Cu 97% dintre companiile din S&P 500 care au raportat că sezonul de profituri pe al treilea trimestru s-a încheiat definitiv, putem începe să tragem concluzii ferme despre ceea ce se întâmplă cu câștigurile.
Câștigurile S&P 500 au scăzut cu 2,5% t/t (trimestru per trimestru), făcând din T3 cel mai prost sezon de câștiguri de când piața a revenit din abis în primele zile ale pandemiei.
Câștigurile europene și chineze au scăzut și mai rău, cu aproximativ 9% t/t, cauzate de presiuni mai intense pe marjă decât cele observate în SUA.
În ceea ce privește veniturile, companiile europene s-au descurcat cel mai bine, cu venituri în creștere cu 6,7% t/t, comparativ cu doar 3,9%b t/t pentru S&P 500.
Rata medie de creștere a veniturilor t/t în ultimii doi ani este de 5,3% în Europa și 3,5% în SUA. O parte din diferență poate fi explicată printr-un dolar mai puternic.
După cum am scris de mai multe ori în această lună, dinamica cheie pentru acțiunile de anul viitor este evoluția marjei operaționale și, dacă aceasta scade la niveluri sub media celor din trecut, atunci problemele vor fi prea mari pentru companii și vor urma probabil câștiguri mai scăzute anul viitor.
Salesforce și Snowflake – companii în scădere
Lansările de rapoarte de profit săptămâna aceasta sunt pline de surprize. În „meniul” principal, ziua de miercuri, cu câștiguri de la companiile de tehnologie din SUA Salesforce și Snowflake.
Analiştii se aşteaptă ca creşterea veniturilor Salesforce FY23 T3 (încheiat pe 31 octombrie) să scadă la 14% a/a (de la an la an), de la 27% a/a în urmă cu un an, iar analiştii se aşteaptă ca Snowflake să raporteze FY23 T3 (încheiat la 31 octombrie) o creştere a veniturilor de 61% a/a în scădere față de 110% a/a cu un an în urmă.
Așteptările pentru ambele companii evidențiază încetinirea cheltuielilor companiilor de tehnologie pe care am observat-o și la alte companii de tehnologie, inclusiv Intel, HP etc.