Starbucks, lanțul american de cafenele, a raportat rezultate trimestriale pentru T3 care au depășit estimările analiștilor, alimentate de cererea puternică din Statele Unite și un mix de prețuri de vânzare mai mari.
Astfe, compania a raportat un profit net de 1,22 miliarde dolari, sau 1,06 dolari pe acțiune, în creștere față de 878,3 milioane dolari sau 76 de cenți pe acțiune, cu un an mai devreme. Veniturile totale au crescut cu 11,4%, până la 9,37 miliarde de dolari.
Venitul din exploatare a crescut la 1,6 miliarde, comparativ cu 1,1 miliarde USD în aceeași perioadă a anului trecut. Marja operațională a ajuns 23,2% de la 18,6% anul precedent, în principal datorită eficienței operaționale în magazine.
Vânzările din SUA și America de Nord au crescut cu 8%, în timp ce traficul a crescut cu 2%. În afara Americii de Nord, vânzările la același magazin au crescut cu 5%, determinate în totalitate de mai multe vizite ale clienților.
Și în China, a doua cea mai mare piață a Starbucks, vânzările la același magazin s-au majorat cu 5% iar traficul clienților cu 8%, dar bonul mediu a scăzut cu 3%.
În ceea ce privește anul fiscal 2024, Starbucks se așteaptă la o creștere a vânzărilor cuprinsă intre 5% până la 7%, în scădere față de prognoza sa pe termen lung de 7% până la 9% in timp ce și-a menținut, de asemenea, prognoza de creștere a profitului pe acțiune de 15% până la 20%.
Compania prognozează că își va crește amprenta globală cu 7% în 2024 in timp ce China va raporta o creștere a vânzărilor cuprinsă intre 4% până la 6% în ultimele trei trimestre ale acestui an.