Raiffeisen Bank a inregistrat in primul trimestru al anului venituri operationale de 615 milioane de lei, cu 11% mai mari decat in T1 2018, in timp ce profitul net a scazut cu 16%, pana la 178 milioane de lei, in trimestrul intai al acestui an, fata de perioada similara din 2018. Activele totale au crescut in T1 2019 pana la 40,62 miliarde de lei (crestere de 9%, an la an). Portofoliul de credite al bancii a ajuns la 26,50 miliarde de lei, o crestere de 14%, an la an.
Cresterea consumului s-a vazut si in împrumuturile nete acordate clientilor care au crescut cu 15% in T12019, crestere sustinuta mai ales de finantarile pentru companii mari si medii, dar si de creditele de consum pentru populatie.
Creditele acordate companiilor mari si medii din Romania au crescut cu 20% la 31 martie 2019, an la an, iar creditele de consum pentru populatie au avansat in ultimul an cu 11%. Rata creditelor neperformante a scazut la 4,2% la finalul T1 2019. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au avansat cu 9% (an la an), ajungand la 33,11 miliarde de lei la 31 martie 2019.
Veniturile operationale ale bancii au ajuns la final de martie la 615 milioane lei, in crestere cu 11% (an la an). Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 178 de milioane de lei, in scadere cu 16%, fata de 212 milioane de lei T1 2018. La nivel de grup, Raiffeisen Bank International a raportat un profit consolidat de 226 milioane euro in primul trimestru, ceea ce inseamnă ca filiala din România a contribuit cu aproape 17% in profitul total al grupului.
Cheltuielile operationale ale bancii au totalizat 363 de milioane de lei, fata de 320 milioane de lei cat erau in martie 2018 (o crestere de 14% an pe an). Cresterea cheltuielilor operationale vine din zona salariilor, a taxelor platite de banca, a costurilor legate de introducere noilor reglementari, dar si a investitiilor pentru transformarea digitala.
Raiffeisen Bank a depasit pragul de 650.000 clienti digitali care folosesc aplicatiile Raiffeisen Smart Mobile si Raiffeisen Online. In primele luni ale anului 2019, banca a intensificat procesul de simplificare si transformare digitala.
De asemenea, incepand cu ianuarie 2019 creditul de consum, Flexicredit, se poate obtine 100% online – clientii pot semna toata documentatia de credit prin semnatură electronică calificată si primesc banii in 10 minute, in contul lor.
Din 2018, Raiffeisen Bank sustine si startup-urile romanesti. La inceputul acestui an banca a lansat a doua editie a programului “factory by RAIFFEISEN BANK” cu o oferta noua si un pachet extins de beneficii. Din 315 proiecte inscrise, 165 se află acum in etapa finală a programului. Dintre acestea vor fi selectate maxim 100 de proiecte care vor fi finantate in 2019, cu până la 50.000 euro fiecare.
Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2019 peste 2 milioane de clienti persoane fizice, numar relativ constant, raportat la martie anul trecut. Banca are in portofoliu, de asemenea, aproximativ 92.000 de IMM-uri si 5.700 de companii mari si medii.
La sfarsitul primul trimestru din 2019, banca avea 4.951 de angajati (5.186 in 31 martie 2018), 419 unitati in toata tara, aproximativ 900 de ATM-uri, 20.000 de POS-uri si 250 de masini multifunctionale.
[ajax_load_more]