Raiffeisen Bank a incheiat al treilea trimestru din 2018 (T3) cu un profit net de 718 milioane de lei, cu 91% mai mult fata de cel inregistrat in primele trei trimestre ale anului 2017.
Motorul principal al acestei evolutii puternic pozitive a continuat sa fie activitatea de creditare: 24,51 miliarde de lei este valoarea stocului de credite nete acordate clientilor, in crestere cu 19% fata de perioada similara a anului 2017. Creditele nou acordate companiilor au crescut cu 32% in primele trei trimestre din 2018, fata de aceeasi perioada a anului 2017, cele acordate IMM-urilor cu 20%, iar imprumuturile pentru populatie cu 6%.
“Ma bucur ca avem din nou rezultate foarte bune care provin, in primul rand, din cresterea organica echilibrata si puternica a bancii pe toate produsele si segmentele de clienti, cu accent pe finantarile acordate companiilor si IMM-urilor. Sustinem activitatea si investitiile clientilor nostri, ceea ce ne-a permis sa atingem o cota de piata de 10% in ceea ce priveste creditele acordate companiilor si populatiei din Romania.
In conditiile in care mediul in care activam ne provoaca permanent, cu schimbari legislative si evolutii putin predictibile, faptul ca ne mentinem performantele la acest nivel si ne dezvoltam ne arata ca suntem o organizatie puternica si responsabila”, a spus Steven van Groningen, Presedinte &CEO Raiffeisen Bank.
Iata care sunt principalele evolutii inregistrate:
● Profitul net inregistrat in primele noua luni ale anului 2018 a fost de 718 milioane lei (154 milioane euro), fata de 375 milioane lei in aceeasi perioada a anului trecut;
● Activele totale ale bancii au ajuns la 39,15 miliarde lei, in crestere cu 15% fata de septembrie 2017;
● Portofoliul de credite nete a fost de 24,51 miliarde de lei, o crestere de 19% (an la an);
● Cota de piata a bancii pe credite a ajuns la 10%;
● Rata creditelor neperformante a scazut la 4,3% la finalul trimestrului al treilea din 2018 (7,7% la 30 septembrie 2017);
● Depozitele clientilor au crescut cu 16% (an la an);
In primele noua luni ale anului 2018, veniturile bancii au fost de peste 1,85 miliarde lei, cu 24% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2017.
Cheltuielile operationale ale bancii au crescut la 930 milioane de lei, fata de 887 milioane de lei, cat erau
in septembrie 2017, o crestere de 5%. Cheltuielile operationale sunt in crestere usoara din cauza investitiilor in infrastructura si IT, a cresterii costului cu forta de munca, precum si a inflatiei, care devine un factor notabil.
Rata creditelor neperformante a scazut la 4,3% la finalul lunii septembrie 2018 fata de 7,7% in T3/2017. Costul cu provizioanele a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 62 milioane lei, pe fondul comportamentului de plata disciplinat din partea clientilor nostri. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au crescut cu 16%, la final de septembrie 2018, fata de aceeasi perioada a anului trecut si au depasit valoarea de 32,31 miliarde lei.
Raiffeisen Bank va continua investitiile substantiale in procesul de digitalizare si simplificare, pentru a oferi produse si servicii bancare accesibile, rapide si usor de inteles. Numarul clientilor bancii care folosesc aplicatiile de online si mobile banking, Raiffeisen Online si Smart Mobile, se apropie de 560.000, cu aproximativ 40% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Numarul de login-uri in cele doua aplicatii a crescut cu aproape 70%, iar numarul de tranzactii cu 40%, an pe an.
Banca continua sa fie cel mai important jucator pe piata cardurilor de credit, cu peste 490.000 de carduri active la 30 septembrie 2018, o crestere de 10% a cardurilor nou emise, an la an. Peste 95% dintre sumele tranzactionate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumparaturi online. Volumele tranzactionate la comercianti au crescut cu aproape 20%, in primele trei trimestre ale acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Raiffeisen Bank ofera clientilor cu potential financiar ridicat servicii superioare prin bancher personal si acces la o oferta integrata adaptata nevoilor lor. Portofoliul de clienti Premium a cunoscut o consolidare puternica, crescand cu 12% in primele 9 luni ale anului, in acelasi timp cu cresterea gradului de satisfactie a utilizatorilor actuali ai serviciului.
Banca are unul dintre cele mai apreciate servicii de private banking (sub brandul Friedrich Wilhelm Raiffeisen) de pe piata romaneasca si administreaza active de peste 5 miliarde de lei pentru aproximativ 1.400 de clienti cu averi ridicate, care apeleaza la servicii de consultanta, instrumente financiare si servicii conexe.
La sfarsitul celui de-al treilea trimestru din 2018, banca avea 5.037 de angajati, 425 de agentii in toata tara si o retea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri si 210 masini multifunctionale.
Raiffeisen Bank deserveste 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.700 de corporatii.
[ajax_load_more]