Purcari Wineries (BVB: WINE) a anuntat astazi venituri în creștere cu 26% în primele 9 luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungand la 252,5 milioane RON, al treilea trimestru contribuind cu 91,1 milioane RON. In urma acestor rezultate, compania isi revizuiește in creștere rezultatele pe intreg anul 2023.
In trimestrul 3 2023, Grupul a inregistrat o imbunatatire graduala a marjelor de profitabilitate dupa o perioada de presiuni puternice asupra costurilor, marjele EBITDA si Profit Net ajungand la 30% si respectiv 20%, totodata mentinand o crestere robusta de 20% a veniturilor.
Compania a realizat o recolta puternica de 14,8 mii tone de struguri, cea mai mare recolta de la listare, si a procesat suplimentar un total de 22,8 mii tone de struguri de la terti, in conditiile unui mediu de pret usor imbunatatit fata de anul trecut.
„Suntem incurajati de tendintele pe care le vedem in afacerea noastra, in pofida mediului macroeconomic dificil. Cu un bilant solid, investitii semnificative in brandurile, podgoriile si cramele noastre, suntem bine pozitionati pentru a ne accelera cresterea in momentul in care sentimentul consumatorilor va incepe sa se imbunatateasca”, a declarat Victor Bostan, Director General Purcari Wineries PCL.“
Repere cheie pentru 9 luni 2023
• Romania: +37% crestere a veniturilor in 9 luni fata de perioada precedenta a anului trecut, demonstrand o crestere puternica pentru toate brandurile, Purcari fiind lider incontestabil. Colectia Nocturne isi continua succesul extraordinar in segmentul HoReCa; performanta puternica a segmentului de vin spumant, Cuvee de Purcari, si editiile limitate. Crama Ceptura, brandul nostru national, isi mentine ritmul inalt de crestere cu +31% in T3 2023, an de an. Bardar isi continua perioada benefica a vanzarilor. Domeniile Cuza tripleaza vanzarile an de an, desi de la o baza mai mica.
• Moldova: vanzarile au crescut cu 3% in 9 luni 2023, Purcari demonstrand rezilienta si crestere continua, segmentul premium avand o performanta buna in mediul actual. Vanzari mai mici pentru Bostavan si Bardar, ca urmare a diminuarii increderii consumatorilor, precum si a anularii facilitatilor fiscale ale canalului Duty Free. Prioritizarea marjelor fata de volum.
• Polonia: presiunea pe segmentul vinurilor de masa continua, afectand portofoliul nostru, care are o expunere mai mica pe segmentul premium in aceasta piata. Crestere de doua cifre pentru Purcari, in timp ce ne extindem in HoReCa si ne construim prezenta in segmentul premium. Prioritizare marjelor fata de volum pentru Bostavan.
• Asia: Primele semne de redresare economica in China in T3 2023 nu se reflecta inca in cererea finala de vinuri. Activitati continue de marketing si promovare sub indrumarea echipei noastre locale. Investitii in dezvoltarea gradului de constientizare a brandului si a prezentei locale.
• Cehia, Slovacia: Performanta buna pe canalul Tesco cu brandurile Bostavan. O evolutie generala slaba a pietei vinului, in special pe segmentul de valoare. Prioritizarea continua a marjelor fata de volum pentru Bostavan. Focus pe premiumizare, Purcari inregistrand o crestere de doua cifre pentru 9 luni an de an, desi de la o baza mai mica.
• Ucraina: crestere puternica in primele 9 luni 2023 pentru brandurile Purcari si Bostavan, cu putin in urma cifrelor de la 9 luni 2021, dinaintea invaziei ruse in Ucraina. Mentinem echipa locala si crestem distributia in retelele mari. Continuam extinderea geografiei vanzarilor Bardar prin parteneriatul cu Coca-Cola Beverages Ucraina.
Actualizare privind ghidajul pentru 2023
In 9 luni ale 2023, Grupul a obtinut rezultate care depasesc nivelurile de sus ale ghidajului anuntat pentru intregul an, dupa cum urmeaza: