din 2024 atesta performanta financiara si operationala a businessului, deopotriva de consecventa. Mai mult, evolutia pozitiva a MedLife a fost impulsionata de cererea robusta de servicii medicale de inalta calitate, cerere care s-a mentinut pe toata durata acestui an.
”MedLife se bucura de o recunoastere puternica a calitatii medicilor buni din cadrul retelei la nivel national, a tehnologiei medicale, dar si a calitatii actului medical, iar in decursul lui 2024 a reconfirmat ca aceasta recunoastere este bine-meritata. In acest an, ne-am concentrat pe consolidarea prezentei in tara prin achizitii de unitati medicale strategice in regiuni cheie, precum Moldova si Dobrogea.
Am investit in extinderea capacitatii tehnologice si medicale – pana la finalul anului, reteaua noastra va detine cel mai mare numar de sisteme chirurgicale robotice din Romania, si am pus bazele pentru cresterea expertizei in domeniul sanatatii mintale prin inaugurarea in afara Bucurestiului a primelor doua centre de excelenta, MindCare.
Totodata, vom incheia anul cu cea mai mare echipa de medici certificati in chirurgie robotica din tara. Iar rezultatele din aceste noua luni demonstreaza ca, pe cat noi ridicam stacheta mai mult in materie de proximitate si calitate la toate nivelele, de la cea a actului medical pana la cea tehnologica, pe atat de cautati suntem, si de medici, si de pacienti, si de cei care vor sa beneficieze de preventie la cele mai inalte standarde”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte si CEO al Grupului MedLife.
Cresteri pentru toate diviziile
Toate liniile de business ale Grupului au performat potrivit aceluiasi trend ascendent, majoritatea avand o crestere de doua cifre comparativ cu aceeasi perioada din 2023. Prima pozitie din top este ocupata de spitale, cu o crestere de 33%, urmate de laboratoare (32%), de clinici (22%) si de divizia corporate (19%), ilustrand cererea de servicii medicale in special in zona de preventie evidentiata de rezultatele din primele sase luni, dar de avansuri au beneficiat si serviciile stomatologice, si farmaciile.
In ceea ce priveste obiectivele pentru viitorul apropiat, MedLife isi va pastra acelasi ritm prudent in materie de fuziuni si achizitii, fara a-si pierde interesul si deschiderea catre noi oportunitati de dezvoltare, atat autohton, cat si in tarile din vecinatate. Obiectivele strategice pe termen scurt includ finalizarea proiectelor in curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum si inaugurarea spitalelor din Timisoara si Craiova, preconizate spre a fi date in exploatare pana la sfarsitul anului.
Pe termen mediu, compania isi propune continuarea intr-un ritm antreprenorial a investitiilor, atat in regim de achizitii, cat si in regim de dezvoltare organica, cu o atentie pe noile tranzactii majore din piata, dar si sustinerea unei politici de rentabilitate si indatorare calibrata pe asteptarile investitorilor.
La ora actuala, Grupul MedLife dispune de cea mai extinsa retea de diagnostic si tratament din Romania, oferind servicii pentru peste 6,5 milioane de pacienti unici care au beneficiat de servicii de preventie, wellness, tratament si spitalizare.
Analiza Contului de Profit si Pierdere Consolidat
Cifra de afaceri a perioadei de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024 a fost de 1.978.668.707 RON, in crestere fata de cifra de afaceri obtinuta in primele 9 luni ale lui 2023 cu 21,6%. Cresterea s-a datorat, in principal, cresterii din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum si achizitiilor finalizate de Grup in 2023 si 2024.
Cheltuielile operationale includ cheltuielile fixe si variabile, precum si cheltuielile cu bunuri si materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a inregistrat cheltuieli operationale de 1.871.949.924 RON in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024, reprezentand o crestere de 19,7%, sau 308.073.938 RON, comparativ cu perioada corespunzatoare a lui 2023. Cheltuielile operationale, ca pondere in total venituri operationale, au reprezentat 94,3% in perioada de 9 luni 2024 si 95,3% in perioada de 9 luni 2023.
Profitul operational a inregistrat o crestere de 47% in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024, comparativ cu perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2023, de la 76.805.764 RON in 2023 la 112.927.259 RON in 2024.
Pierderea financiara a crescut in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024 cu 13.412.046 RON, de la o pierdere de 61.636.769 RON la 30 septembrie 2023, la o pierdere de 75.048.815 RON la 30 septembrie 2024.
Rezultatul net inregistrat in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024 a crescut cu 17.025.018 RON, comparativ cu aceeasi perioada din 2023, de la 3.803.139 RON in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2023, la un profit de 20.828.157 RON in in perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024.
Luand in calcul situatiile pro-forma, cifra de afaceri bruta pentru perioada de 9 luni incheiata la 30 septembrie 2024 insumeaza 2.023.615.051 RON, iar EBITDA ajustata 304.087.082 RON.