Chromosome Dynamics, companie de consultanță și R&D (dezvoltare și cercetare în agribusiness) listată pe piața AeRO de la BVB sub simbolul CHRD a raportat o creștere cu 48% cifrei de afaceri după primele sase luni.
In acelasi timp, profitul net al perioadei a fost în valoare de 30 mii lei și continuă să reflecte traseul unui business aflat încă la început de drum și să încorporeze specificul de sezonalitate din agribusiness, în care rezultatele nete consistente se văd abia în T4 2023.
Criza semiconductorilor a avut un impact profund asupra companiei în privința materialelor de fabricare a device-urilor fizice SpellBox,
furnizorii companiei reducând drastic livrările fapt de a condus la decalarea temporară a livrărilor de device-uri fizice către o parte din clienți, neputând susține ritmul de producție în tandem cu cererea existentă.
În S1 2023, Chromosome Dynamics a încheiat două contracte semnificative de finanțare pe termen scurt ce au contribuit atât la susținerea proiectelor în curs de dezvoltare, cât și la desfășurarea activității de producție din cadrul fabricii de inputuri CHRD.
Contractele de vânzare-cumpărare inputuri (biostimulatori și fertilizanți) sunt în valoare de 1.007.160 Lei și 1.711.300 Lei.
Veniturile totale generate de companie în primele șase luni ale anului 2023 au crescut cu 51,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În cadrul acestora, veniturile operaționale au o pondere de 99,96%. Cifra de afaceri netă la 30.06.2023, în pondere de 95% din totalul veniturilor operaționale, însumează 6,75 milioane lei, în creștere cu 48% față de semestrul 1 al anului anterior, respectiv, +2,2 mil.lei.
Evoluția cifrei de afaceri a fost preponderent influențată de dinamica noii linii de business CHRD, fabrica de inputuri agricole. Pe lângă veniturile din vânzarea produselor finite, în valoare de 3,9 mil.lei, activitatea fabricii aportează la veniturile operaționale cu încă 0,36 mil. lei reprezentând valoarea producției în curs de execuție.
Veniturile totale din vânzarea produselor finite încorporează deopotrivă vânzările de produse în regim white-label pentru clienții B2B, cât și produsele din portofoliul propriu CHRD vândute în regim B2C prin intermediul website-ului propriu exclusiv, lansat în ianuarie 2023, https://inputuri-ecologice.ro/, prin intermediul platformei proprii multi-vendor Agrobazar sau prin vânzare directă prin distribuitori.
Veniturile din servicii de consultanță B2B au o valoare totală de 619 mii lei în primele șase luni ale anului curent, în scădere cu 1,3 mil. față de
perioada similară a anului trecut.
Dinamica în scădere a acestei linii de business a fost antrenată de încorporarea în mod integral a acestei diferențe în activitatea productivă, care a absorbit serviciile respective și le-a adăugat plusvaloare, transformându-le în produse finite către aceiași beneficiari.
Mărfurile comercializate în cadrul platformei Agrobazar au generat venituri în valoare de 2,6 mil. lei pentru societate în S1 2023, în scădere cu 15% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Diferența, în valoare negativă de 0,39 mil. lei, este generată pe seama strategiei de marketing implementată la începutul acestui an pentru vendori și anume acceptarea spre vânzare doar a produselor cu stoc fizic.
Vânzările mai mici ca volum nu au diminuat marjele Agrobazar și, mai mult de atât, au consolidat imaginea platformei deoarece rata de refuz și retur pe seama întârzierilor a scăzut sub 1%.
Pe viitor, CHRD își propune să comercializeze prin intermediul Agrobazar doar produse deținute în exclusivitate de către vendori, respectiv să lucreze în mare parte cu producători.
Acest lucru va ajuta atât la o generare de marjă mai mare, cât și la asigurarea unei rate de 100% de livrare pentru produsele comandate de către clienți.
Rezultatul net la 30.06.2023 este de 30 mii lei, în timp ce perioada similară a anului trecut înregistra o pierdere de 178 mii lei.
Valoarea modestă a profitului net e atribuită, pe de-o parte, caracterului sezonier al afacerii de tip agribusiness, care înregistrează venituri semnificative abia în a doua parte a anului fiscal (preponderent T4), iar pe de altă parte cheltuielilor intense de investiții în proiecte care au debutat recent pe piață sau care urmează a fi lansate.
Scalarea liniilor de business existente și expansiunea modelului de afacere pe toate direcțiile targhetate vor antrena cu sine o creștere a veniturilor în perioada următoare, reflectate din ce în ce mai intens și în rezultatele nete obținute de societate.