Prospectul privind Oferta Publică Inițială Secundară de Vânzare de Acțiuni emise de TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) S.A., cel mai puternic furnizor de servicii de logistică de pe Dunăre, și de Admitere la Tranzacționare pe Piața Reglementată Administrată de Bursa de Valori București S.A. a Acțiunilor Emise de TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) S.A. („Prospectul”) a fost aprobat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară („ASF”) prin Decizia nr. 650 din 19.05.2021. Acționarii Societății oferă spre vânzare până la 15.000.000 de acțiuni, reprezentând maxim 50% dintre acțiunile emise de Societate.
Oferta Publică Inițială Secundară se va desfășura în două tranșe, una dedicată investitorilor de retail și una investitorilor instituționali. Tranșa de retail se referă la oferta spre vânzare a 2.250.000 de acțiuni, din care sub-tranșa A pentru 1.500.000 de acțiuni cu alocare de tip „Primul venit, primul servit” dar nu mai mult de 7.000 acțiuni pentru o persoană.
Nu sunt admise subscrieri multiple. Sub-tranșa B pentru 750.000 acțiuni cu alocare tip „pro-rata”. Pentru investitorii instituționali sunt alocate până la 12.750.000 de acțiuni. Valoarea nominală a acțiunilor este de 1 RON.
Grupul TTS deține o puternică flotă de macarale plutitoare, silozuri și platforme în porturi precum și cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din 466 de vase cu o capacitate totală de 768 mii tone.
Societatea mamă, TTS (Transport Trade Services) S.A. este o casă de expediții internaționale de mărfuri, care împreună cu subsidiarele Plimsol din Ungaria și TTS GmbH din Austria, desfășoară activități cuprinse în segmentul de expediții. Transportul fluvial, operațiunile portuare, precum și activitățile de reparații nave formează celelalte trei segmente de activitate care sunt desfășurate prin filiale specializate din țară și din Ungaria. TTS Grup acoperă peste 100 de porturi și terminale portuare de la Dunăre și Marea Neagră cu legături pe Tisa, Sava, Rin și Main.
Compania a investit peste 200 de milioane EUR în dezvoltare și a înregistrat pe parcursul celor peste 20 de ani de activitate o evoluție constant pozitivă, marcată de inovații, modernizarea flotei și o preocupare reală pentru reducerea emisiilor de carbon.
Prin transformări și tehnologizare, compania a crescut volumul de transport de la 6 mt/an la 9 mt/an, a prelungit distanța medie de transport de la 200 km la peste 500 km și a crescut operațiunile portuare de la 1mt/an la peste 4mt/an, iar în prezent prin operațiunile TTS Grup este acoperit aproximativ 30% din traficul de pe Dunăre.
Pe viitor TTS mizează pe creştere organică și prin achiziţii cu preocupare pentru reducerea emisiilor de gaze de seră GNG, pentru atragerea de fonduri UE nerambursabile, pentru creșterea eficienței.
Transportul pe căi navigabile interioare este în creștere, în plus fiind o variantă ecologică în termeni de consum de energie și emisii comparativ cu transportul terestru sau aerian.
Transportul pe căi navigabile interioare asigură un grad ridicat de siguranță și contribuie la descongestionarea rețelelor de transport rutier, supraîncărcate în regiunile dens populate. TTS are un potenţial de creştere mare și stabil ca urmare a politicii UE prin care până în anii 2030 în prima etapă și apoi până în 2050 se vor aloca fonduri pentru creșterea transportului pe ape interioare.
În 2020, TTS (Grup) a înregistrat o cifră de afaceri de 520 mil RON, EBITDA raportată de 114 milioane RON și un profit net de 44 milioane RON, și-a menținut profitabilitatea și a crescut eficiența prin restructurare și modernizare. TTS (Grup) a fost responsabil în 2020 pentru aproximativ 30% din traficul de pe Dunăre din perspectiva volumelor transportate, a capacității și dimensiunii flotei proprii, poziționându-se ca cel mai mare transportator de mărfuri pe Dunăre.
Elemente principale:
• Oferta vizează vânzarea de către toți acționarii TTS, proporțional, a unui număr de până la 15.000.000 de acțiuni care reprezintă 50% din acțiunile emise de societate, în două tranșe. Tranșa de retail, care va fi de până la 2.250.000 de Acțiuni Oferite și tranșa investitorilor instituționali, care va fi de până la 12.750.000 din Acțiunile Oferite rămase.
• Se va solicita admiterea la tranzacționare pe piața reglementată administrată de BVB.
• TTS (Transport Trade Services) S.A., împreună cu subsidiarele pe care le consolidează („TTS (Grup)„) este unul dintre liderii segmentului de servicii logistice integrate din bazinul Dunării, asigurând activități de expediție de mărfuri, transport fluvial, operațiuni portuare. Anual, TTS Grup transportă pe Dunăre 9 milioane tone de marfă, în special cereale, minerale și produse laminate din oțel, chimicale, respectiv rocă fosfatică și îngrășăminte chimice.
• TTS (Grup) deține o flotă fluvială (barje, împingătoare, nave cu autopropulsie), modernizată cu o capacitate totală de 768 mii tone și o flotă de 6 macarale plutitoare de mare capacitate. Flota fluvială poate acoperi orice rută de pe traseul Dunăre-Rin-Main și afluenți, Sava, Tisa.
• Operațiunile comerciale ale TTS (Grup) se desfășoară în 9 țări riverane Dunării, respectiv în România, Serbia, Ungaria, Croația, Bulgaria, Austria, Slovacia, Ucraina și Germania. TTS (Grup) deține active proprii pentru operațiuni intra-portuare: depozite, platforme, instalații, macarale, în 10 terminale portuare, trei în Constanța și 7 pe cursul Dunării (Brăila, Galați, Giurgiu, Oltenița, Bechet și Turnu Severin în România, precum și Fajsz în Ungaria).
• Vânzările TTS (Grup) au atins, în anul 2020, 520 milioane RON, cu EBITDA raportat de 114 milioane RON și un profit net de 44 milioane RON.
• Prin modernizări și investiții constante, flota TTS (Grup) are în prezent o amprentă a emisiilor GNG la aproximativ jumătate sub media înregistrată la nivelul EU-27 aferent segmentului de transport pe ape interioare.
• Transportul pe apă, atât maritim cât și ape interioare, este un sector strategic care permite realizarea a 76% din comerțul extern al UE și 40% din comerțul intern al UE. Are un rol important într-un mix modern de transport, rol care va crește până în anul 2050, odată cu trecerea planificată a transportului european către metode de transport cu emisii de gaze de seră mai reduse, precum transportul pe ape interioare.
• România are în plan, pentru următorii 10 ani, investiții în valoare de 4,5 miliarde EUR în infrastructură pe Dunăre, în porturile dunărene și în portul Constanța, ca parte a unui program strategic de valorificare a poziției țării ca rută comercială centrală între Europa și Asia.