BET
18507.05
-0.03%
BET-TR
40438.01
-0.04%
BET-FI
59755.17
0.41%
BETPlus
2737.17
-0.06%
BET-NG
1322.39
0.08%
BET-XT
1578.89
0.01%
BET-XT-TR
3397.4
0.01%
BET-BK
3448.87
0.08%
ROTX
40695.58
-0.03%

SIPEX raportează o creștere cu peste 5% creștere a cifrei de afaceri în S1, dar profitul net a scăzut cu 60% pe fondul creșterii cheltuielilor de exploatare

Autor: Financial Market
2 min

SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale și finisaje pentru construcții din România, listat la Bursa de Valori București în piața AeRO (simbol bursier SPX), a anunțat rezultatele financiare aferente primului semestru din 2023.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 145 milioane de lei, o creștere de 5,5% comparativ cu perioada similară din 2022, susținută de creșterea vânzărilor în canalul B2B cu mai mult de 30%.

Profitul net realizat a fost de 3,32 milioane de lei, o scădere față de primul semestru din 2022, ca urmare a creșterii cheltuilelilor de exploatare, în special cheltuielile privind mărfurile.

Raportat la primul trimestru din 2023, profitul net a înregistrat o creștere semnificativă în trimestrul doi, în contextul creșterii volumului de vânzări.

Rez

Raportat la specificul activității SIPEX, principala categorie de cheltuieli (84% din totalul cheltuielilor de exploatare) o reprezintă cheltuielile privind mărfurile care au crescut în primele șase luni din 2023 cu 14%.

Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.

Distribuția se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
● Business to business (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
● Magazin online propriu – cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.

CITESTE SI:  IT Genetics înregistrează o cifră de afaceri de peste 70 de milioane de lei și un profit net de 2,4 milioane de lei în 2023

Irinel Gheorghe, CEO SIPEX:
Am continuat consolidarea segmentului B2B a cărei pondere în cifra de afaceri este de peste 40% și am înregistrat un avans al numărului de clienți deserviți.

În aceeași direcție am încheiat parteneriate pentru creșterea gamei de produse distribuite prin cele 12 centre logistice pe care le deținem la nivel național.

Ne-am adaptat la contextul de piață și am înregistrat cel mai bun semestru din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru companie din ultimii trei ani, deservind peste 2.900 clienți și meținându-ne traiectoria de companie profitabilă an de an.

Ne așteptăm să continuăm trendul ascendent și pentru trimestrul III estimăm rezultate mai mari față de acceași perioadă a anului trecut.