RAIKO Transilvania SA, o companie specializată în producția și distribuția de sisteme pluviale acoperișuri, precum și accesorii pentru acoperișuri, anunță închiderea cu succes a celei de-a doua runde de finanțare. În timpul plasamentului privat, care a durat 3 zile între 13 și 17 februarie, compania a vândut 800.000 acțiuni noi pentru 1.05 lei per acțiune și a atras în total 840.000 lei de la investitorii de la Bursa de Valori București.
La oferta ce a fost intermediată de Tradeville, cel mai mare broker de retail din România, au participat 20 de investitori individuali și instituționali. Oferta de acțiuni RAIKO a fost disponibilă exclusiv pentru clienții Tradeville.
Capitalul atras în urma acestui plasament privat va fi direcționat în primul rând către achiziționarea de materiale și bunuri pentru a crește capacitatea de producție și vânzare și pentru a răspunde cererii tot mai mare de produse RAIKO, în special pe piețele externe.
Aceasta a fost a doua operațiune pe piața de capital pentru RAIKO Transilvania, care în iulie 2019 a vândut 1 milion de acțiuni noi într-un plasament privat și a atras 1.050.000 de lei de la 29 de investitori. Acțiunile companiei urmează să se listeze pe piața AeRO a Bursei de Valori București, iar conducerea își propune să finalizeze toate procedurile de admitere la tranzacționare până la sfârșitul primei jumătăți a anului 2020. Tradeville este intermediarul care va asista RAIKO în toate procedurile aferente admiterii acțiunilor pe piața AeRO a BVB.
RAIKO este o companie românească înființată în 2014 la Căpușu Mare, județul Cluj, de Tomasz Kurcin, care deține funcția de Președinte al Consiliului de Administrație. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, Tomasz Kurcin împreună cu soția sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin, dețin aproximativ 53% din companie, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă va fi de 47%.
Compania are în prezent în oferta sa 3 produse cheie – sisteme de jgheaburi RAIKO, caracterizate prin simplitatea asamblării, rezistență și estetică. Compania are 3 linii de sisteme de jgheaburi – RAIKO Premium, RAIKO Platinum și ECO RAIN.
În următoarele luni compania intenționează, de asemenea, să lanseze o nouă linie de produse sub brandul AluRAIKO, care va include sisteme de ape pluviale cu 25 de ani de garanție care vor fi destinate în principal proiectelor de restaurare.
Alte planuri pentru 2020 includ lansarea unei linii de produse ecologice, printre care un sistem de jgheaburi care va permite reciclarea apei pluviale și va promova economisirea apei pe toate piețele de activitate, precum și introducerea de ambalaje biodegradabile pentru toate produsele cu scopul de a deveni, în următorii ani, o companie cu zero deșeuri.
Cu produsele sale, RAIKO se adresează atât partenerilor de afaceri cât și clienților individuali. În 2019, aproximativ 75% din vânzări au fost realizate prin intermediari, compania având o relație de lungă durată cu comercianți atât din România cât și din regiunea Europei de Est și a țărilor baltice.
Un alt procent de 15% a provenit de la montatori, cu care compania colaborează pentru implementarea complexă și furnizarea acoperișurilor către client, în timp ce vânzarea directă către consumatorul final a contribuit cu 10% la veniturile generate anul trecut. Începând cu trimestrul 4 din 2019, RAIKO și-a ajustat strategia de vânzări, concentrându-se și mai mult pe piețele externe. De la începutul anului 2020, aproximativ 60% din vânzări au fost generate pe acestea.
La sfârșitul anului 2018, RAIKO avea o cotă estimată de 3,1% pe piața de jgheaburi din România, cu o creștere de 0,5% față de 2017. Valoarea totală a pieței de sisteme pluviale din România în 2018 era estimată la 40,89 milioane euro și este de așteptat să fi înregistrat o creștere în cursul anului 2019.
[ajax_load_more]