A sosit cea mai importantă zi a anului pentru Apple. Astăzi, luni, 9 septembrie, va avea loc evenimentul anual al companiei, prezidat de Tim Cook, în care vor fi prezentate cele mai recente noutăți ale companiei tehnologice.
Denumit „It’s Glowtime” („E timpul să strălucim”), acest eveniment va avea loc, ca de obicei, la sediul companiei din Cupertino (California) și va aduce în prim-plan ultimele inovații ale brandului Apple. Printre acestea, se remarcă lansarea iPhone 16, cel mai nou model din celebra gamă de smartphone-uri, deși se așteaptă și o actualizare a iWatch și AirPods.
Ce este nou la iPhone 16?
iPhone 16 va avea, cel mai probabil, doar îmbunătățiri minore de hardware. Dispozitivul va arăta în mare parte ca iPhone 15, dar cu câteva îmbunătățiri axate pe cameră, cum ar fi un buton de autofocus și gesturi de glisare.
Modelul Pro, în schimb, ar putea avea un ecran ușor mai mare (6,3 inci față de 6,1 inci), iar dimensiunea ecranului Pro Max va crește la 6,9 inci, comparativ cu cei 6,7 inci ai iPhone 15.
De asemenea, este probabil ca noul telefon al Apple să aibă margini mai subțiri și o putere de procesare îmbunătățită, cu un cip A18 și 8 gigabytes de memorie, pentru a susține Apple Intelligence.
Noile servicii legate de inteligența artificială (IA) sunt cele care au stârnit cel mai mare entuziasm printre consumatori. Deși nu se așteaptă încă să rivalizeze cu alte mari unelte, cum ar fi ChatGPT, prin noile sale lansări, Apple va încerca să demonstreze că va deveni și ea un jucător major în inteligența artificială generativă.
Cu toate acestea, Apple Intelligence a întâmpinat numeroase întârzieri, multe dintre funcțiile cheie fiind așteptate să apară abia anul viitor.
Cum poate ajuta la creșterea vânzărilor Apple?
Noul iPhone 16 are potențialul de a stimula cererea stagnantă de smartphone-uri pentru Apple după aproape trei ani de vânzări unitare aproape constante, impulsionate în mare parte de nevoia de a înlocui dispozitivele vândute cu 3 și 4 ani în urmă.
Vânzările ar putea crește cu 5%, ajungând la aproximativ 235 de milioane. Numărul dispozitivelor mai vechi va fi principalul motor al vânzărilor, în timp ce impactul instrumentelor AI din cadrul Apple Intelligence se va resimți mai mult în 2026.
China rămâne o necunoscută pentru vânzările Apple, având potențialul de a influența cifra vânzărilor cu 3-5% într-un sens sau altul, reprezentând aproximativ 25% din baza de instalare a iPhone-urilor.
La fel ca în anul fiscal 2024, ne așteptăm la o adopție mai mare a modelelor Pro și Pro Max în anul fiscal 2025, deoarece aceste dispozitive au caracteristici mult mai bune decât modelul de bază.
Este posibil ca, în timp ce vânzările unitare ale iPhone să crească cu aproximativ 5% anul viitor, creșterea vânzărilor pentru modelele Pro să fie între 7-9%. O cameră superioară pe modelul Pro este adesea catalizatorul care îi determină pe consumatori să opteze pentru acest dispozitiv în locul telefonului de bază.
Cum poate afecta lansarea iPhone 16 acțiunile Apple?
Cea mai valoroasă companie din lume a fost într-o stare de volatilitate în ultimele luni. În special, în primele luni ale anului a pierdut 15%, afectată de vânzările slabe și restricțiile din China.
Dar, de la minimele din aprilie, Apple a crescut cu peste 40%, atingând un nou maxim istoric în iulie, la 236 de dolari pe acțiune. Acțiunile Apple sunt acum tranzacționate cu 7% sub aceste niveluri, dar cererea pentru comenzi în zilele următoare prezentării ar putea să le împingă din nou către maxime. Chiar și așa, probabil va trebui să așteptăm prezentările din trimestrele următoare pentru a vedea impactul iPhone 16 asupra vânzărilor.
De ce sunt atât de importante vânzările iPhone?
Vânzările de iPhone reprezintă mai mult de jumătate din veniturile Apple. În ciuda noilor lansări, piața de smartphone-uri are o pondere decisivă în rezultatele companiei, mai ales după scăderea vânzărilor de computere Mac (7,7%) și iPad-uri (7,4%), care, deși rămân relevante, au înregistrat mai multe scăderi.
Accesoriile, cum ar fi iWatch și AirPods, compensează aceste scăderi, motiv pentru care actualizările care vor fi prezentate în această după-amiază sunt atât de importante. În ceea ce privește ceasurile, se așteaptă o creștere a dimensiunii ecranului, în timp ce căștile sunt așteptate să adopte portul de încărcare USB-C, un mic difuzor în carcasă pentru a ajuta la localizarea acestuia și anularea zgomotului.
În acest context, nu trebuie uitată ponderea veniturilor digitale, care în ultimii ani a devenit una dintre principalele surse de creștere pentru Apple. Astfel, având în vedere dificultatea clienților săi de a schimba dispozitivele mai frecvent, serviciile digitale ale Apple au devenit o sursă mai recurentă și mai previzibilă de venituri.
În ultimul trimestru, vânzările Apple din serviciile digitale au ajuns la 24,2 miliarde de dolari, mai mult decât veniturile combinate ale Adobe, Airbnb, Netflix, Palantir, Spotify, Zoom și X-ul lui Elon Musk.