Netflix, Inc. compania americană de video streaming in online a inregistrat la finalul ședinței de ieri o scădere cu 10% a prețului acțiunilor, pierzand aproximativ 16 miliarde dolari din valoarea de piață, conform Bloomberg.
Compania, cunoscută ca parte a acronimului FAANG (Faceebook, Apple, Amazon, Netflix si Google) care cuprinde cele mai importante companii din tehnologie, a raportat o scădere fără precedent a abonaților la serviciul de streaming-video in trimestrul al doilea, înregistrând de asemenea mai puțini abonați noi decât se aștepta.
Evolutia este oarecum surprinzătoare având in vedere tendința generală de trecere de la serviciile media clasice către online. In acelasi timp, compania a avut întotdeauna cea mai mică valoare de piață in raport cu celelalte din gruparea FAANG, însă actiunile sale au fost adesea cele mai performante. Ieri, insă, traiectoria a fost în direcția greșită.
Cu toate acestea, compania a numit această evolutie un regres temporar, dar Shira Ovide, jurnalist in cadrul Bloomberg ce acoperă sectorul tehnologic nu este de aceeasi parere.
„Povestea Netflix a fost de mult timp una familiară, dar a pierdut abonatii in parte pentru ca a incercat să majoreze abonamentele si, partial, pentru ca investitiile nu au fost atât de inspirate pentru a crea continut proaspat in vederea atragerii unor noi abonati.”
Între timp, rivalii media de „modă veche„, cum ar fi Walt Disney Co., invidioși pe ascensiunea Netflix, pariază la randul lor pe serviciul de streaming online in 2019, numit Disney Plus, serviciu care va difuza aproape toate operele Disney. Va fi un hub unde se pot viziona filme precum Star Wars și Avengers: Endgame, plus toate filmele Pixar și alte emisiuni și filme originale bazate pe acele francize și pe altele începând cu 11 decembrie 2019.
Conform Statista.com, în cel de-al doilea trimestru al anului 2019, Netflix avea peste 151 de milioane de abonați la nivel mondial, dintre aceștia, 60,1 milioane fiind din Statele Unite.
În timp ce popularitatea serviciului Netflix de streaming a crescut, compania a inregistrat însă un declin al serviciului de inchirieri DVD-uri. În 2018, în Statele Unite erau 2,73 milioane de abonați la serviciul de închiriere de DVD-uri Netflix, in scădere de la 11,17 milioane în 2011.
[ajax_load_more]