Uber Technologies, Inc. (NYSE: UBER) a publicat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025, încheiat la 31 martie, continuând seria de performanțe solide.
„Am început anul cu încă un trimestru de creștere profitabilă la scară globală, cu o creștere de 18% a numărului de curse și o retenție a utilizatorilor chiar mai puternică”, a declarat Dara Khosrowshahi, CEO-ul Uber. „Ne bazăm pe forța constantă a businessului principal pentru a construi viitorul, inclusiv prin cinci noi inițiative în domeniul vehiculelor autonome lansate doar în ultima săptămână.”
„Am generat peste 2 miliarde USD flux de numerar liber în acest trimestru, susținut de mai multe pârghii operaționale care ne permit să creștem eficient”, a adăugat Prashanth Mahendra-Rajah, CFO-ul companiei. „Rămânem concentrați pe alocarea disciplinată a capitalului și suntem în grafic cu atingerea obiectivelor din planul nostru multianual.”
Rezultate financiare și operaționale T1 2025
• Numărul de curse a crescut cu 18% față de anul anterior, ajungând la 3 miliarde – impulsionat de o creștere de 14% a consumatorilor activi lunar și de un plus de 3% la numărul mediu de curse pe utilizator.
• Volumul total al rezervărilor (Gross Bookings) a crescut cu 14%, până la 42,8 miliarde USD, respectiv cu 18% ajustat la curs valutar constant.
• Veniturile au urcat cu 14% YoY, la 11,5 miliarde USD (17% la curs constant).
• Profitul operațional a fost de 1,2 miliarde USD, în creștere cu 1,1 miliarde USD față de T1 2024.
• Profitul net atribuibil Uber a fost de 1,8 miliarde USD, incluzând un câștig de 51 milioane USD din reevaluarea investițiilor de capital.
• EBITDA ajustat a crescut cu 35%, până la 1,9 miliarde USD, cu o marjă de 4,4% din Gross Bookings (față de 3,7% în T1 2024).
• Fluxul de numerar operațional și fluxul de numerar liber au fost ambele de 2,3 miliarde USD.
Perspective pentru T2 2025
Pentru al doilea trimestru din 2025, Uber estimează:
• Gross Bookings între 45,75 și 47,25 miliarde USD, în creștere cu 16%–20% YoY la curs constant. Se așteaptă un impact valutar negativ de aproximativ 1,5 puncte procentuale (inclusiv un impact de 3 pp pentru segmentul Mobility).
• EBITDA ajustat între 2,02 și 2,12 miliarde USD, echivalent cu o creștere anuală de 29%–35%.