MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creștere cu 8,21% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Consolidarea veniturilor într-un context economic dificil, dominat de creșterea prețurilor la utilități concomitent cu un nivel ridicat al inflației, demonstrează calitatea serviciilor oferite clienților, profesioniști și retail, de către companie.
Dezvoltarea rețelei de magazine existente, investițiile în noi locații și oportunitățile M&A rămân prioritare pentru companie, dar în corelare cu o abordare precaută, ținând cont de condițiile de piață în care compania activează.
Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contribuție la rezultatele obținute, de 46,72% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 19,39 milioane lei.
Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei a generat vânzări nete de 15,53 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală). Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primele nouă luni ale anului în curs.
De remarcat și avansul înregistrat de divizia online a rețelei care a generat vânzări de 2,34 milioane de lei, reprezentând 5,77% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari comparativ cu vânzările generate în perioada similară din 2021.
EBITDA la nouă luni 2022 este în valoare absolută de 2,027 milioane lei și reprezintă 4,88% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm față de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adică 4,6% din vânzările nete bugetate pentru trimestrul al treilea.
”Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creșterii prețurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienților cât și a angajaților MamBricolaj.
După un prim semestru cu o creștere de peste 11% față de perioada similară din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm și care prezintă incertitudini pentru perioada următoare.
Chiar și într-un astfel de climat, am reușit să menținem performanțele companiei la un nivel satisfăcător. Creșterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele și anii anteriori – ”double-digit” la vânzări- s-au temperat, dar printr-un management eficient și un răspuns prompt la dificultăți, păstrăm reziliența companiei pentru a livra performanțele de lichiditate, profitabilitate și vânzări în concordanță cu marile provocări economice existente”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.
Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 355 lei
În primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzacții la nivel de rețea, cu 4,1% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.
Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investiție în marjă, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a susține atât nivelul de retenție adecvat cât și de a atrage oameni noi/ sau lucrători din Asia, necesari pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi locații.
De asemenea, până în a doua jumătate a anului 2023, compania va implementa un plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu acțiuni ale Societății, prin acordarea de opțiuni, „MAM – STOCK OPTIONS PLAN”, cu scopul recompensării fidelității acestora și creșterea gradului de retenție la nivel de rețea de magazine.
”Având în vedere situația internațională dominată de războiul din Ucraina, dar și inflația accelerată coroborată cu criza energetică și creșterile de prețuri, credem că piața de construcții, mai ales cea de construcții noi, va fi afectată semnificativ până la sfârșitul acestui an, dar mai ales anul viitor.
Estimăm că segmentul de piață pe care activăm noi, cel legat de amenajări interioare, accesorii mobilier, finisaje și renovări, va fi impactat mai puțin și ne vom putea menține ritmul actual de creștere pentru trimestrul 4 și întreg anul 2022.
La momentul acestui raport, conducerea compania consideră că are un plan realist de consolidare a poziției de piață pentru 2022 și care, în caz de necesitate, poate fi adaptat și ajustat corespunzător cu resursele financiare și operaționale disponibile”, a mai spus Cristian Găvan, președintele Consiliului de Administrație al MAMBricolaj.
Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune în funcție de contextul actual de piață și resursele disponibile.
Lanțul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (29,8% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (12,7%), precum și de Servicii (11,9% din totalul vânzărilor).
SC MAMBricolaj SA este pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.09.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,54% din capitalul social și alți acționari – 32,46% (din care 2 persoane fizice cu pondere semnificativă > 5% și persoane juridice 0.5032%).